به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۲/۲۵ ساعت ۰۸:۲۰
کد مطلب : ۳۵۷۹۰

۱۰ نکته در مورد خرید آجیل شب عيد

گروه اقتصادي: آجیل​ها معمولا زود کیفیت​شان را از دست می‌دهند و به طور کلی باید آجیل ها زود مصرف شوند.
۱۰ نکته در مورد خرید آجیل شب عيد
رعایت نکات زیر برای خریدن و مصرف آجیل در ایم نوروز به شما کمک می کند.

۱- همیشه سعی کنید آجیل و دانه​های روغنی را به اندازه ی مصرفتان بخرید تا همان قدر که تازه هستند از آنها استفاده کنید. آجیل به دلیل روغن زیادی که دارد خیلی زود فاسد می​شود. حتما قبل از اینکه آجیل بخرید با خوردن چند دانه از آنها از کیفیت طعم و تازه بودنش اطمینان حاصل کنید اگر غیر از این بود از خریدن آجیل صرف نظر کنید.

۲- در فروشگاه های بزرگ اغلب آجیل ها در ظرف​های مخصوصی نگه داشته می​شوند زیرا آجیل نباید در هر ظرفی نگه داری کرد. برخی از فروشگاه​ها مستقیما آجیل را از کشاورزان می​خرند بنابراین کیفیت آجیل بسیار بالاست اما باز هم شما قبل از خرید چند دانه از آنها را تست کنید یا از فروشندگان بپرسید که این آجیل​ها تازه هستند یا خیر.

۳- آجیل​هایی را که مزه ترش دارند و بوی نامطبوعی می​دهند نخرید. حتی اگر آجیل خریدید و در منزل متوجه ترش بودن آنها شدید فورا آجیل​ها را پس بدهید آجیل ترش باعث بیماری می​شود.

۴- همیشه سعی کنید آجیل کم نمک بخرید. دقت کنید زیرا گاهی اوقات برای پنهان کردن ترش بودن و بوی بد آجیل به آنها نمک می​زنند پس سعی کنید همیشه ترجیحا آجیل خام بخرید.

۵- بهترین جا برای نگه​داری آجیل در یخچال یا جاهای خنک است. آجیل را باید در ظروف در بسته قرار دهید و آن را در یخچال نگه​داری کنید اگر آجیل ها مازاد مصرف تان است میتوانید به مدت ۳ ماه آن​ها را فیریز کنید.

۶- آجیل​ها را خیس کنید. تعجب نکنید زیرا معمولا در طی فرآیند بو دادن آجیل ها بخشی از کیفیت آجیل از بین می​رود بنابراین بهتر است آنها را قبل از خوردن خیس کنید تا هم راحت​تر خورده شوند و آسیب کمتری به دندان​ها بزنند هم راحت​تر هضم شوند. شما با شستن آجیل​ها تانیک اسیدی را که به آجیل​ها در فرآیند بو دادن می​زنند از بین می​برید.

۷- اگر آجیل ها را شستید باید آنها را در یخچال یا فریزر نگه دارید تا ترش نشوند. آجیل هایی که مثل بادام و فندق سخت تر هستند یا پوست سفت تری دارند باید به مدت ۲۴ ساعت خیس کنید. مثلا گردو جزء آجیل​های نرم است اما معمولا طعم تلخی را هنگام خوردن احساس می​کنیم بهتر است گردو را ۱۲ ساعت بخیسانیم. حتی تخمه کدو یا تخمه آفتابگردان را هم می​توانید بخیسانید تا نرم تر شوند و آسیب کمتری به دندان​ها بزنند.

۸- همیشه باید دقت کنید که آجیل​هایی را که خیساندید فورا مصرف کنید. آجیل​ها معمولا زود کیفیت​شان را از دست می​دهند به طور کلی باید آجیل​ها زود مصرف شوند.

۹- می​توانید خودتان در خانه آجیل​ها را بو بدهید. آنها را در ماهی تابه یا فر قرار دهید و با دمای پایین آنها را بو بدهید در حین بو دادن آجیل ها باید با دقت به آنها نگاه کنید تا نسوزند چون آجیل​های سوخته طعم بسیار بدی دارند.

۱۰- به هر حال در ایام نوروز آجیل​های فراوانی را مصرف می​کنیم پس بهتر است علاوه بر خرید آن در خوردن آن هم دقت کنیم. آجیل ها را با میوه​های خشک مخلوط کنید تا تنقلات سالم​تری داشته باشید. می​توانید از آجیل​ها و دانه​های روغنی در سالادها، همراه با کباب یا سیب​زمینی سرخ کرده استفاده کنید. آجیل​ها را خرد کنید و در تهیه نان، بیسکوییت، نوشیدنی​ها، کیک و در تهیه انواع سس از آنها استفاده کنید.
مرجع : باشگاه خبرنگاران