به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۲۱:۰۴
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۱/۲۳ ساعت ۰۸:۱۸
کد مطلب : ۳۷۸۰۰
براي خاتمه دادن به اعتراضات مردمي

دیدار نمایندگان دولت و مخالفان در ونزوئلا

گروه بين‌الملل: دولت ونزوئلا پس از ماه‌ها ناآرامی پذیرفت با برخی از گروه‌های اپوزیسیون برای پایان دادن به بحران کنونی در کشور گفت‌وگو کند. نماینده پاپ و هیئتی از اتحادیه کشورهای آمریکای جنوبی نیز در این دیدار شرکت داشتند.
دیدار نمایندگان دولت و مخالفان در ونزوئلا
دولت ونزوئلا برای پایان دادن به درگیری‌های خیابانی با برخی از گروه‌های اپوزیسیون این کشور گفت‌وگو کرد. این دیدار با حضور نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا در کاخ ریاست‌جمهوری در کاراکاس برگزار شد. در این دیدار هیئتی از اتحادیه کشورهای آمریکای جنوبی و نماینده‌ای از واتیکان نیز حضور داشتند. مادورو با خوش‌بینی در این باره گفت: «در این دیدار قصد ما از مذاکره عقد قرارداد نبود. ما در پی دستیابی به مدلی برای مدارا با یکدیگر هستیم.»

ونزوئلا از اواسط فوریه ۲۰۱۴ تا کنون شاهد اعتراضات و درگیری‌های خیابانی شدیدی است. تا به‌حال بیش از ۴۰ تن در درگیری میان مخالفان از یک‌سو و طرفداران دولت و نیروی‌های انتظامی از سوی دیگر کشته شده‌اند. اعتراضات و تظاهرات مخالفان متوجه کمبود کالاهای اساسی در کشور است. مخالفان هم‌چنین به میزان بالای جنایت و فساد در کشور انتقاد داشته و دولت مادورو را متهم به بی‌کفایتی و برخورد اقتدارگرایانه در قبال مطالبات مردم می‌کنند.

رئیس‌جمهور ونزوئلا در مقابل گروه‌های اپوزیسیون را متهم می‌کند که از کشورهای خارجی به منظور ایجاد هرج و مرج در کشور یاری می‌گیرند. گروه‌های رادیکال اپوزیسیون دیدار با نمایندگان دولت را تحریم کردند. در صفحه توییتری لئوپولدو لوپز، یکی از رهبران اپوزیسیون که هم اکنون در بازداشت به سر می‌برد، آمده است: «رژیم دیکتاتوری نباید فکر کند که مردم به رهبران آن اطمینان دارند. ونزوئلا تا دستیابی به دمکراسی آرام نخواهد گرفت.»

همزمان با دیدار نمایندگان دولت و نیروهای اپوزیسیون، رسانه‌ها گزارش دادند که زد و خوردهای شدیدی در شهر والنسیا در ونزوئلا رخ داده است. روزنامه ونزوئلایی"ال اونیورسال" گزارش داد که در این درگیری‌، تظاهر کنندگان خودروهای پارک‌شده در خیابان‌ها را به آتش کشیدند و نیروهای پلیس نیز با شلیک گاز اشک‌آور و گلوله‌های پلاستیکی با آنان به مقابله پرداختند.