به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۰۹:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۱/۱۷ ساعت ۱۲:۲۶
کد مطلب : ۳۷۱۵۱

تور کنسرت‌های کیهان کلهر در 2014

گروه فرهنگ وهنر: کیهان کلهر، نوازنده چیره‌دست کمانچه دور جدید کنسرت‌هایش در سال 2014 را در نقاط مختلف جهان آغاز خواهد کرد.
تور کنسرت‌های کیهان کلهر در 2014
اردال ارزنجان، ژیوان گاسپاریان و علی بهرامی‌فرد چهره‌های‌ مطرحی هستند که هرکدام در اجرایی جداگانه کلهر را همراهی خواهند کرد. ورشو و وروسلاو لهستان اولین میعادگاه کلهر با مخاطبان موسیقی ایرانی خواهد بود. این اجراها ۱۷ و ۱۸ ماه می‌(۲۷ و ۲۸ اردیبهشت) با همراهی اردال ارزنجان برگزار خواهد شد و این دو هنرمند در ادامه تور کنسرت‌های خود ۲۱ می(31 اردیبهشت) ‌به بوداپست و ۲۲ و 23 ماه می(1 و 2 خرداد) به پاریس سفر خواهند کرد و هنر نوازندگی خود را با باقلاما و کمانچه نشان خواهند داد.

سپس کلهر با یک نوازنده سنتور یعنی علی بهرامی‌فرد همسفر خواهد شد و اولین اجرایشان را یکم ژوئن(11 خرداد) در بلژیک پشت سر خواهند گذاشت. یورکشایر انگلستان، مقصد بعدی آنها خواهد بود که 5 ژوئن(15 خرداد) میزبان این دو هنرمند می‌شود. این دو هنرمند در شهرهای ساوت همپتون و لندن هم توقف خواهند کرد و اجرایی را در 6 و 7 ژوئن(16 و 17 خرداد) خواهند داشت. این هنرمند در 13 ماه ژوئن(19 خرداد) با همراهی ژیوان گاسپاریان به ایالات متحده آمریکا سفر خواهد کرد و بهروز جمالی نیز آنها را همراهی خواهد کرد.

اجرا در فستیوال شمال نروژ و اجرا در فرانسه از دیگر برنامه‌های این هنرمند است که در اوایل تابستان رخ خواهد داد. کیهان کلهر در سال ۱۳۴۲ در خانواده‌ای کرمانشاهی و موسیقی‌دوست در تهران چشم به جهان گشود. موسیقی را از پنج سالگی به صورت آزاد شروع کرد. دوازده ساله بود که به صورت حرفه‌ای به موسیقی پرداخت و در 13 سالگی با ارکستر رادیو تلویزیون کرمانشاه شروع به همکاری کرد.

کلهر مدتی کوتاه با گروه «شیدا» در مرکز هنری «چاووش» همکار بود. در هفده سالگی مقیم ایتالیا شد و سپس به نیت ادامه تحصیل راهی کانادا شد و در رشته آهنگسازی از دانشگاه کارلتون اتاوا فارغ‌التحصیل شد. همکاری او با هنرمندان هندی از جمله «شجاعت حسین خان»(غزل) و یا با کوارتت کرونوس (Kronos Quartet) (جاده ابریشم)، یویوما و ارکستر فیلارمونیک نیویورک وی را به هنرمندی جهانی تبدیل کرده‌ است و شنوندگان زیادی در بین غیرایرانی‌ها دارد.
مرجع : ايسنا