به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۶:۰۲
 
۱۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۲/۱۸ ساعت ۱۵:۵۵
کد مطلب : ۳۵۰۰۸
موسس سایت افشاگر ویکی‌لیکس مدعي شد؛

توانایی جاسوسی از تمام افراد کره زمین

گروه بين​الملل: موسس سایت افشاگر ویکی‌لیکس از طریق اسکایپ در فستیوال تکنولوژی تعاملی که در مرکز ایالت تگزاس برگزار شد، گفت: آژانس امنیت ملی آمریکا و پایگاه ارتباطات دولت انگلیس به‌زودی قادر خواهند بود تا از تمام جهان جاسوسی کنند چرا که توانایی‌های آن‌ها هر 18 ماه دو برابر می‌شود.
توانایی جاسوسی از تمام افراد کره زمین
به گزارش پایگاه خبری راشا تودی، جولیان آسانژ، موسس سایت افشاگر ویکی‌لیکس گفت: توانایی جاسوسی و نظارت از تمامی افراد کره زمین تقریبا در این دو سازمان به وجود آمده و مسلما تا چند سال آتی کامل می‌شود و این مساله منجر می‌شود تا انتقال عظیم قدرت از مردمی که زیر نظر گرفته شده به افرادی که کنترل این مجتمع‌های نظارتی را به عهده دارند، صورت گیرد. این نوع جالب پسامدرن قدرت است.

وی افزود: چطور اینترنت که همه آن‌ را عالی‌ترین وسیله اختراع بشر می‌دانند برای استفاده در تعرض آمیزترین نوع جاسوسی و نظارت بر جهان انتخاب شده است؟ جهان در حال حاضر به سوی یک جهان جدید تمامیت طلب پیش می‌رود البته نه تمامیت طلبی که استالین، رهبر کمونیست‌های روسیه یا پال پات، رهبر کمونیست‌های خمرقرمز کامبوج به دنبال آن بودند بلکه تمامیت طلبی به این معنا که نظارت و جاسوسی در مورد همه چیز صورت می‌گیرد. آسانژ از طریق اسکایپ از سفارت اکوادور در لندن با استناد به افشاگری‌های ادوارد اسنودن، کارمند سابق و افشاگر آژانس امنیت ملی آمریکا در جمع بزرگی از حاضران در این فستیوال از تعادل قدرتی کنونی به عنوان "پادآرمان‌شهر تمامیت‌گرا" انتقاد کرد، بدان معنا که نظارت و جاسوسی در مورد تمامی افراد صورت می‌گیرد و هیچ کس از آن مبرا نیست.

آسانژ افزود، در حالی که اینترنت حدود چهار سال پیش یک فضای غیر سیاسی بود، در حال حاضر به وسیله‌ای برای تحریک و سازماندهی تغییرات سیاسی تبدیل شده است. در نتیجه رسوایی افشای برنامه‌های جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا، برزیل به یکی از حامیان قدرتمند محدود کردن نظارت و جاسوسی جهانی تبدیل شده است. برزیل در آوریل سال جاری میلادی تغییراتی را در مورد شرکت اینترنتی برای تنظیم اسامی و شماره‌های تعیین شده که مسئولیت ارتباط سیستم‌های جهانی اینترنتی را به عهده دارد، اعلام خواهد کرد. اما آسانژ هشدار داد که بازگرداندن روند نظارت گسترده جهانی بسیار دشوار است چرا که تمامی قدرت به دست این آژانس‌های نظارتی است. به ویژه غیرممکن است که دولتمردان بتوانند به طور موثری قدرت این آژانس‌های نظارتی را کاهش دهند.

وی گفت: ما می‌دانیم که وقتی دولت جدی می‌شود چه رخ می‌دهد: برخی اخراج می‌شوند، برخی تحت پیگرد قرار می‌گیرند و غیره. اما این مسائل در آژانس امنیت ملی آمریکا رخ نداده است، شما شانس دیگری ندارید. دیگر نمی‌توانید خود را از این مساله پنهان کنید یا سرتان را مثل کبک زیر برف کنید. عدالت دیکتاتوری، دیکتاتوری است. آسانژ ادامه داد: اشغال نظامی فضای اینترنت به وجود آمده که یک پدیده بسیار جدی است. ما در حقیقت در این جهان زندگی نمی‌کردیم. ما در نمای خیالی از جهان زندگی می‌کردیم. نظارت اینترنت، رخنه در جامعه مدنی ماست بدان معنا که نظامی‌گری در فضای مدنی ما به وجود آمده است. اشغال نظامی اینترنت و فضای مدنی ما مساله بسیار جدی است. تنها یک فرد احمق و دیوانه ترسی ندارد. افراد شجاع، ترس و نگرانی را حس می‌کنند.
مرجع : ايسنا