به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۸:۵۲
 
۱۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۲/۱۸ ساعت ۱۵:۲۲
کد مطلب : ۳۵۰۳۲
دولت قبل به فكر تصاحب دانشگاه آزاد بود

صداوسیما فقط دنبال نکات منفی می‌گردد

گروه سياسي: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به تدوین اساسنامه دانشگاه آزاد اسلامی در اوایل انقلاب، گفت: متأسفانه دولت سابق اساسنامه را بر خلاف قانون تغییر داد تا دانشگاه را تصاحب کند. ای کاش در زمان تصاحب، به توسعه هم فکر می‌کردند.
صداوسیما فقط دنبال نکات منفی می‌گردد

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دومین نشست دست‌اندرکاران حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: به کسانی که نقشه توسعه علوم پزشکی این دانشگاه را به این سرعت به مرحله اجرا درآورند، تبریک می‌گویم. رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی، به همکاری تعدادی از بزرگان دانش پزشکی با حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی اشاره و تصریح کرد: امیدوارم با کمک همه به اهداف عالی دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه پزشکی دست پیدا کنیم؛ چراکه ایران دارای مغزها و استعدادهای فراوانی است. 

وی با بیان اینکه "شخصیت‌ها و دانشمندان برجسته ایرانی در سراسر دنیا در کشورهای مختلف هستند"، اظهار کرد: در دیداری که با وزیر خارجه سوئد داشتم، از وجود 100 هزار ایرانی در این کشور مطلع شدم که کشور سوئد از وجود آنها بسیار راضی است. کشور سوئد نگران شرایطی است که در ایران بوجود بیاید و دانشمندان برجسته‌ای ایرانی برگردند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه، نیروهای انسانی را بزرگترین سرمایه هر کشور عنوان کرد و گفت: نیروی انسانی در کشور ما از هر سرمایه نفتی، گازی و معدنی با ارزش‌تر است. هاشمی رفسنجانی تأکید کرد: امیدواریم شرایطی در ایران تحقق پیدا کند تا تمامی دانشمندان ایرانی خارج از کشور را در بین خودمان داشته باشیم؛ گرچه نیروهای انسانی تربیت‌شده زیادی در کشور وجود دارند که میدان کار ندارند. وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه "احتیاج، منبع جوشش و حرکت انسان‌هاست"، تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی نیز بر اساس فلسفه نیاز جامعه بوجود آمده است.

وی همچنین با اشاره به تدوین اساسنامه دانشگاه آزاد اسلامی در اوایل انقلاب، یادآور شد: این اساسنامه را بر اساس اساسنامه حسینیه ارشاد نوشتیم که از قوی‌ترین اساسنامه‌های مراکز فرهنگی بود تا رژیم پهلوی نتواند آن را تصاحب کند. متأسفانه دولت سابق اساسنامه را بر خلاف قانون تغییر داد تا دانشگاه را تصاحب کند.
رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ای کاش در زمان تصاحب به توسعه هم فکر می‌کردند، ولی در آن دو سال شاهد عقب‌گرد در همه زمینه‌های دانشگاه بودیم. هاشمی رفسنجانی با انتقاد از شیوه انعکاس اخبار دانشگاه آزاد اسلامی در رسانه ملی نیز اظهار کرد: در دو سال گذشته هر خبر دانشگاه، تیتر اخبار بود، اما الان دنبال نکات منفی می‌گردند تا برجسته‌سازی کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه "ایران معلم پزشکی در دنیا بوده است"، یادآور شد: در گذشته پزشکان جندی‌شاپور ایران در کشورهای جهان منطقه حضور داشتند و علم آنان در نهضت ترجمه مبداء تحول پزشکی اروپا شد. رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به سند توسعه علوم پزشکی این دانشگاه، خاطرنشان کرد: بر اساس این سند 500 میلیارد تومان در بخش توسعه علوم پزشکی این دانشگاه هزینه می‌شود. وی کارآفرینی را یک حالت طبیعی برای مردم و بخش خصوصی دانست و گفت: کار دولت کارآفرینی نیست بلکه باید به مردم تسهیلات ارائه کند تا آنها کارآفرینی کنند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به تصویب سیاست‌های اصل 44 و ابلاغ آن از سوی مقام معظم رهبری نیز اظهار کرد: ایشان انتظار انقلاب اقتصادی داشتند اما بعدها در جلسه سران قوا گله کردند و گفتند انتظارات برآورده نشده است.
وی در همین استا، با انتقاد از شیوه اجرای خصوصی‌سازی در کشور گفت: نهادهای شبه‌دولتی به جای دولت وارد شدند که به هیچ‌کس پاسخگو نیستند.

مرجع : ايسنا