به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۱/۱۸ ساعت ۱۸:۳۱
کد مطلب : ۳۷۳۴۹

گرد و خاک استان​های غربی را فرا می‌گیرد

گروه جامعه: مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: گرد و خاک استانهای غربی کشور را فرا می‌گیرد.
گرد و خاک استان​های غربی را فرا می‌گیرد
مهندس احد وظیفه گفت: آخرین نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که باد و گرد و خاک موجود در برخی مناطق خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان تا بعد از ظهر امروز ادامه داشته و بتدریج از بین خواهد رفت. وی ادامه داد: از اواخر وقت امروز تا اوایل وقت چهارشنبه در استان اردبیل و سواحل دریای خزر دمای هوا افزایش می‌یابد که در برخی مناطق استان اردبیل و سواحل غربی دریای خزر با وزش باد جنوبی نسبتا شدید همراه خواهد بود. همچنین سه‌شنبه در برخی مناطق غرب، دامنه‌های جنوبی البرز و برخی مناطق شمال غرب و سپس چهارشنبه در سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز و شمال شرق کشور افزایش ابر، وزش باد و رگبار و رعد و برق خواهیم داشت.

به گفته مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور از اواخر وقت دوشنبه و طی روز سه‌شنبه به سبب وزش باد جنوبی شدید بر روی کشور عراق،‌ گرد و خاک همراه با کاهش دید افقی و کیفیت هوا در استانهای غربی کشور پیش‌بینی می‌شود. وظیفه تصریح کرد: چهارشنبه بتدریج هوای خنک به سواحل جنوبی دریای خزر نفوذ کرده و دمای هوا در نوار شمالی کشور کاهش خواهد یافت. پنجشنبه و جمعه نیز به تناوب شاهد ابرناکی،‌ وزش باد، بارش پراکنده گاهی با رعد و برق در برخی نواحی شمال غرب، دامنه‌های جنوبی البرز، سواحل جنوی دریای خزر و شمال شرق خواهیم بود.

وی به وضع هوای تهران اشاره کرد و گفت: بر این اساس آسمان تهران در روز سه‌شنبه نیمه‌ابری در بعد از ظهر با افزایش ابر و بارش پراکنده و وزش باد همراه است و حداقل و حداکثر دما نیز 19 و 29 درجه سانتیگراد بالای صفر خواهد بود. همچنین آسمان پایتخت در روز چهارشنبه، نیمه‌ابری در بعد از ظهر افزایش ابر و بارش پراکنده و با وزش باد پیش‌بینی شده است که حداقل و حداکثر دما به 14 و 25 درجه سانتیکراد بالای صفر کاهش می‌یابد.
مرجع : ايسنا