به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۷:۲۴
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۱/۲۵ ساعت ۱۹:۱۸
کد مطلب : ۳۸۱۲۷
زمینه بازگشت احمدی‌نژاد فراهم است

جوانفکر در «فكر» بازگشت احمدی‌نژاد است

گروه سياسي: مشاور مطبوعاتي احمدي‌نژاداعتقاد دارد که زمینه برای بازگشت احمدی‌نژاد فراهم است و گفت: اگر وضعیت امروز استمرار داشته باشد به او توصیه می‌کنم کاندیدا شود!
جوانفکر در «فكر» بازگشت احمدی‌نژاد است
مثلث‌آنلاین بخش‌هایی از گفت‌وگوی هفته‌نامه مثلث با علی‌اکبر جوانفکر را منتشر کرده است که در پی می‌آید:
* فکر می‌کنم برای اظهار‌نظر درباره عملکرد دولت جدید یک مقدار زود است. به‌نظر می‌رسد زمان بیشتری لازم است تا آنچه را در چنته فکری و توان اجرایی خود دارند به عمل در‌آورند و مردم نیز نتیجه آن را ببینند و سپس بشود در مورد آن قضاوت کرد. در مجموع می‌توان گفت آنچه تا به حال اتفاق افتاده رضایت‌بخش نیست و انتقادهای زیادی را در جامعه بر‌انگیخته است. یک مقدارش هم به رویکردهای دولت جدید مربوط می‌شود.

*آنها به ‌جای اینکه بر توانمندی‌های داخلی و شکوفا کردن ظرفیت‌های موجود کشور از نظر استعدادهای انسانی و بهره‌گیری از دستاوردهای ادوار گذشته تاکید کنند، نگاهشان متوجه بیرون از مرزهاست و بیشتر به این امید دارند که از رهگذر توافق با چند کشور غربی که برخی از آنها دشمنان قسم‌خورده ملت ایران هستند، بتوانند شرایط جدیدی را در کشور ایجاد کنند. آنها بنا را بر این گذاشته‌اند که با چنین توافقی، مشکلات را می‌شود حل کرد اما من فکر می‌کنم به این طریق نه‌تنها چیزی دستمان را نخواهد گرفت بلکه خیلی چیز‌ها از جمله عزت ملی را هم از دست خواهیم داد و این باوری نیست که به‌تازگی شکل گرفته باشد. از ابتدا هم معلوم بود که این راه به ترکستان ختم می‌شود.

* اینکه در هر مقطعی بخواهند رفتار انتخاباتی مردم را بر پایه انگیزه‌های سیاسی تفسیر کنند، غلط است. من این نگاه را از اساس قبول ندارم برای اینکه به بن‌بست و تناقض می‌خوریم. بنابراین من آن را رد می‌کنم. اگر مردم آقای احمدی‌نژاد را انتخاب کردند، این امر محصول باور، اعتقاد، شناخت و آگاهی بود.

* مردم در هر مقطع با آگاهی و شناخت نسبی و نه مطلق به نامزدها رای می‌دهند. آقای احمدی‌نژاد شهردار تهران بود. تهران ‌ام‌القرای ایران است و شهرداری این شهر یک مسئولیت مهم و ملی محسوب می‌شود. آحاد ملت ایران در جای جای کشور به پایتخت رفت‌ و‌ آمد می‌کنند. تحولات مهمی‌ در دوره مسئولیت دکتر احمدی‌نژاد در شهر تهران اتفاق افتاده بود و مردم از طریق رسانه‌های ارتباط جمعی با این تحولات آشنا شده بودند.

* در تمام ادوار انتخابات که نگاه کنید مردم همیشه می‌خواهند یک چهره جدید روی کار بیاید. در دوره‌های قبل هم مردم به چهره‌های تکراری اقبال نشان ندادند. این در واقع رفتار انتخاباتی مردم ایران است. آقای روحانی را هم که انتخاب کردند نسبت به چهره‌هایی که در انتخابات بودند، چهره‌ای جدید به‌شمار می‌آمدند. بنابراین من اصلا قبول ندارم که مردم از ‌ترس هاشمی به احمدی‌نژاد رای دادند. آقای احمدی‌نژاد یک کارنامه عملکردی موفق داشت، با مردم در شهرداری تهران ارتباط صمیمانه و نزدیک برقرار کرده بود، او در سفرهای انتخاباتی به استان‌ها دیدگاه‌های منحصر به فردش را برای اداره کشور برای مردم مطرح کرده بود و مردم با شناخت نسبی که از ایشان به‌دست آوردند، به او رای دادند.

* اینکه آقای احمدی‌نژاد نامزد اصولگرایان نبود درست است، چرا‌که آقای لاریجانی نامزد آنها بود. اما اینکه ایشان اصولگرا نبود، حرف درستی نیست. ایشان اصولگرا بود، سابقه رفتاری و باورها و زندگی‌اش و همه شاخص‌هایی که از مدیریت ایشان وجود داشت، گویای این بود که ایشان فردی اصولگراست. من اصلی‌ترین اصولگرای کشور را آقای احمدی‌نژاد می‌دانم. پس بحث را خلط نکنیم. ایشان اصولگرا بود اما نامزد اصولگرایان نبود.

* جریان اصولگرایی نمی‌تواند داعیه‌دار بدنه‌ای باشد که در عمل از او فاصله گرفته است و به اذعان شما میان این دو شکاف وجود دارد. بنابراین آنها نباید خودشان را بچسبانند به این بدنه چون فاصله وجود دارد. مردم فراتر از اینکه جریان اصولگرایی به فضای سیاسی کشور چه نگاهی دارد عمل می‌کنند و انتخاب خودشان را انجام می‌دهند.

* احمدی‌نژاد امروز همان احمدی‌نژاد سال 84 و همان احمدی‌نژاد سال 1388 است که رهبر معظم انقلاب در نماز‌ جمعه فرمودند دیدگاه‌های ایشان به من نزدیک‌تر از آقای هاشمی است. در همان مقطعی که خیلی از اصولگرایان با احمدی‌نژاد زاویه پیدا کرده بودند.

* اگر ادامه وضع دولت فعلی همین‌گونه باشد که اکنون است و رویکردها اصلاح نشود، شما ‌تردید نکنید که اگر آقای احمدی‌نژاد در سال 96 کاندیدا شود پیروزی قاطعی به‌ دست خواهد آورد.

* اگر وضعیت امروز استمرار داشته باشد به او توصیه می‌کنم کاندیدا شود.

رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۵ ۱۹:۳۷
جناب آقای جوانفکر به جای فکر کردن به بازگشت احمدی نژاد یکم به گذشته خود فکر کنید خداییش چه بر سر مردم آوردید محمد خاتمی تورم 15%یا کمتر را تحویل شما داد 45%یا بیشتر را تحویل دادید ،رشد اقتصادی ایران درزمان خاتمی +3.5یا بیشتر بود را تبدیل کردید به منفی 5.4%،و............................................................ مردم ایران . . . محمود احمدی نژاد را حالا حالاها از یاد نخواهند برد (218299)
خرداد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۵ ۱۹:۳۷
روحانی منتظریم (218300)
همشهری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۵ ۲۰:۱۹
به نکته جالبی اشاره شده ،استمرار وضعیت امروز باعث برگشت با موفقیت احمدی نژاد میشود
احتمالا ادامه وضعیت سر خوردگی جریان هایی که روحانی رای دادند خواهد شد
واز طرفی دل سردی شدیدی ایجاد خواهد شد
رئیس جمهور را تحریم خبری،تصویری میکنند
رئیس جمهور حق دفن یک همسر ایرانی را ندارد (با هر تفکر وعقیده وشغل)
رئیس جمهور حق معرفی هر شخصی را برای وزارت و دیگر شغل ندارد
رئیس جمهور حق معرفی نماینده جهت شرکت در فلان مراسم را ندارد
رئیس جمهور حق.... ندارد
پس نظر جوانفکر بی منطق نیست (218321)
انقلابی پدون رعیا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۵ ۲۰:۴۶
بااسلام اگراینتخابات واقعن ازادباشد نه اقای احمدی نه اقای روحانی نمی توانند رای بیاورند اکثر مردم په صلاح طلب واقعی ر ای می دهند (218332)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۵ ۲۱:۱۴
دلتونو خوش کنید؛ جالبه اینا بجای محاکمه برای . . . دارن آزاد میچرخن و دنبال انتخابات دور بعدن (218347)
جمشيد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۵ ۲۲:۲۳
آقاي جوانفكر ، مردم براي هميشه به طالبان نه گفتند. آگاهي كه بالا رود، زور هم كارساز نمي شود. دولت روحاني اگر به مشكلاتي كه شماها بوجود آورديد هم فائق نيايد، مردم از او ودولتش ناراحت نمي شوند. چون كارشكنان را مي بينند ومي شناسند. (218357)
م.ن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۵ ۲۲:۲۷
چنین مشاوران واقع بینی! مانند آقای جوانفکر بودند که باعث متوهم شدن دولت و رییس جمهور محترم گردیدند . (218358)
مسلمان ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۵ ۲۲:۲۸
سلام، دیگرازهمه مسؤلین نظام نــاامــیــدخواهیم شداگرباردیگر احمدی نژاد برای هرمسؤلیتی مجوزبگیرد ! (218359)
24 خرداد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۵ ۲۲:۳۰
زهی خیال باطل.... (218360)
rastin
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۵ ۲۲:۵۴
آقای جوانفکر خواب دیدی؟ خیر باشه خوابتون! شاید توهم زدی آقا! (218368)
زخم خورده احمدي نژاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۵ ۲۳:۱۲
آقاي جوانفكر
موندم به حرفات بخندم يا گريه كنم
البته از مردم ايران بعيد نيست در انتخابات ٩٦ به هاله نور ٣هزارميلياردي راي بدن انگار نه انگار ! (218369)
علی007
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۵ ۲۳:۴۲
اره دیگه...
اگه میخوایم . . . نابود کنیم و . . . خوشحال کنیم،چرا سال96 از همین فردا احمدی نژادو بیارید...!!!!!
روحانی متشکریم (218376)
دهاتی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۶ ۰۰:۴۰
آخه به یک نفر گفتند اگر در قطب شمال چند مرتبه بگی گرمه گرمه گرمه واقعا گرمت می شه . یارو اینقدر گفت گرمه که افتاد و مرد . وقتی علت مرگ را جویا شدند . گفتند که گرما زده شده . حالا نقل قول این آقا است .باباجون وقتی در سفره میوه ای پیدا نشه سیب زمینی هم بالاخره میوه محسوب می شه . اینقدر تو این مملکت قحت الرجاله که ... شده مرد سیاسی . این بابا نمیتونه هنوز درست حرف بزنه . من که شک دارم تو دانشگاه هم کسی درست و حسابی از زیر دست ایشان اومده باشه بیرون و ... یادش بخیر امیر کبیر بیاد او صلوات فقط چند تا (218386)
دهاتی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۶ ۰۰:۴۳
آقای روشن فکر که چی بگم . برید و پیدا کنید چند نفر رو که مثل امیر کبیر حرف بزنند ، مثل امیر کبیر فکر کنند ، مثل امیر کبیر عمل کنند . اونوقت به هر آغایی نمیگید مرد سیاسی . البته هر چند که اگر این مرد پیدا شود دیگر جای شما و امثال شما در این مسند ها نیست شما بایستی به فکر یک کار دیگری غیر از سیاسی گری کنید مثل سفال گری ، کوزه گری ، ... گری !!!!!! (218387)