به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۶:۳۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۱/۲۹ ساعت ۱۲:۳۳
کد مطلب : ۳۸۴۸۶

اميدهاي حامد کرزای براي نتایج انتخابات

گروه بين​الملل: حامد کرزای در سخنانی رادیویی خود که هر ۱۵ روز یکبار منتشر می‎شود، ابراز امیدواری کرده است که کمیسیون‎های مستقل انتخابات و رسیدگی به شکایتهای انتخاباتی نتایج انتخابات را در زمان تعیین شده اعلام کنند.
اميدهاي حامد کرزای براي نتایج انتخابات
انتخابات ریاست جمهوری افغانستان روز ۱۶ فروردین برگزار شد و براساس برنامه ریزی انجام شده نتایج شمارش آرا باید تا روز چهارم اردیبهشت اعلام شود. تاکنون کمیسیون انتخابات فقط ۱۰ درصد آراء را شمارش و نتیجه آن را اعلام کرده است. روند کُند شمارش آراء اکنون باعث نگرانی مردم افغانستان شده است. حامد کرزای، رئیس جمهوری افغانستان در سخنانی که شب گذشته منتشر شد، تاکید کرده که نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری افغانستان باید به رای مردم و نتایج مشروع انتخابات احترام بگذارند تا ثبات، اعتماد و مردم سالاری در این کشور تحکیم شود.

او افزوده است که رئیس جمهوری آینده افغانستان، رئیس جمهوری تمام کشور است و باید به وفاق ملی در افغانستان توجه نماید. به گزارش بی.بی.سی، رئیس جمهوری افغانستان همچنین گفته است که امیدوار است که حکومت جدید افغانستان برای ترقی، آرامش، صلح و ثبات در این کشور گام‌های اساسی را بردارد.

کرزای از کمیسیون‌های انتخابات و رسیدگی به شکایت انتخاباتی خواسته که روند انتخابات این کشور را بر اساس قانون و به شکلی مستقل و شفاف پیش ببرند تا اراده مردم افغانستان در آن محقق شود. از روز برگزاری انتخابات تا کنون گمانه‌زنی‌ها در مورد نتایج انتخابات، احتمال تقلب و دستبرد به آرا مردم، گزارش‌های مربوط به مذاکرات پنهانی و نگرانی‌ها از اعمال نفوذ دولت بر نتایج انتخابات تا حدی موجب ایجاد فضای بی‌اعتمادی شده‌ است.
مرجع : ايسنا