به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۹:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۲/۲۰ ساعت ۲۱:۳۱
کد مطلب : ۳۵۲۲۷

سن امید به زندگی ایرانیان 71 سال است

گروه جامعه: رئیس ثبت احوال کشور گفت: سن امید به زندگی فعلی مردان و زنان در کشور به ترتیب 71 و 74 سال است.
سن امید به زندگی ایرانیان 71 سال است
محمد ناظمی اردکانی افزود: نرخ ازدواج و طلاق در کشور به ازای هر هزار نفر به ترتیب 10.9 و 2 مورد است. وی بیان کرد: صدور کارت ملی هوشمند به عنوان کلید ورود به دولت الکترونیک آغاز شده است. رئیس ثبت احوال کشور در ادامه اظهار کرد: اکثر ادارات ثبت احوال کشور طی سال 93 به سمت تحقق دولت الکترونیک حرکت می‌کنند.

کاظمی اردکانی افزود: 600 اداره ثبت احوال در کشور وجود دارد که در حال حاضر 70 درصد آنها با مجهز شدن به زیرساخت‌های نرم افزاری و سخت افزاری صدور کارت ملی هوشمند را انجام می‌دهند. وی تصریح کرد: کاهش چشمگیر ضریب جعل و عدم امکان سوءاستفاده به خصوص توسط اتباع بیگانه، از مهمترین مزایای صدور کارت ملی هوشمند است. رئیس ثبت احوال کشور خاطرنشان کرد: کارت‌های ملی جدید دارای یک حافظه داخلی هستند که تمامی اطلاعات هویتی فرد در آن درج و ذخیره می‌شود. وی تصریح کرد: صدور اسناد هویتی در سیستان و بلوچستان به دلیل پراکندگی جمعیت، به سختی انجام می‌شود. کاظمی اردکانی گفت: با اقدامات صورت گرفته طی سال‌های اخیر 12 هزار اسناد مشکوک التابعه در این استان رفع تکلیف شده است.

وی اضافه کرد: در مجموع 381 پرونده مشکوک التابعه در این استان وجود دارد که مراحل انجام رفع مشکل این پرونده‌ها در حال بررسی و پیگیری است. رئیس ثبت احوال کشور گفت: حدود 126 میلیون آرشیو الکترونیکی در کل کشور اسکن و بارگذاری شده که سهم سیستان و بلوچستان از این تعداد چهار میلیون آرشیو الکترونیکی است. وی بیان کرد: صدور شناسنامه‌های جدید در چارچوب اهداف دولت الکترونیک و بالابردن ضریب امنیتی اسناد هویتی در ادارات ثبت احوال سراسر کشور در حال انجام است.
مرجع : فرارو