به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۸:۵۲
 
۱۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۱/۰۱ ساعت ۲۰:۳۶
کد مطلب : ۳۶۱۸۰

درد دل نوجوان مجتمع بهزیستی با روحانی

گروه جامعه: یکی از نوجوانان مجتمع بهزیستی شهدای انقلاب در گفت و گو با رییس جمهوری از این که پس از پایان 18 سال و ترخیص از بهزیستی ناگزیر است به سربازی برود ابراز نگرانی کرد و گفت بدون مادر و پدر و شغل روزگار برایشان سخت تر می​شود.
درد دل نوجوان مجتمع بهزیستی با روحانی
«پوریا» 17 ساله که در دیدار عیدانه رییس جمهوری با دکتر روحانی گفت و گو می کرد، افزود: پس از پایان 18 سال و ترخیص از مجتمع بهزیستی باید به سربازی برویم و بعد از اتمام سربازی با توجه به شرایطی که ما در آن قرار داریم و نداشتن پدر و مادر وحمایت های این چنینی زندگی برایمان سخت می شود و دچار مشکلات بسیاری می شویم. پوریا ادامه داد: از سوی دیگر پولی که به هنگام ترخیص از مجتمع به ما داده می شود آن چنان کافی نیست که بتوانیم شغلی ایجاد و مشکلاتمان را برطرف کنیم.

وی از رییس جمهوری خواست زمینه ای را فراهم کند که نوجوانانی با شرایط او به سربازی نروند. پوریا معتقد بود که در سربازی دو سال ازعمرشان تلف می شود و بعد از آن نیز با توجه به عدم حمایت های لازم از بعد مادی برای ادامه زندگی و داشتن شغل دچار مشکل می شوند. رییس جمهوری در پاسخ با تاکید بر اینکه رفتن به سربازی کسی را از زندگی عقب نمی اندازد، خدمت وظیفه عمومی را فقط آموزش نظامی ندانست و آن را تجربه ای مهم خواند.

روحانی با اشاره به اینکه در سربازی یک انضباط و نظم بر ما حاکم می شود، اظهار داشت: در دوره ای که جوان خدمت می کند، برای زندگی آماده می شود چرا که یاد می گیرد در برابر ناملایمات تحمل بیشتری از خود نشان دهد، کار دسته جمعی را می آموزد و از نظرجسمی نیز با توجه به آموزش هایی که می بیند پرورش می یابد.

روحانی با تاکید بر اینکه در دوره سربازی وقت افراد تلف نمی شود، گفت: حتی در آنجا ممکن است زمینه ای فراهم شود وشما علاقه مند شوید در یک محیط نظامی کار را ادامه دهید و جذب این فعالیت ها شوید و از سوی دیگر برای ورود به فعالیت اجتماعی آماده تر می شوید.

وی با اشاره به تعبیر رایج مردم ایران که «سربازی پسر را مرد می کند» گفت: نکته دوم حرف های شما که وقتی سربازی شما تمام شد دولت باید حمایت ویژه ای از شما داشته باشد تا مشغول به کار شوید، حرف درستی است.

روحانی توضیح داد: من ندیده ام که کسی به خاطر سربازی رفتن از زندگی عقب افتاده باشد و کسی که نرفته به خاطر این موضوع جلو افتاده باشد. سربازی یک ضرورت، قانون، وظیفه و کاری مهم است.

رییس جمهوری هدف دوره سربازی را آمادگی برای دفاع از کشور در شرایط خاص عنوان کرد و اظهار داشت: این گونه نیست که فقط در کشور ما دوره خدمت وظیفه عمومی وجود داشته باشد. بسیاری از کشورها این قانون را دارند.

روحانی درپایان از رییس سازمان بهزیستی خواست که نقطه نظرات و پیشنهادات نوجوانان مجتمع بهزیستی شهدای انقلاب را دریافت کند، پس از پایان سخنان وی، نوجوانان و کودکان این مجتمع با رییس جمهوری عکس یادگاری گرفتند.

علی ربیعی وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی نیز در پایان خطاب به نوجوانان مجتمع خاطرنشان کرد: ما در دولت تدبیر و امید خود را پدر و مادر شما می دانیم و نگران آینده شما هستیم به همین سبب در برنامه هایمان به آینده شما توجه داریم. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد که انشاءالله نتایج این پیگیری را خواهید دید.

روحانی امروز در نخستین روز فصل بهار و در راستای به جا آوردن سنت حسنه دید و بازدید ایرانی، ابتدا از شیرخوارگاه شبیر در خیابان 17 شهریور و سپس از مجتمع بهزیستی شهدای انقلاب در خیابان نبرد تهران دیدن کرد.
مرجع : ايرنا