به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۹:۳۵
 
۱۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۱/۰۹ ساعت ۱۰:۰۱
کد مطلب : ۳۶۶۳۵

سفر اوباما به عربستان سعودي/ تصاوير

گروه بين​الملل: رئیس‌جمهوری آمریکا در دیدار با پادشاه عربستان تاکید کرد که بر سر منافع استراتژیک واشنگتن و ریاض توافق وجود خواهد داشت.
سفر اوباما به عربستان سعودي/ تصاوير
  یک مسوول آمریکایی پس از دیدار باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا با ملک عبدالله بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان اعلام کرد که اوباما در این دیدار جمعه شب تاکید کرد که بر سر منافع استراتژیک میان دو کشور توافق وجود خواهد داشت. این منبع که خواست نامش فاش نشود، عنوان داشت که اوباما در دیدار با ملک عبدالله بن عبدالعزیز اظهار کرد که "توافق بد" با ایران را پیرامون برنامه‌های هسته‌ای خود نخواهد پذیرفت که نگرانی ریاض را در پی داشته باشد.

کاخ سفید نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که باراک اوباما در مذاکرات خود با پادشاه عربستان تصریح کرده است که واشنگتن برای روابط مستحکم خود با عربستان بسیار اهمیت قائل است. در این بیانیه کاخ سفید آمده است: واشنگتن و ریاض با یکدیگر پیرامون تعدادی از مسائل دوجانبه و مهم منطقه از جمله حل بحران در سوریه، جلوگیری از اینکه ایران توانایی‌های هسته‌ای در اختیار داشته باشند، تلاش‌ها برای مبارزه با تروریسم و مبارزه با رادیکالیسم و حمایت از مذاکرات صلح در منطقه عمل می‌کنند. پادشاه عربستان و رئیس‌جمهوری آمریکا در نشست خود در خصوص چشم‌اندازهای همکاری میان دو کشور و راه‌های تقویت این همکاری‌ها که در خدمت منافع دو کشور در تمامی عرصه‌ها باشد، بحث و مذاکره کردند.





آنها همچنین در خصوص رخدادها در منطقه و در راس آن مساله فلسطین و اوضاع در سوریه و همچنین آخرین تحولات بین‌المللی، گفت‌وگو کردند. در همین راستا، روزنامه سبق گزارش داد که محمد بن نایف، وزیر کشور عربستان که رابطه محکمی با نهادهای نظامی و اطلاعاتی آمریکا دارد، توانست واشنگتن را قانع کند که به ریاض پهپاد بفروشد. از سوی دیگر، باراک اوباما امروز (شنبه) با "مها المنیف"، فعال عربستانی دیدار می‌کند که وزارت خارجه آمریکا چند هفته قبل جایزه "شجاع‌ترین زن" را به وی اعطا کرده بود. این فعال عربستانی در تدوین قوانین جهت مقابله با خشونت خانوادگی در عربستان نقش داشته است.