به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۱۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۱/۰۶ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب : ۳۶۴۵۰

تلفات واژگوني‌اتوبوس‌راهیان‌نور به 8‌نفر رسيد

گروه حوادث: مسئول روابط عمومی مرکز اورژانس خوزستان گفت: در حادثه واژگونی اتوبوس راهیان نور کرمان در منطقه عملیاتی طلاییه، 8 کشته و 33 زخمی بر جای گذاشته است.
تلفات واژگوني‌اتوبوس‌راهیان‌نور به 8‌نفر رسيد
رفیعی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه خوزستان، اظهار کرد: علت حادثه که ظهر روز گذشته، پنج فروردین اتفاق افتاد، سرعت زیاد و رعایت نکردن مسایل ایمنی در سر پیچ جاده بوده است. وی افزود: کاروان راهیان نور کرمان با دو اتوبوس 45 نفره خانمها و آقایان و به همراه یکدیگر سفر می‌کردند. در این حادثه، اتوبوس آقایان دچار واژگونی شد. مجروحان این حادثه به بیمارستانهای بقایی و گلستان اهواز انتقال یافته اند. رفیعی بیان کرد: عملیات امداد و نجات توسط اورژانس اهواز انجام شد و تعدادی از مجروحان نیز به دلیل وخامت حالشان با بالگرد به بیمارستان منتقل شدند.

گفتني اينكه، حادثه روز سه‌شنبه آخرین مورد از سلسله‌تصادف‌های اتوبوس‌های حامل دانش‌آموزان موسوم به "راهیان نور" در سال‌های اخیر است و از سال ۱۳۸۶ تاکنون بیش از صد دانش‌آموز در این تصادف‌ها کشته شده‌اند. پرتلفات‌ترین و ناگوارترین این سلسله‌حوادث در مهر ماه ۱۳۹۱ رخ داد و در جریان آن ۲۶ دانش‌آموز دختر مقطع دوم ‌دبیرستان اهل بروجن در دم کشته و ۲۳ دانش‌آموز دیگر زخمی شدند.

دیگر حوادث اتوبوس‌های "راهیان نور" اغلب پرتلفات بوده‌اند: در تاریخ ۲۵ اسفند ۱۳۸۶ در اثر تصادف یک دستگاه اتوبوس کاروان راهیان نور در استان خوزستان ۲۲ نفر کشته شدند. دو هفته پس از این حادثه، یعنی در تاریخ ۶ فروردین ۱۳۸۷، واژگونی یک دستگاه اتوبوس جان ۲۷ دانش‌آموز دیگر را گرفت. در تاریخ ۱۵ بهمن ۱۳۹۰ هم تصادف اتوبوس راهیان نور در حوالی بروجرد، منجر به کشته شدن ۳ دانش‌آموز و زخمی‌شدن ۱۳ دانش‌آموز دیگر شد.