به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۹ - ۰۱:۰۷
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۲/۲۳ ساعت ۱۳:۴۱
کد مطلب : ۳۵۵۹۶

آخرين آمار فروش فیلم‌های نوروزی/تصاوير

گروه فرهنگ و هنر: فروش «طبقه حساس» در تهران به 300 میلیون تومان، «خط ویژه» به 100 میلیون تومان و «چ» به 42 میلیون تومان رسید و فروش «معراجی‌ها» هم در کل کشور از یک میلیارد و 500 میلیون تومان عبور کرد.
«طبقه حساس»: یک روز 70 میلیون تومان!
حبیب اسماعیلی (مدیر دفتر پخش فیلمسازان)، درباره آخرین وضعیت فروش «طبقه حساس» بیان کرد: با فروش 70 میلیون تومانی «طبقه حساس» در یک روز، فروش جدیدترین فیلم کمدی کمال تبریزی در تهران به 300 میلیون تومان در 9 روز رسید. وی افزود: فروش «طبقه حساس» واقعا عالی و بی‌نظیر است. اکثر سینماهای تهران پنج‌شنبه شب (22 اسفندماه) از ساعت 12 تا 2 بامداد برای این فیلم سانس ویژه داشتند و سینما «آزادی» هم از ساعت 1 تا 3 بامداد سانس ویژه داشت. اسماعیلی درباره وضعیت استقبال مخاطب از این فیلم در سینماهای شهرستانی گفت: «طبقه حساس» از چهارشنبه (21 اسفندماه) در سینماهای شهرستان‌ها اکران خود را آغاز کرده است و هنوز آمار دقیقی از فروش فیلم نداریم اما اخباری که از استقبال مخاطبان به دست‌مان می‌رسد به شدت امیدوارکننده است.



پخش‌کننده «طبقه حساس» با ابراز امیدواری از ادامه داشتن استقبال مردم از فیلم‌های سینمایی اظهار کرد: در این مدت، اخبار امیدوار کننده‌ای از فروش فیلم‌های نوروزی به گوش می‌رسد و نشان می‌دهد که مردم با سینما قهر نکرده‌اند، این فروش‌های خوب، سینماداران و تهیه‌کنندگان را امیدوار کرده است تا سال آینده، سال خوبی را داشته باشیم. حبیب اسماعیلی در پایان با اشاره به فروش «طبقه حساس» و استقبال خوب مردم از این فیلم کمدی گفت: به نظرم مهمترین پیام استقبال خوب مردم از فیلمی مانند «طبقه حساس» در اسفندماه که از آن به عنوان فصل مرده یاد می‌شد، این است که فروش و استقبال مخاطب خیلی کاری به فصل ندارد و اگر فیلم خوبی در سینماها اکران شود، مردم از آن استقبال می‌کنند.

در «طبقه حساس»، رضا عطاران، پانته‌آ بهرام،‌ بهاره رهنما، پیمان قاسم‌خانی، هوتن شکیبا، بهرام ابراهیمی، سوگل قلاتیان، محمد بحرانی، بهادر مالکی، کاظم سیاحی، عرفان ناصری، لیلی فرهاد‌پور، نادر فلاح، شبیر پرستار و با حضور افتخاری آزاده صمدی، ایفای نقش کرده‌اند.

«خط ویژه» کم کم جان می‌گیرد
همچنین بر اساس اعلام دفتر پخش هدایت فیلم، «خط ویژه» مصطفی کیایی هم تا چهارشنبه شب (21 اسفندماه)، به فروش 100 میلیون تومانی در تهران دست‌یافته است. مختاری از دفتر پخش «هدایت فیلم» در این‌باره به ایسنا گفت: فروش روز چهارشنبه (21 اسفندماه) «خط ویژه» در تهران 12 میلیون تومان بوده است در حدود 14 سینما بوده است.



وی درباره فروش شهرستان‌های این فیلم افزود: «خط ویژه» تاکنون تنها در سه سینما شهر مشهد و اصفهان اکران شده است اما از شنبه بعدازظهر (24 اسفندماه)، 10 تا 12 سینما در شهرستان‌ها، این فیلم را روی پرده می‌برند. مصطفی زمانی، هانیه توسلی، هومن سیدی، میلاد کی‌مرام، محسن کیایی، پریناز ایزدیار و با حضور میترا حجار و با حضور سام قریبیان بازیگران «خط ویژه» هستند.

اکران «با دیگران» با چند روز تاخیر
بر اساس اعلام محمدرضا صابری (مدیر پخش موسسه نور تابان)، اکران «با دیگران» هم از یکشنبه (25 اسفندماه) در گروه فرهنگ آغاز می‌شود. این فیلم قرار بود از چهارشنبه (21 اسفندماه) روی پرده برود اما گویا آماده‌نبودن کپی‌های آن، چند روز اکرانش را به تعویق انداخته است. به گفته صابری، اکران «با دیگران» به کارگردانی ناصر ضمیری به سرگروهی سینما «فرهنگ» و با همراهی سینماهای «آزادی»، «ملت»، «زندگی» و «مرکزی» و یک سینما در مشهد آغاز می‌شود و در روز‌های آینده، تعداد سینماهای نمایش‌دهنده، افزایش خواهد یافت.

«چ» و فروش خوب در دو روز



امیر قطبی از دفتر پخش فیلمیران هم درباره آخرین وضعیت فروش «چ» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا گفت: این فیلم روز پنج‌شنبه (22 اسفندماه)‌در 18 سینمای تهران، 25 میلیون تومان فروش داشت. وی ادامه داد: مجموع فروش «چ» در طول دو روز اکران و با 18 سالن سینما به 42 میلیون تومان رسیده است. قطبی درباره وضعیت فروش این فیلم در سینماهای شهرستان‌ها اظهار کرد: اکران «چ» در سینماهای شهرستان‌ها هنوز آغاز نشده اما قرار است حدودا 30 سالن سینمای شهرستانی، آخرین فیلم ابراهیم حاتمی‌کیا را در یک‌شنبه (25 اسفندماه) روی پرده ببرند.

«معراجی‌ها» یک و نیم میلیارد را رد کرد
او درباره وضعیت استقبال مخاطب از «معراجی‌ها»ی مسعود ده‌نمکی که «فیلمیران» پخش آن را برعهده دارد نیز گفت: فروش این فیلم تا پنج‌شنبه شب (22 اسفندماه) در کل کشور از یک میلیارد و 500 میلیون تومان گذشت. قطبی درباره این فروش خاطرنشان کرد: وضعیت استقبال مخاطب از «معراجی‌ها» در شهرستان‌ها بسیار امیدوارکننده است و الان مخاطبان شهرستانی این فیلم، از تعداد مخاطبان تهرانی پیشی گرفته‌اند. «معراجی‌ها» در 55 سینمای شهرستان‌ها و 30 سینمای تهران اکران شده است.
مرجع : ايسنا