به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۱/۰۹ ساعت ۱۰:۰۵
کد مطلب : ۳۶۶۳۶

جاهایی که حق ندارید چادر مسافرتی بزنید

گروه جامعه:​ ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر در اطلاعیه ای از مسافران و هموطنان خواست در اماکن عمومی پر خطر از جمله حاشیه مسیل ها و رودخانه ها چادر مسافرتی نصب نکنند.
جاهایی که حق ندارید چادر مسافرتی بزنید
به گزارش دبیرخانه ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر این ستاد همواره بر حفظ ایمنی و سلامت مسافران، گردشگران و زائران در سرتاسر کشور تاکید و بدین وسیله از عموم هموطنان تقاضا دارد از برپایی چادر در اماکن عمومی پر خطر و حاشیه مسیل ها و رودخانه ها به دلیل تغییرات آب و هوایی خودداری و با کارکنان اجرایی ستادها و شهرداری ها همکاری لازم به عمل آورند. با توجه به اینکه بخشی از مسافران و گردشگران نوروزی، چادرهای مسافرتی را جهت اسکان و اقامت خود انتخاب می کنند لذا ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر طی اطلاعیه ای توصیه هایی به ستادهای اجرائی خدمات سفر استان ها به ویژه شهرداری ها ابلاغ کرد.

اهتمام به ساماندهی مکان های برپائی چادرهای مسافرتی، تامین امنیت، خدمات بهداشتی، روشنائی و سایر امکانات مقدماتی برای رفاه حال مسافران و همچنین ارائه خدمات انتظامی و ترافیکی در محدوده مکان های نصب چادرهای مسافرتی ازجمله این توصیه ها است. در این اطلاعیه از عوامل اجرائی و راهنمایان گردشگری مستقر در شهرها خواسته شده مسافران را برای برپائی چادر به کمپینگ ها و سایر مکان های مناسب و از پیش تعیین شده هدایت کنند. در این اطلاعیه ایجاد پارکینگ های عمومی برای پارک خودروهای مسافران و گردشگران در اطراف محل برپائی چادرها و همچنین در اطراف جاذبه های گردشگری و غیره تاکید شده است.
مرجع : ايرنا