به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۱/۰۸ ساعت ۱۸:۴۹
کد مطلب : ۳۶۶۱۲

بیشترین واژگونی در جاده‌های کویری است

گروه جامعه: رییس پلیس راهور ناجا گفت: یکی از اولویتهای پلیس راهور در سال جدید نصب سیستم‌های نظارتی بر 30 هزار کیلومتر در محورهای کشور است.
بیشترین واژگونی در جاده‌های کویری است
 سردار اسکندر مومنی صبح امروز در حاشیه بازدید عملیاتی از دوربین‌های ترافیکی و محورهای خراسان رضوی با اشاره به اینکه، امروز پرترافیک‌ترین روز سال 93 است و تمام کسانی که در مرحله اول به سفر رفتند در حال بازگشت هستند و در مرحله دوم در حال رفتن به مسافرت هستند، خاطرنشان کرد: از تمامی شهروندان و مسافران درخواست می‌شود امروز را برای سفر انتخاب نکنند. رییس پلیس راهور ناجا ادامه داد: خوشبختانه امسال سرعت متوسط خودروها چهار کیلومتر کاهش پیدا کرده است همچنین تخلفات 21 درصد و تصادفات 13 درصد کاهش داشته است.

بیشترین واژگونی در جاده‌های کویری است

وی با بیان اینکه محورهای اصفهان به شیراز، استان گیلان و سبزوار به نیشابور پر تصادف‌ترین مسیرهای کشور است، تصریح کرد: بیشترین سهم حوادث در این مسیرها خصوصا جاده‌های کویری واژگونی و علت آن هم خستگی و خواب آلودگی است. مومنی با اشاره به اینکه تخلفات عمده در رانندگی خستگی، خواب آلودگی، سبقت و سرعت غیرمجاز است یادآور شد: خوشبختانه با اطلاع‌رسانی و آموزش‌های صحیح، واژگونی از 46 درصد به 38 درصد کاهش یافته است. رییس پلیس راهور ناجا خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه خراسان رضوی در تمام ایام سال پرتردد است اما تخلفات در محورهای برون شهری و درون شهری این استان کاهش پیدا کرده است.
مرجع : ايسنا