به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۹:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۱/۲۷ ساعت ۱۲:۵۸
کد مطلب : ۳۸۲۹۹

دی‌کاپریو مقابل دوربین ایناریتو می‌رود

گروه فرهنگ وهنر: «لئوناردو دی‌کاپریو»، بازیگر سرشناس هالیوودی پس از ایفای نقش در فیلم «گرگ وال‌استریت»، در فیلم جدید «آلخاندرو گونزالو ایناریتو» مقابل دوربین می‌رود.
دی‌کاپریو  مقابل دوربین ایناریتو می‌رود
گونزالو ایناریتو، کارگردان مطرح مکزیکی که اخیرا تاریخ اکران فیلم «پرنده‌باز»، جدیدترین ساخته‌اش را اعلام کرد، از ساخت فیلمی با عنوان «بازگشت: داستان انتقام» با بازی «لئوناردو دی‌کاپریو» خبر داد. دی کاپریو برای ایفای نقش «جردن بلفورت» در فیلم «گرگ وال استریت» نامزد کسب اسکار بهترین بازیگر مرد شد، گرچه در نهایت رقابت را به «متئو مک کانوی» واگذار کرد و باز هم در جوایز اسکار دست خالی ماند.

دی کاپریو در فیلم جدید ایناریتو در نقش یک شکارچی قرن نوزدهمی ایفای نقش خواهد کرد که مورد حمله یک خرس وحشی قرار می گیرد و پس از آن ماجراهایی برای وی روی می‌دهد. ایناریتو فیلمنامه «بازگشت: داستان انتقام» را با همکاری «مارک ال اسمیت» و بر اساس رمانی نوشته مایکل پنک نوشته است. قرار است فیلم بازگشت برای حضور در فصل جوایز سینمایی سال 2015 آماده و اکران شود.

«دی کاپریو» در سال 1996 در نقش "رومئو" در نسخه جدید فیلم «رومئو و ژولیت» بازی کرد که خرس نقره‌ای بهترین بازیگر جشنواره برلین را برای او به‌همراه آورد، اما اوج موفقیت و نقطه درخشان کارنامه سینمایی‌ او بازی در فیلم «تایتانیک» (1997) بود که او را تبدیل به فوق ‌ستاره‌ هالیوود کرد. «تایتانیک» به کارگردانی «جیمز کامرون» نامزد 11 جایزه اسکار بود که رکورد پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای جهان را تا سال گذشته در اختیار داشت.

پس از موفقیت چشم‌گیر فیلم «تایتانیک»، او در فیلم «شهرت» وودی آلن بازی کرد و در ادامه نقش‌آفرینی ضعیفی در فیلم «ساحل» داشت که نه از نگاه منتقدان و نه از نظر تماشگران راضی کننده بود و با شکست تجاری شدیدی نیز مواجه شد. در سال 2002 «دی‌کاپریو» خود را از دنیای پر زرق و برق هالیوود و عکس‌های کلیشه‌ای مجلات دور کرد و تمرکزش را بر دو فیلم موفق «اگر می‌تونی منو بگیر» به کارگردانی «استیون اسپیلبرگ» و «دار و دسته نیویورکی» به کارگردانی «مارتین اسکورسیزی» قرار داد که هر دو فیلم مورد توجه منتقدین قرار گرفتند.

این بازیگر 36 ساله پس از آن در فیلم موفق «هوانورد» مارتین اسکورسیزی که بر اساس زندگی واقعی «هاوارد هیوز»، تاجر معروف آمریکایی ساخته شده بود بازی کرد و برای دومین بار نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد شد. «دی کاپرو» در سال 2005 در سومین همکاری خود با اسکورسیزی در فیلم «مردگان» در کنار بازیگران نام‌داری چون «جک نیکلسون»، «آلک بالدوین» و «مت دمون» حضور یافت. جزیره شاتر از مارتین اسکورسیزی»، «آغاز» ساخته «کریستوفر نولان»، «جانگوی آزاد شده» به کارگردانی «کوئنتین تارانتینو» و گتسبی بزرگ» ساخته «باز لورمن» از یگر فیلمهایی هستند که «دی‌کاپریو » در چند سال اخیر در آنها نقش آفرینی کرده است.
مرجع : ايسنا