به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۱۲
 
۱۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۱/۲۰ ساعت ۱۲:۳۴
کد مطلب : ۳۷۵۳۵

ناصر گیتی‌جاه بازيگر پيشکسوت درگذشت

گروه فرهنگ وهنر: ناصر گیتی‌جاه بازیگر سینما‌، تئاتر و تلویزیون درگذشت.
ناصر گیتی‌جاه بازيگر پيشکسوت درگذشت
این بازیگر که از جشنواره سی‌ام فیلم فجر برای فیلم «خوابم میاد» رضا عطاران (بازیگر نقش پدر رضا عطاران) موفق به دریافت دیپلم افتخار شد، روز گذشته در سن 79 سالگی درگذشت. گیتی‌جاه دارای مدرک آموزش بازیگری‌ زیر نظر رفیع حالتی‌، مهدی نامدار‌ و اسماعیل مرتاش بود و سال 1337 با فعالیت در «جامعه باربد» و تلویزیون خصوصی و اجرای نمایش زنده، کار هنری‌اش را آغاز کرد.

او با فیلم «پست‌چی» به کارگردانی رفیع حالتی در سال 1340 وارد سینما شد و از جمله فیلم‌های این بازیگر می‌توان به «پنجمین سوار سرنوشت»،«راه دوم»،«خط پایان»،«تنوره دیو»،«یوزپلنگ»،«مدرک‌ جرم»،«مکافات»،«خواستگاری»،«پنجاه و سه نفر»،«قافله» و«خوابم میاد» اشاره کرد. «سه یار دبستانی»،«گدایان خوشبخت»،«خسرو و شیرین»،«ملوانان»،«حاکم یک روزه»،«بیژن و منیژه» و«رستم و سهراب» از جمله نمایش‌های گیتی جاه هستند.

از سریال‌هایی که این بازیگر در آنها به ایفای نقش پرداخته است، می‌توان به «خانه به دوش»،«خاله سارا»،«مش خیرالله و صندوقچه اسرار»،«نیمه پنهان ماه»،«همسایه‌ها»، «خداحافظ بچه» و «پهلوانان نمی‌میرند» اشاره کرد که سریال آخر هم اکنون از شبکه «آی فیلم» در حال پخش است.
مرجع : ايسنا