به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۰:۰۰
 
۷۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۰۵ ساعت ۰۱:۲۹
کد مطلب : ۳۹۳۴۹
عادی‌شدن روابط‌دختروپسر از مهدها آغاز مي‌شود

انتقاد از روابط دختر و پسر در مهدكودك‌ها

گروه جامعه: رئیس سازمان بسیج جامعه زنان می‌گوید «رقص و عادی شدن» روابط بین دختر و پسر که در مهدکودک‌های آغاز می‌شود مغایر سبک زندگی اسلامی است و «آموزش رقص» به کودکان منجر به «اتصال آنها به فرقه‌های انحرافی» در دوران نوجوانی می‌شود.
انتقاد از روابط دختر و پسر در مهدكودك‌ها
مینو اصلانی در گفتگو با خبرگزاری بسیج با بیان اینکه آموزش‌هاي نادرست در مهد کودک‌ها موجب ترویج سبک زندگی غربی در میان خانواده‌هاي ایرانی مي‌شود، گفت: امروز شاهد آموزش رفتاری غلط و به دور از شئونات اسلامی در اکثر مهدکودک‌هاي کشور هستیم، این موضوع علاوه بر آنکه موجب فراموشی فرهنگ و آداب اصیل ایرانی مي‌شود، ورود فرهنگ‌هاي بیگانه و غیر اسلامی را نیز به دنبال خواهد داشت.

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان افزود: سازمان‌هاي بین المللی مثل یونیسف مهدکودک‌ها را موظف دانسته اند تا مکانی شاد را برای کودکان فراهم کنند، از سوی دیگر معتقدند که شادی تنها با رقص و پایکوبی ایجاد مي‌شود. این موضوع باعث شده است تا بسیاری از مهدکودک‌هاي کشور از الگوی این سازمان‌ها پیروی کنند و با برگزاری جشن‌ها و مراسماتی که قسمت اعظمشان را رقص و پایکوبی تشکیل مي‌دهد، روحیه کودکان را شاد و سرزنده نگه دارند که البته کاملا در اشتباه هستند.

وی با بیان اینکه شادی برای کودکان را مي‌توان از راه‌هاي متعارف دیگری نیز فراهم ساخت، اظهار کرد: رقصی که در مهدکودک‌ها به فرزندان ما آموزش داده مي‌شود، زمینه‌ای برای اتصال آن‌ها به گروه‌ها و فرقه‌هاي انحرافی در سن نوجوانی است. مدیران مهدکودک‌ها مي‌توانند بازی‌هاي اصیل، زیبا، جذاب و پر محتوای ایرانی را که شادی‌هاي نشأت گرفته از آن‌ها ماندگارتر است را جایگزین رقص که برگرفته از فرهنگ غرب است کنند.

اصلانی خطاب به مدیران مهد کودک‌ها گفت: باید دقت و توجه داشته باشید که امیدان آینده این کشور تحت نظر شما هستند، ذهن خلاق این کودکان باید برای ساختن آینده ایران آماده شود. وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر ترویج سبک زندگی اسلامی یادآور شد: رقص و عادی شدن روابط بین دختران و پسران که امروزه در مهدکودک‌هاي کشور انجام مي‌شود به دور از سبک زندگی اسلامی مي‌باشد. شخصیت اصلی فرزندان ما در همین مهدکودک‌ها شکل می‌گیرد، در نتیجه آموزش فرهنگ‌هاي غربی به کودکان شخصیتی غرب زده از آنان به وجود مي‌آورد.

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان در پایان غفلت متولیان این امر را علت اصلی بروز چنین معضلی در مهدکودک‌ها دانست و گفت: توجه بیش از حد مسئولین به مفاد کنوانسیون حقوق کودکان یونیسف موجب شد تا تمامی ضوابط آن‌ها که بیشترشان با احکام شرعی دین اسلام منافات دارد به صورت تدریجی وارد زندگی روزمره مردم ما بشود و به نظر بنده قبل از هر کاری باید این مفاد توسط مجلس و دستگاه‌هاي مربوط اصلاح شوند.