به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۵:۱۳
 
۴۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۲/۲۱ ساعت ۰۸:۳۵
کد مطلب : ۳۵۳۴۴
سلحشور: سينماي ما ناپاک و نجس است!

فیلمی‌می‌سازم‌که در۱۲۰کشور بیننده داشته‌باشد

گروه هنري: فرج‌الله سلحشور٬ در تازه ترين مواضع جنجالي‌اش مي‌گويد: «انسانی که ایمان ندارد کافر، ناپاک و نجس است و اگر او را بشوریم پاک نخواهد شد و در صورتی فرد پاک می‌شود که شهادتین بخواند. سینمای ما هم همینطور است.»
فیلمی‌می‌سازم‌که در۱۲۰کشور بیننده داشته‌باشد
فرج‌الله سلحشور در گفت و گوی تفصیلی با سايت دانا، ادامه داد: مسئولان در مقابل جریان فیلم و سریال سازی خودشان را باختند و بهترین آن‌ها کسانی بودند که این عرصه را رها کردند و گفتند که ما با این فساد همراه نمی‌شویم وگرنه کسانی که عمل کردند یا جاده صاف کن بودند و یا به عنوان حامی اقدام می‌کردند. وی تصریح کرد: انسانی که ایمان ندارد کافر، ناپاک و نجس است و اگر او را بشوریم پاک نخواهد شد و در صورتی فرد پاک می‌شود که شهادتین بخواند. سینمای ما هم همینطور است. مبانی و اصول سینما را اگر تغییر بدهیم سینما کاملا می‌تواند در خدمت ما قرار گیرد و در واقع سینما درست شدنی است و می‌تواند در جهت اشاعه ارزش‌هاي اسلامی به کار گرفته شود.

این کارگردان تلویزیون افزود: فیلمی مثل یوسف که با 7 میلیارد و در مدت زمان کمتری نسبت به سریال‌های هم عصر خودش ساخته شد، مورد نظر مسئولان قرار نگرفت و هیچ کس نگفت آقا دستت درد نکند که فیلمی با کمترین هزینه و بهترین کیفیت ساختی! سریالی که نزدیک به هفت سال است که پربیننده ترین و محبوب ترین سریال دنیا است. دولت جمهوری اسلامی و مجلس شورای اسلامی کوچکترین تشکر و قدردانی را از آن نکردند و اگر این اثر را یک هنرمند غیر خودی یا فاسد زمان شاه می‌ساخت مسئولان دست و پای وی را می‌بوسیدند و مجسمه طلائی وی را در میادین نصب می‌کردند.

کارگردان فیلم یوسف خاطرنشان کرد: من فعلا در کارهای قرآنی فعالیت دارم. من باید سه، چهار سال وقت بزارم برای یک فیلم سینمایی که بیننده محدودی داشته باشد ولی به جای آن فیلم سینمایی، یوسف می‌سازم که در 120 کشور جهان پخش شود و تمام مردم از طریق تلویزیون آن را ببینند. این فیلم حتی بنا به گفته خود مصری‌ها در به وجود آمدن و تحریک مردم برای انقلاب در مصر اثر گذار بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: در یک جلسه‌اي به معاون سیما گفتیم که بیایید با همکاری هم یک جریان باهدف ساخت فیلم و سریال‌سازی اسلامی راه بیاندازیم و از نیروهای ارزشی استفاده کنیم. هنرمندان ما اگر در فضایی مناسب و سالم قرار بگیرند بازدهی خوبی دادند و نمونه آن هم فیلم یوسف است چون همان بازیگرهای سینمای ما بودند که در فیلم یوسف بازی کردند و از بهشت که نیامده بودند! که آقای دارابی گفت: ساخت فیلم و سریال‌ ارزشی در سینما وظیفه ما نیست.