به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۲۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۱/۱۲ ساعت ۲۳:۰۵
کد مطلب : ۳۶۸۳۵

رونمايي از هیوندا سوناتا نسخه 2015/تصاویر

گروه اقتصادي: هیوندا مدل 2015 از خودروی محبوب خود؛ سوناتا را در نمایشگاه نیویورک در ماه آوریل عرضه خواهد کرد.
طبق گزارشات منابع مختلف که در زمینه آمار خرید و فروش جهانی خودرو فعالیت می کنند خودروهای سدان با سایز متوسط بیشترین مشتری را در سرتاسر دنیا دارند. در سال های اخیر نیز تولید کنندگان بزرگ خودرو توجه ویژه ای به این سبک از مدل​ها داشته​اند. یکی از مدل​های محبوب هیوندا سوناتا است که نسخه 2015 آن تا یک ماه دیگر در نمایشگاه نیویورک عرضه می شود.

تغییرات اصلی مدل 2015:
-طراحی کاملا جدید فضای داخلی و خارجی
-فضای بزرگتر داخل
-بهبود دینامیک حرکت و رانندگی
-بهبود عملکرد تست تصادف
-کاهش نویز ، صدا و لرزش
-سیستم های دیجیتال جدید در داخل کابین



ویژگی های نمای خارجی

نمای خارجی با وجود اینکه آشنا به نظر می رسد با این حال تغییرات زیادی کرده است . در نمای جلو خودرو محافظ مشبک 6 گوشه و چراغ های جدید LED قرار دارد در قسمت سپر و انتهای چراغ های جلو از نوارهای کروم استفاده شده که به نوعی می توان آن را مهر خانواده سوناتا به حساب آورد. هیوندا با توجه به امکانات خود از 2 مدل رینگ های 16 و 18 اینچی آلومینیومی برای چرخ ها استفاده خواهد کرد.



ویژگی های فضای داخلی
با وجود اینکه سایز خودرو تغییر محسوسی نکرده است ، هیوندا ادعا می کند که فضای داخلی را جادارتر طراحی کرده و از مواد بسیار با کیفیت برای صندلی ها و تزئینات داخلی استفاده کرده است و در نهایت تجربه بهتری را نسبت به مدل های قبلی سوناتا برای سرنشینان خواهد داشت. تغییرات کابین شامل طراحی یکپارچه تر کنسول و طرح زاویه های سیستم ، صندلی هایی با قابلیت تنظیم ارتفاع برای هر دو صندلی جلو فرمان بهینه شده ، طراحی جدید کنسول میانی و چیدمان جدیدتر صفحات کنترلی و چراغ های مطالعه اختصاصی برای سرنشینان عقب می شود.



آپشن های اضافی
نسل بعدی سوناتا دارای سیستم جدید صورتی و اطلاعاتی با صفحه لمسی 8 اینچی خواهد بود. سیستم جدید قابلیت اتصال سیستم تلفن همراه ، فناوری تشخیص صدا و اتصالات یو اس بی و آیپاد است. تزئین قطعات داخلی با توجه به رنگ خودرو فلزی و یا چوبی بوده و در صورت درخواست مشتری تزئینات چرمی نیز موجود خواهد بود. تجهیزات اضافی دیگر شامل سیستم گرمایش صندلی های جلو و عقب نور LED در داخل کابین ،آفتاب گیر اتوماتیک شیشه عقب ، آفتاب گیر دستی برای شیشه های کناری و سنسورهای ویژه پارک است.



عملکرد
هیوندا سوناتا 2015 به همراه موتور تزریق مستقیم 4. 2 لیتری 4 سیلندری و گیربکس اتوماتیک 6 سرعته با انتقال نیروی محرکه به چرخ های جلو عرضه می شود. هیوندا ادعا می کند که بازه تورک خودرو را بهبود داده و قادر است تا 195 اسب بخار نیرو تولید کند اما هنوز خبری از موتور توربو شارژ 2 لیتری اختیاری برای این خودرو نیست. هیوندا در طراحی سازه بدنه سوناتا 2015 از استیل مقاوم استفاده کرده که تا 35 درصد مقاومت خودرو را افزایش داده و تا 41 درصد از خوردگی قطعات جلوگیری می کند. این تغییرات ساختاری به همراه سیستم جدید مک فرسون و سیستم تعلیق چند نقطه ای عقب باعث بهبود کلی دینامیک خودرو شده . هیوندا ادعا می کند که سوناتا 2015 استانداردهای جدیدی را در طراحی و کیفیت خودروهای سدان با سایز متوسط عرضه خواهد کرد.

هیوندا همچنین سطح نویز و لرزش خودرو در داخل را کاهش داده و سیستم الکترونیکی فرمان را به نوعی طراحی کرده است که حرکتی آرام و روان و در عین حال با عکس العمل سریع داشته باشد.راننده می تواند با توجه به شرایط و حال و هوای خود پروفایل های مختلف از پیش تعیین شده را برای رانندگی انتخاب کند که در سیستم ترمز و هندلینگ فرمان تأثیر بسزایی دارد.



امنیت
به دلیل بهبود و تغییرات ساختاری ،‌عملکرد هیوندا سوناتا 2015 در تست های استاندارد تصادف بسیار بهتر شده . علاوه بر ایربگ های استاندارد یک ایربگ نیز برای زانوی راننده در نظر گرفته شده است. همچنین سیستم هشدار تغییر لاین و تشخیص نقاط کور به علاوه سیستم کروز هوشمند و ترمز اتوماتیک اضطراری از دیگر تجهیزات ایمنی این خودرو است.
مرجع : بازار خبر