کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اگر آقا مرتضی بود حتما تذکر می داد!

حمله حاتمی کیا در تلویزیون به اصغر فرهادي

21 فروردين 1393 ساعت 11:45

گروه فرهنگي: ابراهیم حاتمی کیا سازنده "چ" شب در برنامه راز با سردبیری و مجری‌گری نادر طالب‌زاده حضور یافت.


او بعد از انتقاد مجدد از «جدایی نادر از سیمین» و دفاع از موضع گیری جنجالی اش در خصوص فیلم موفق اصغر فرهادي، گفت: «یک فیلمی ساخته می‌شود و در آن نشان داده می‌شود که ایرانی‌ها دروغگو هستند و بعد این فیلم در اسکار جایزه می‌گیرد چرا من نباید اعتراض کنم و حرف حق را بزنم مگر خط مشی من را اسکار تعیین می‌کند.»

وی با انتقاد از مهاجرت هنرمندان به خارج از کشور و مواجهه با پدیده ای به نام «دوپاسپورته های فرهنگی» گفت: این بحثی که امروز مطرح شده و افراد و هنرمندان دوپاسپورته در فرهنگ وجود دارند نگران کننده است. چرا باید یک هنرمند و فیلمساز یک پایش در این ور مرز و یک پایش در آن ور مرز باشد. وي همچنين با انتقاد از «طبقه حساس» ساخته کمال تبریزی، بدون اینکه نامی از فیلم و سازنده آن بیاورد، گفت: «مگر هدف سینما تنها خنداندن است؟ آخه این چه فیلمیه برادر من! تو این فیلم همه چیزسر جای خودشه الا کارگردان فیلم که از بچه های ارزشی ست! اگر آقا مرتضی بود، حتما تذکر می داد، ولی الان همه چیز فقط تعارف هست»

حاتمی کیا با اشاره به اینکه یک فیلمساز حق دارد که با فیلم‌هایش حرف‌هایش را بزند گفت: زمانیکه من فریاد می‌کشم نشانه یک اتفاق است اما متاسفانه گروهی در پاسخ فریاد و اعتراض من می‌گویند تو چرا معترض هستی. تو که در طی این چند سال حسابی خورده‌ای و برده‌ای. وی با اشاره به لزون تحلیل جشنواره فیلم فجر گفت: امروز وقت آن است که جشنواره فیلم فجر را بررسی کنیم و ببینیم آیا این جشنواره برای فجر انقلاب است یا خیر و آیا تمامی فیلم‌های ساخته شده در قالب این جشنواره قرار می‌گیرند.


کد مطلب: 37631

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/37631/حمله-حاتمی-کیا-تلویزیون-اصغر-فرهادي

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir