به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۲:۱۵
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۱/۲۵ ساعت ۲۱:۱۰
کد مطلب : ۳۸۱۱۵

نظر وزیر درباره فیلتر شبکه​های اجتماعی

گروه علمي: وزیر ارتباطات در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر صحبت‌هایی که درباره فیلتر شدن برخی شبکه‌های اجتماعی از جمله واتس اپ مطرح شده بود و این که آیا همچنان قرار بر آن است از میان شبکه‌های اجتماعی موبایل، برخی فیلتر شوند توضیح داد: وزارت ارتباطات بر این باور است که هیچ یک ازشبکه‌های اجتماعی نباید به دلیل مسائل اقتصادی فیلتر شود.
نظر وزیر درباره فیلتر شبکه​های اجتماعی
محمود واعظی در پاسخ به سوالی که درباره وضعیت فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی مطرح شده بود توضیح داد: ما بر این باوریم که هیچ یک از شبکه‌های اجتماعی نباید به دلیل مسائل اقتصادی و تسهیلاتی که برای کاربران فراهم می‌کند فیلتر شوند مگر این که این شبکه‌ها مضرات دیگر و یا بحث مشکلات اخلاقی را به دنبال داشته باشند.

وی عنوان کرد: براساس نظر وزارت ارتباطات ضمن این که این شبکه‌ها می توانند تسهیلاتی در خدمت کاربران قرار دهند امیدواریم در داخل کشور هم بتوان شبکه‌های مشابهی را طراحی کرد تا ارتباطات مردم سریعتر و راحت‌تر صورت بگیرد. اما واعظی در پاسخ به سوال مبنی بر مشکلاتی که کاربران درحوزه اینترنت دارند و اختلالاتی که در ارائه خدمات بسیاری شرکت‌ها وجود دارد و یا این که هیچ جریمه‌ای برای این شرکت‌ها در نظر گرفته نشده است، توضیح داد: حدود سه ماه است که در زمینه کیفیت و سرعت با شرکت‌های مختلف کار می‌کنیم و در این میان زمانی را هم مشخص کرده‌ایم که امیدواریم ظرف دو ماه آینده به طور تدریجی وضعیت سرعت و کیفیت اینترنت ارتقا پیدا کند.

وی در عین حال خاطرنشان کرد: البته همان طور که پیش از این هم اشاره شده مردم برای دسترسی به سرعت و کیفیت دلخواه باید حدود یک تا 1.5 سال صبر کنند. وزیر ارتبطات در بخش دیگری از صحبت‌های خود عنوان کرد:‌ در حال حاضر با توجه به صحبت‌های مقام معظم رهبری و تاکیدی که ایشان بر راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات دارند، برنامه‌ریزی‌های مختلفی صورت گرفته تا در سال 93 شهرهای بزرگ و در سال آینده همه شهرهای کشور زیر پوشش این شبکه قرار گیرند.

واعظی ادامه داد: در حال حاضر این مساله اولویت برنامه ماست و به همین دلیل نیازمند آن هستیم زیرساخت‌های لازم را در این حوزه فراهم کنیم که در این میان مهمترین زیرساخت افزایش پهنای باند است که برنامه‌ریزی کردیم تا پایان سال جاری ظرفیت پهنای باند از 70 گیگابیت بر ثانیه به 700 گیگابیت افزایش پیدا کند. وی در بخش پایانی صحبت‌های خود در پاسخ به سوال دیگری که درباره پروانه شرکت‌های PAP مطرح شده بود، اظهار کرد:‌ در دو مورد پروانه‌ها تغییر می‌کند یکی این که زمان آن‌ها به پایان رسیده باشد و دیگری این که قرار باشد فعالیت جدیدی به این پروانه‌ها اضافه شود.
مرجع : ايسنا