به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۲/۲۵ ساعت ۱۴:۳۶
کد مطلب : ۳۵۸۸۴
هنوز با فضای شایسته فاصله داریم

انزواي افراطيون با‌رسیدگی به مطالبات مردم

گروه سياسي: یک عضو بنیاد باران با بیان اینکه "مشارکت بالای مردم در تعیین سرنوشت خود در انتخابات اخیر ریاست جمهوری و خلق حماسه سیاسی مهمترین اتفاق سیاسی سال 92 بود"، گفت: مردم به دنبال تغییر رویه‌های آن زمان بودند و با حضور گسترده خود در انتخابات توانستند به این هدف دست یابند.
انزواي افراطيون با‌رسیدگی به مطالبات مردم

 محمود زمانی قمی، با اشاره به اینکه "جامعه ایران پیش از انتخابات با جامعه در دوره پس از انتخابات بسیار تفاوت دارد"، اظهار کرد: پیش از انتخابات یأس و ناامیدی بویژه در میان بخش‌های نخبه و طبقه متوسط جامعه موج می‌زد. وی ادامه داد: پیش از انتخابات روند بدتر شدن شرایط اقتصادی به یک باور روزانه در میان مردم تبدیل شده بود و مردم هر روز انتظار داشتند که شرایط ناگوارتری را تجربه کنند. در واقع مردم عادت کرده بودند که خبرهای بدی مثل افزایش قیمت ارز، طلا و به تبع آن سایر قیمت‌ها را هر روز دریافت کنند. 

این عضو بنیاد باران با بیان اینکه "با تشدید تحریم‌ها مردم هر روز نگران حوزه سیاست خارجی بودند"، خاطرنشان کرد: با این وجود پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، امید در جامعه بوجود آمد. اکنون در حوزه اقتصاد، دیگر شاهد روند افزایش بی‌رویه قیمت‌ها نیستیم و در حوزه سیاست خارجی نیز موفقیت‌های دولت با استقبال اقشار مختلف مواجه شده است.

استاندار ایلام و چهارمحال و بختیاری در دولت اصلاحات در ادامه اظهار کرد: گرچه هنوز با فضای مناسبی که شایسته جمهوری اسلامی ایران است فاصله داریم اما در همین مدت توسط دولت یازدهم اقدامات خوبی انجام شده است. هرچند در حوزه اقتصادی هنوز اقدامات زیربنایی انجام نشده اما از التهابات گذشته نیز دیگر خبری نیست.

زمانی قمی افزود: مهمترین اتفاق سیاسی امسال، انتخابات ریاست جمهوری بود که در آن انتخابات نخبگان، بزرگان و اهل تفکر متحد شدند و مشارکت بالای مردم هم موجب شد که آقای روحانی به عنوان رئیس‌جمهور برگزیده شود. در واقع وقایع بزرگ دیگری مثل توافقنامه ژنو یا راهپیمایی 22 بهمن معلول حماسه سیاسی و انتخابات ریاست جمهوری بود.

این عضو بنیاد باران در پایان با بیان اینکه "دولت نباید از اهداف و شعارهای خود فاصله بگیرد"، خاطرنشان کرد: به هر اندازه که دولت در سال آینده به مطالبات مردم رسیدگی کند و مجموعه نیروهای سیاسی اعتدالگرا هم متحد شوند، افراطیون به حاشیه می‌روند و نمی‌توانند برای کشور مشکل ایجاد کنند.

مرجع : ايسنا