به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۴۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۲/۱۹ ساعت ۱۲:۲۷
کد مطلب : ۳۵۱۲۶

امسال سهمیه ویژه بنزین نوروزی نداریم

گروه اقتصادي: مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی با اشاره به این که سهمیه ای ویژه برای نوروز پیش بینی نشده است، گفت: ذخایر بنزین کشور در شرایط مطلوب قرار دارد.
امسال سهمیه ویژه بنزین نوروزی نداریم
عباس کاظمی با اشاره به تصمیم ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور تصریح کرد: امسال سهمیه بنزین ویژه نوروز برای مردم تدارک دیده نشده است، اما ذخیره بنزین کشور هم اکنون در سطح مطلوبی قرار دارد و هیچ نگرانی برای تامین سوخت سفرهای نوروزی نداریم. وی با بیان این که ذخیره بنزین کشور از سطح یک میلیارد و 600 میلیون لیتر فراتر رفته است، گفت: همه جایگاههای سوخت کشور در تعطیلات نوروزی آماده خدمات رسانی هستند.

تکذیب تفاوت قیمت بنزین یورو 4 و معمولی
معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش فرآورده های نفتی افزود: هر نوع بنزین تولیدی با یک بهای ثابت در جایگاههای سوخت سراسر کشور توزیع می شود و تنها کارمزد جایگاههای سوخت 8 کلانشهر با دیگر شهرهای کشور متفاوت است. وی با اشاره به طرح افزایش قیمت فرآورده های نفتی با مرغوبیت بیشتر، گفت: این طرح در مورد بنزین یورو 4 نیز اجرا می شود، البته تفاوت قیمت فرآورده های با کیفیت با محصولات معمولی از سوی شرکت ملی پالایش و پخش به پالایشگاهها پرداخت می شود و مردم پول بیشتری بابت بنزین با استاندارد یورو 4 پرداخت نخواهند کرد.

افزایش 10 میلیون لیتری گازوییل یورو 4

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی کشور گفت: با تکمیل و بهره برداری از واحد تولید گازوییل پالایشگاه شازند روزانه 10 میلیون لیتر از این فرآورده با استاندارد یورو 4 و گوگرد کمتر از 50 جزء در میلیون روانه بازار می شود. وی اظهار کرد: گازوییل تولیدی پالایشگاه شازند تا پیش از بهره برداری از واحد جدید دارای 10 هزار جزء در میلیون گوگرد بود که هم اکنون گوگرد از این فرآورده جداسازی و معادل روزانه 50 تن آن به صورت جامد به بازار مصرف عرضه می شود. بر اساس این گزارش، پالایشگاه شازند روزانه 16 میلیون لیتر بنزین پاک و 10 میلیون لیتر گازوییل یورو 4 تولید می کند.
مرجع : ايسنا