به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۰:۱۴
 
۲۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۲/۲۵ ساعت ۰۹:۰۴
کد مطلب : ۳۵۸۱۵

احمد شهيد: وقتی به ما حمله مي‌کنند...!

گروه سياسي: احمد شهید مي‌گويد: وقتی مسئولان ايراني به دبیرکل سازمان ملل اينگونه حمله لفظي می‌كنند، ببینید وضع مردم در ایران چگونه است!
احمد شهيد: وقتی به ما حمله مي‌کنند...!
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل یک روز پس از ارائه گزارش سالانه خود در باره وضعیت حقوق بشر در ایران به شورای حقوق بشر در یک کنفرانس مطبوعاتی شرکت کرد. به گزارش رادیو آلمان، احمد شهید در کنفرانسی خبری و در پاسخ به این پرسش که جواب شما به حملات شخصی مقامات رژیم ایران به شما یا دبیر کل سازمان ملل چیست، گفته است: «حملات شخصی چیز جدیدی نیست. وقتی یک گزارشگر ویژه یا دبیر کل سازمان ملل یا دیگر مقامات، به خاطر حرف‌هایی که می‌زنند، اينگونه مورد حمله قرار مي‌گیرند، شما به ایرانیانی فکر کنید که اگر در تهران و جاهای دیگر نظرشان را بیان کنند، چه چیزی نصیبشان می‌شود!»

احمد شهید، در این کنفرانس همچنين گفت: «با نهایت تاسف باید بگویم علی‌رغم اظهاراتی که توسط رئیس جمهور جديد ایران مطرح شده است و شاید حتی قدم‌های ملایمی که به سمت اصلاحات برداشته شده، وضعیت حقوق بشر همچنان یک نگرانی جدی است.» شهید از مقام‌ات جمهوری اسلامی ایران خواست به او اجازه دهند به ایران سفر کند تا بتواند به منظور پیگیری وظایفش بحث‌هایی را با دولت و جامعه مدنی در داخل ایران داشته باشد. اين در حاليست كه ايران تاکنون اجازه ورود احمد شهید گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر ایران برای تحقیقات را نداده‌اند و همواره گزارش‌های او را "بی‌اساس" خوانده‌اند.