به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۱/۰۹ ساعت ۱۳:۴۲
کد مطلب : ۳۶۶۵۱

ورود موج جدید بارشی به کشور

گروه جامعه: موج جدید بارش​ها که از امروز از سمت شمال غرب وارد کشور می شود، در حال قوی شدن و نزدیک شدن به مرزهای شمال غربی کشور و نیمه شمالی است.
ورود موج جدید بارشی به کشور
گودرزی کارشناس هواشناسی گفت: موجی که در حال ورود به نیمه شمال غربی کشور است، در حال قوی شدن می باشد که احتمال می رود این موج همراه با بارش برف و کاهش محسوس دما باشد. وی تصریح کرد: براین اساس از اواخر وقت امروز با نزدیک شدن سامانه جدید بارشی شاهد بارش در نواحی شمال غرب و شمال کشور عمدتا به صورت رگبار و رعد و برق و وزش باد و در ارتفاعات به صورت برف خواهیم بود.

وی ادامه داد: از روز یکشنبه بارش ها تمامی نیمه غربی کشور را دربر گرفته و شدت آن در نواحی سواحل غربی دریای خزر، ارتفاعات زاگرس مرکزی و غرب کشور است که همانطور که گفته شد، در ارتفاعات به صورت برف و در سایر مناطق به صورت رگبار و رعد و برق خواهد بود که از روز یکشنبه از شدت بارش در نواحی غربی کاسته ، اما گستره بارش ها بجز جنوب شرق کشور شامل اکثر مناطق می شود.  این کارشناس هواشناسی ادامه داد: به تدریج از روز دوشنبه میزان بارش ها از سمت غرب کشور کاسته و از روز سه شنبه فقط بارش در بخش های شمال شرق و جنوب شرق کشور ادامه دارد.

گودرزی عنوان کرد: طی روزهای یکشنبه و دوشنبه در نیمه شمالی به خصوص سواحل دریای خزر شاهد کاهش محسوس دما هستیم، ضمن آنکه طی این دو روز دریای خزر و خلیج فارس مواج هستند. وی در رابطه با دمای فعلی هوای تهران عنوان کرد: هم اکنون آسمان تهران کمی ابری همراه با وزش باد که از فردا کاملا ابری همراه با بارش باران است.

وی در پایان گفت: امروز دمای هوای تهران حداکثر 22 درجه بالای صفر و فردا صبح 13 درجه بالای صفر ضمن آنکه از فردا شاهد کاهش محسوس دما در تهران هستیم. سردترین مرکز استان شهرکرد با 3 درجه زیر صفر و اهواز طی بررسی های روز گذشته گرمترین مرکز استان با 31 درجه بالای صفر در بین مراکز استانهای کشور بودند.
مرجع : دانا