به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۳۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۰۶ ساعت ۲۱:۳۰
کد مطلب : ۳۹۵۹۲

مراقبت شیر از بچه‌میمون! /تصاوير

گروه عکس: دو تن از محققان و فعالان محیط زیست که در راستای پروژه نجات شیرها و گربه سانان بزرگ از خطر مرگ فعالیت می کنند در سفر به منطقه حفاظت شده "بوتسوانا" با یکی از شگفت انگیزترین صحنه های حیات وحش مواجه شدند.
"اوان شیلر" و "لیزا هولزوارث" که برای تحقیق در مورد زندگی شیرها به "بوتسوانا" رفته بودند توجهشان به غرش یک شیر و صدای چند میمون که بالای یک درخت مدام جست و خیز می کردند جلب شد. "اوان" در حالی که هنوز نفهمیده بود ماجرا از چه قرار است دوربین خود را آماده کرد تا از صحنه ای که با آن روبرو می شود عکاسی کند؛ صحنه ای که از قضا یکی از شگفت  و نادرترین لحظات حیات وحش بود.

آنچه او با دوربین خود دید و عکاسی کرد شیری بود که یک میمون ماده را به دهان گرفته و آن را به میان شیرها می آورد. تا اینجا همه چیز به یک شکار عادی میمون به دست شیر شبیه بود اما پس از لحظاتی چیزی توجه "اوان" را جلب کرد. بچه میمونی که به بدن میمون مرده چسبیده و هنوز او را رها نکرده بود. عکس ها گویای آن است که عکاس دیر متوجه بچه میمون می شود؛ درست لحظه ای که او را مشغول بازی با ماده شیر و در آغوش و تحت حفاظت او می بیند. 


شیر پس از لحظاتی بازی با میمون و در حالی که بچه میون نیز به نظر آرام و راحت می آید او را در کنار درخت رها می کند و به دسته شیرها ملحق می شود. در این لحظه یکی از میمونهای بالای درخت به سرعت پائین آمده و بچه میمون را از مهلکه به در می برد. "اوان" به تازه گی عکس های این لحظات را در اختیار نشنال جئوگرافی گذاشته است.
 
 
 
 
 
 
 
مرجع : فرارو