به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۸:۵۴
 
۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۱/۱۲ ساعت ۲۲:۵۷
کد مطلب : ۳۶۸۲۹

تصويب‌قطعنامه حقوق‌بشري اروپا علیه ایران

گروه سياسي: کمیته روابط خارجی پارلمان اروپا با رای مثبت به پیش نویس قطعنامه ای علیه ایران ادعا کرد که انتخابات ریاست جمهوری ایران در خرداد ماه سال 92 بر اساس «استانداردهای دموکراتیک مد نطر اتحادیه اروپا» برگزار نشده است.
تصويب‌قطعنامه حقوق‌بشري اروپا علیه ایران
به گزارش سایت پارلمان اتحادیه اروپا، کمیته روابط خارجی پارلمان اروپا روز گذشته پیش‌نویس قطعنامه‌ای درباره راهبرد اتحادیه اروپا در قبال ایران را تصویب کرد. بنا بر این گزارش، این قطعنامه در جلسه جمعی پارلمان اروپا که روز پنجشنبه برگزار می‌شود به بحث و سپس به رای گذاشته خواهد شد. در پیش نویس این قطعنامه موضوعات مختلفی نظیر مسئله هسته‌ای ایران، روابط ایران و اتحادیه اروپا، موضوعات منطقه‌ای و حقوق بشر گنجانده شده است.

در این پیش نویس همچنین، قطعنامه‌های قبلی پارلمان اروپا در خصوص موضوعات مختلف مربوط به ایران از جمله موضوعات حقوق بشری مطرح شده است. یکی از نکات قابل توجه در پیش نویس این قطعنامه، انتخابات ریاست جمهوری ایران است که بر اساس آن ادعا شده است که انتخابات ریاست جمهوری ایران در خرداد ماه سال گذشته بر اساس استاندارهای دموکراتیک مدنظر اتحادیه اروپا برگزار نشده است.

همچنین در این پیش نویس آمده است در کنار توافق هسته‌ای، موضوعات متنوعی شامل حقوق بشر و امنیت منطقه باید بین ایران و اتحادیه اروپا مورد گفت‌وگو قرار گیرند. از دیگر موضوعات مطرح شده در این پیش نویس علیه جمهوری اسلامی ایران موضوع حقوق بشر است که در این قطعنامه ادعا شده است که وضعیت حقوق بشر در ایران هنوز تحت نقض سیستماتیک مداوم حقوق اساسی است.
مرجع : مهر