به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۴:۳۲
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۱/۱۶ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب : ۳۷۰۲۰

فردا؛ اوج حساسيت در ليگ برتر /جدول

گروه ورزشي:​ هفته بیست و نهم رقابت‌های لیگ برتر در حالی برگزار می‌شود که رقابت‌های لیگ برتر در اوج حساسیت قرار دارد و به احتمال فراوان سرنوشت قهرمان لیگ برتر به هفته پایانی کشیده می‌شود.
فردا؛ اوج حساسيت در ليگ برتر  /جدول
هفته بیست و نهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران با برگزاری هشت دیدار در روز یکشنبه به صورت همزمان و در ساعت 17:30 برگزار می‌شود.

 

* فولاد - استقلال

شاگردان قلعه نویی از جام قهرمانی دور شده‌اند ولی روی کاغذ هنوز به گرفتن جام امیدوارند. آنها پس از 53 روز ناکامی، موفق شدند تا با پیروزی برابر الجزیره امارات به لحاظ روحی خودشان را ریکاوری کنند. استقلالی ‌ها هفته گذشته مقابل نفت تهران شکست خوردند تا در شرایطی قرار بگیرند که سرنوشت قهرمانی از دست آنها خارج شود. با این حال آنها از انگیزه بالایی برای پیروزی در این دیدار برخوردارند. آنها نمی‌خواهند قید سهمیه آسیایی را بزنند و محکوم به شکست فولاد هستند، هرچند که این اتفاق شاید منجر به قهرمانی رقیب دیرینه‌شان، پرسپولیس شود.

 

فولادی‌ها درحال حاضر صدرنشین رقابت‌های لیگ برتر هستند و یک تساوی هم برابر استقلال نتیجه چندان بدی برای آنها محسوب نمی‌شود. آنها با یک امتیاز هم می‌توانند با خیالی راحت به تبریز بروند و در مقابل گسترش فولاد پیروز شوند و قهرمانی را جشن بگیرند. شاگردان حسین فرکی در رقابت‌های آسیایی هم وضعیت مطلوبی دارند و در شرایط آرمانی هستند که رقابت با آنها برای همه رقیبان دشوار است.

 

امیر قلعه نویی در این دیدار به احتمال فراوان محمد مهدی نظری و سیاوش اکبرپور را در اختیار ندارد و در آن سوی میدان حسین فرکی، آرش افشین و سالارزاده را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد. از نکات جالب تقابل‌های دو تیم این است که دو تیم 10 بار در اهواز به مصاف یکدیگر رفته‌اند و چهار پیروزی سهم استقلال بوده و یک پیروزی هم سهم فولاد در این تقابل‌ها بوده و سایر دیدارهای دو تیم با تساوی به پایان رسیده است.

 

بازی در اهواز یادآور خاطرات خوبی برای قلعه نویی است. استقلال فصل گذشته در چنین روزهایی با برتری مقابل فولاد در اهواز، قهرمانیش را در لیگ برتر قطعی کرد و حالا باید دید آیا این دیدار هم آنها را به جام باز می‌گرداند یا خیر. دیدار رفت دو تیم با برتری یک بر صفر به سود استقلال به پایان رسیده است.

 

 

روند نتایج پنج دیدار گذشته دو تیم به شکل زیر است:

 

 

  هفته بیست و چهارم هفته بیست و پنجم هفته بیست و ششم هفته بیست و هفتم هفته بیست و هشتم
فولاد برد مساوی برد مساوی برد
استقلال مساوی مساوی برد باخت باخت

 

 

* ذوب آهن - داماش

 

جدال دو قعرنشین لیگ برتر که برای سقوط نکردن می‌جنگند از حساس‌ترین دیدارهای این هفته است. ذوب آهن که با آوردن کریمی نتوانسته از منطقه سقوط فرار کند در شرایطی قرار گرفته که اگر در این دیدار شکست بخورد، باید قید حضور در لیگ برتر را بزند و تنها امیدش به حضور در پلی‌آف خلاصه شود هرچند که وضعیت داماش هم چندان روبه راه نیست و آنها مانند همیشه با مشکلات مالی زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند و مدتهاست که از فرم مطلوبشان فاصله گرفته‌اند.

 

داماشی‌ها در این دیدار روح الله سیف اللهی و رسول سروش‌نیا را به دلیل محرومیت در اختیار ندارند و همین مسئله می‌تواند کار نظرمحمدی، سرمربی جوان این تیم را دشوارتر کند. دو تیم تاکنون 6 بار در اصفهان به مصاف یکدیگر رفته‌اند که داماشی‌ها هیچگاه در آنها پیروز نشده‌اند و همین مسئله می‌تواند کفه روحی روانی را به سمت تیم ذوب آهن سنگین‌تر کند. دیدار رفت دو تیم با برتری پنج بر یک داماشی‌ها به پایان رسید.

 

روند نتایج پنج دیدار گذشته دو تیم به شکل زیر است:

 

 

  هفته بیست و چهارم هفته بیست و پنجم هفته بیست و ششم هفته بیست و هفتم هفته بیست و هشتم
ذوب آهن مساوی مساوی باخت باخت باخت
داماش باخت مساوی مساوی مساوی باخت

 

* پرسپولیس – راه آهن

 

شاگردان علی دایی در آستانه کسب قهرمانی هستند؛ حقیقتی که تا 10 روز پیش از آنها دور بود اما سرنوشت به گونه‌ای رقم خورد که درصورت امتیاز از دست دادن فولاد، آنها جدی‌ترین گزینه قهرمانی محسوب می‌شوند. پرسپولیس در حالی به مصاف راه آهن می‌رود که حریفش دو بازیکن موثر خود یعنی بهادر عبدی و فرزاد آشوبی را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد.

 

پرسپولیسی‌ها به طور قطع هرچه در توان داشته باشند در این دیدار به نمایش می‌گذارند. آنها نمی‌خواهند در حالی که بخت و اقبال به آنها رو کرده، به راحتی از آن گذر کنند. در سوی دیگر میدان راه آهنی‌ها حضورشان در لیگ برتر را قطعی کرده‌اند و از انگیزه خاصی برای بازی فردا برخوردار نیستند. با این حال آنها همیشه به عنوان گربه سیاه پرسپولیسی‌ها شناخته می‌شوند. از تقابل‌های جالب این دیدار می‌توان به حضور علی دایی در نیمکت پرسپولیس اشاره کرد که سال گذشته هدایت راه آهن را بر عهده داشت و البته حضور ابراهیم زاده بر روی نیمکت راه آهن که سال گذشته تا یک قدمی هدایت پرسپولیس هم پیش رفته بود. دیدار رفت دو تیم با برتری یک بر صفر پرسپولیس به پایان رسید.

 

روند نتایج پنج دیدار گذشته دو تیم به شکل زیر است:

 

 

  هفته بیست و چهارم هفته بیست و پنجم هفته بیست و ششم هفته بیست و هفتم هفته بیست و هشتم
پرسپولیس باخت برد مساوی برد برد
راه آهن برد مساوی مساوی برد برد

 

* نفت تهران – گسترش فولاد

 

یحیی گل محمدی تاکنون دست به کار بزرگی زده و تیمش علاوه بر دارا بودن شانس قهرمانی، از مدعیان اصلی کسب سهمیه آسیایی هم محسوب می‌شود. او باید تیم جوانش را به مصاف تیم جوان گسترش فولاد بفرستد و امیدوار باشد در صورت پیروزی برابر گسترشی‌ها، سایر مدعیان هم امتیاز از دست دهند و آنها در وضعیت مطلوبشان باقی بمانند. گل محمدی در این دیدار امین حاج محمدی را در اختیار ندارد و مهدی تارتار هم مصطفی اکرامی را به دلیل محرومیت در این دیدار به همراه ندارد.

 

گسترشی‌ها آنطور که تارتار گفته از انگیزه کافی برای این دیدار برخوردار نیستند و این خبر خوبی برای سایر مدعیان نیست و البته فرصت خوبی برای گل‌محمدی است تا خودشان را برای کسب سه امتیاز آماده کنند. دیدار رفت دو تیم با برتری دو بر یک نفت تهران به پایان رسید.

 

روند نتایج پنج دیدار گذشته دو تیم به شکل زیر است:

 

 

  هفته بیست و چهارم هفته بیست و پنجم هفته بیست و ششم هفته بیست و هفتم هفته بیست و هشتم
نفت تهران برد باخت برد مساوی برد
گسترش فولاد برد مساوی مساوی مساوی باخت

 

برنامه سایر دیدارهای این هفته رقابت‌های لیگ برتر به شکل زیر است:

 

* ملوان – سپاهان

* مس – صبای قم

* سایپا – فجرسپاسی

* تراکتورسازی – استقلال خوزستان

 

جدول رقابت‌های لیگ برتر تا پایان هفته بیست و هشتم به شکل زیر است:

 

 

  تیم بازی برد مساوی باخت گل زده گل خورده تفاضل امتیاز
1 فولاد 28 15 9 4 35 23 12 54
2 پرسپولیس 28 15 7 6 31 13 18 51
3 نفت تهران 28 14 9 5 35 21 14 51
4 استقلال 28 14 9 5 32 22 10 50
5 سپاهان 28 12 12 4 32 18 14 48
6 ملوان 28 13 6 9 37 28 9 44
7 تراکتورسازی 28 9 13 6 35 32 3 39
8 سایپا 28 7 12 9 26 31 5- 33
9 گسترش فولاد 28 7 11 10 30 29 1 32
10 صبای قم 28 8 7 13 32 38 6- 31
11 راه آهن 28 7 9 12 23 31 8- 30
12 استقلال خوزستان 28 6 11 11 26 35 9- 29
13 داماش 28 5 11 12 28 37 9- 25
14 فجرسپاسی 28 5 10 13 18 33 15- 25
15 ذوب آهن 28 4 11 13 21 34 14- 23
16 مس 28 1 17 10 20 35 15- 20

 

در جدول فوق یک امتیاز از تیم‌های استقلال، پرسپولیس، تراکتورسازی، داماش و ملوان با حکم کمیته انضباطی کسر شده است.

مرجع : ايسنا