به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۲/۲۳ ساعت ۱۰:۱۷
کد مطلب : ۳۵۵۶۱

اميدواري نسبت به بهبود فضای سياسي

گروه سياسي:​ دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران گفت: اگر در کار دولت سنگ‌اندازی نشود و افراطی‌ها مانع نشوند، امیدواریم فضای سیاسی کشور در سال 93 بهتر از گذشته شود.
اميدواري نسبت به بهبود فضای سياسي
مهدی نجفی‌خواه اظهار کرد: مهمترین اتفاق مربوط به فضای سیاسی کشور در سالی که گذشت، به انتخابات ریاست جمهوری و خواست مردم برای تغییر رویکرد دولت بازمی‌گردد. وی با اشاره به رد صلاحیت هاشمی رفسنجانی و حمایت سیدمحمد خاتمی از روحانی در جریان انتخابات، گفت: آیت‌الله هاشمی با اینکه توان جمع کردن آرا را داشت، رد صلاحیت شد که این کار می‌توانست از شور و حرارت انتخابات بکاهد اما همانطور که آقای خاتمی اشاره کردند، مواضع مقام معظم رهبری در دو روز مانده به انتخابات دوباره شوری به جریان انتخابات بخشید.

این فعال دانشجویی افزود: مطالبات خود مردمی که از وضعیت سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و بین‌الملی دولت قبل خسته شده بودند نیز در ادامه روند حمایت شخصیت‌های کشور از انتخابات، به پیروزی آقای روحانی کمک کرد. اینکه چرا تنها چند روز مانده به برگزاری انتخابات فضای تبلیغاتی برای آقای روحانی گرم‌تر شد نیز به حاکم بودن نگاه امنیتی در آن زمان برمی‌گردد. نجفی‌خواه تعیین کابینه رئیس‌جمهور را دومین اتفاق سیاسی مهم سال 92 دانست و گفت: مردم از مجلس توقع داشتند که با تعامل بیشتری به وزرای آقای روحانی اعتماد دهند اما برخی نگاه‌های افراطی موجب شد که برخی احساس نارضایتی‌ها در این روند ایجاد شود.

وی با تاکید بر موثر بودن مذاکرات ژنو در رضایت مردم از دولت یازدهم، اظهار کرد: ادبیات دستگاه دیپلماسی کشور در مذاکرات ژنو و توافق ایجاد شد باعث شد تا حدی رضایت مردم جلب شده و تغییراتی در وضعیت اقتصادی کشور نیز ایجاد شود. این فعال دانشجویی با ابراز امیدواری نسبت به فضای سال 93، تاکید کرد: اگر دولت آقای روحانی بتواند به قول‌هایی که به مردم داده است جامه عمل بپوشاند و آنها را عملی کند و اگر در راه و اهداف دولت، افراطی‌ها سنگ‌اندازی نکنند، شاهد فضای بازتر و بهتری در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی جامعه خواهیم بود. دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران در پایان اظهار کرد: امیدواریم در سال 93، فضای آزادتر برای مطبوعات، آزادی بیان و همچنین آزادی فعالان سیاسی را که در زندان بسر می‌برند، شاهد باشیم.