به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۳:۲۴
 
۱۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۰۸ ساعت ۱۷:۰۸
کد مطلب : ۳۹۸۶۴
از سرمربي كردن فرکی در پرسپولیس تا انواع اتهام‌زني عليه وزارت‌ورزش

دست و پازدن‌ها عليه اصلاحات در پرسپوليس و استقلال

گروه ورزشي: طي چند هفته اخير و خصوصا روزهاي گذشته که وزارت ورزش در اقدامي سنجيده، در پروسه‌اي، مدیران تازه پرسپولیس را معرفي كرده، دست‌هاي آلوده در فوتبال ايران خصوصا در برخي از رسانه‌هاي ورزشي، جوسازي و شانتاژهاي شديدي را عليه هيات مديره جديد آغاز كرده‌اند.
دست و پازدن‌ها عليه اصلاحات در پرسپوليس و استقلال
برخي از خبرنگاران خاص! طي اين چند روز با طرح مسائل حاشيه اي عليه وزير ورزش و همچنين اميررضا خادم ناراحتي خود را از پايان بريز و بپاش‌هاي چند ساله اخير در اين باشگاه كه بدهي 70 ميلياردي را براي سازمان ورزش در دولت روحاني به جا نهاده، نمايش داده‌اند و هر ساعت خبر كذبي را در سايت‌ها، خبرگزاري و روزنامه‌هاي خود منتشر مي‌كنند.

در تازه‌ترين اين جوسازي‌ها، شايعه‌پراكني و التهاب‌آفريني‌ها، براي در انداختن علي دايي با مديران جديد، خبر كذبي را منتشر ساخته‌اند مبني بر اينكه گزینه نهایی برای مربیگری پرسپولیس حسین فرکی است! اين در حاليست كه گزينه اصلي هيات مديره و مدير عامل جديد پرسپوليس براي مربيگري اين تيم، علي دايي است كه موفق شد با همه مشكلات مديريتي اين تيم، پرسپوليس را به مقام دوم ليگ برتر رسانده و يكي از سهميه هاي آسيايي فوتبال ايران را كسب نمايد.

نگاهي گذرا به خبرها، مصاحبه‌ها و تحليل‌هاي مخابره شده توسط برخي از اين به اصطلاح خبرنگاران!‌ درباره اصلاحات در حال وقوع در دو باشگاه پرطرفدار پرسپوليس و استقلال نشان مي‌دهد كه اين حضرات براي چه از اين تغييرات و اصلاحات به شدت نگران و مضطرب شده‌اند!

معلوم نيست اين جماعت كه چشم‌مان خود را بر 8 سال روزمرگي و مديريت‌هاي آنچناني كه اين دو باشگاه بسته بودند و شاهدان همه سوءمديريت‌ها، ريخت و پاش‌ها و در نهايت بدهي‌هاي 40 و 70 ميلياردي اين دو باشگاه بودند، چرا حالا نطق‌شان گويا شده و با شانتاژ و ايجاد جو مسموم عليه وزارت ورزش كه در پروسه‌اي قانونمند مي‌خواهند مصوبه مجلس شوراي اسلامي براي «خصوصي كردن» استقلال و پرسپوليس را تا پايان امسال اجرايي كند، سم‌پاشي مي‌كنند.

پرسپوليس و استقلال نهايت تا امسال و يا اوايل سال آينده دولتي خواهد ماند و گريزي از خصوصي‌شدن نخواهند داشت، زيرا اين موضوع مصوبه مجلس است و وزارت ورزش و دولت نيز ناچار به اجراي اين مصوبه قانوني درباره اين دو باشگاه هستند لذا به نظر مي‌رسد جوسازي‌ها و شانتاژهاي صورت گرفته عليه هيات مديره جديد را بايد از دريچه و زوايه نوع مديريت‌هاي چندساله اخير در اين دو تيم ارزيابي كرد!

قلم به دستان ودلالان حاشيه فوتبال ايران كه اين روزها حتي پيشكسوتان تحصيل كرده و با شخصيتي چون دكتر محمدرضا زادمهر نيز را با انواع اتهامات مواجه كرده‌اند معلوم است كه نگراني‌شان از پايان يك دوره سياه و تاريك مديريتي در اين دو باشگاه است و نه هيچ چيز ديگر!

اما همه هواداران واقعي اين دو باشگاه به خوبي مي‌دانند كه سازمان ورزش اتفاقا دست روي جاي حساس اين دو تيم گذاشته تا در آستانه خصوصي‌سازي آنها حداقل و شايد بتوان آن همه بدهي و درهم‌ريختگي را در اين دو باشگاه جمع كرده و از اين طريق شرايط و مقدمات خصوصي‌سازي اين دو باشگاه (كه مصوبه مجلس است و دولت هم مكلف به اجراي آن مي‌باشد) را فراهم آورد و اين دست و پا زدن‌ها توسط عوامل رسانه‌اي كساني كه سال‌ها در اين دو باشگاه محبوب چنين وضع در هم ريخته‌اي را ايجاد كرده‌اند نتيجه‌اي جز بي‌آبرو ساختن خودشان در نزد هواداران واقعي اين دو تيم در پي نخواهد داشت.

حبيب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۸ ۱۷:۱۷
كاملا درست نوشته ايد. دلالان و خبرنگاران قلم به مزد احساس خطر جدي كرده اند. (222551)
ISLAHOT
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۸ ۱۷:۱۷
دولت تدبیر و امید دکتر روحانی اصلاح طلب اعتدالگرا "مظلوم ترین" دولت ۳۵ سال اخیر هست وبس. (222552)
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۸ ۱۷:۲۶
وقتی پول بی حساب وکتاب صرف باج دادن و چرب کردن سبیل خبرنگاران آنچنانی میشود معلوم است که از تغییرات انجام شده ناراضی بوده و شروع به جو سازی و زدن تهمت به افراد نمایند . (222556)
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۸ ۱۷:۳۰
حالا که وزارت ورزش دست بالا زده وتکلیف پرسپولیس را روشن نموده بهتر است جهت جلوگیری از بی عدالتی هر چه زودتر تکلیف استقلال را هم با برداشتن و تغییر افرادی که همیشه با رانت خود را به این باشگاه تحمیل نموده اند وضعیت این تیم را روشن نمایند تا از فصل نفل وانتقالات عقب نیفتند . (222560)
ایران 88
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۸ ۱۷:۴۰
هیچکس دلش واسه هوادار بیچاره نسوخته که...
هرکی به فکر منافع خودشه نمیدونن که 30 میلیون هوادار حالا یا بیشتر یا کمتر پرسپولیس با خوشی تیم خوشحالن با ناراحتی تیم اشک میریزن و زندگیشون بستگی به نتایج تیم داره
بابا به فکر مردم باشین آهای خدمتگزاران مردم!!!!!!!!!!!!!!!! (222565)
یاشاسین اردبیل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۸ ۱۸:۲۳
اگر گزینه ی اصلی هیئت مدیره جدید علی دایی هستش که به حق شایستگی اش را دارد، خوب طی نشستی به او اطلاع دهند تا دیگران این وسطت شیطنت نکنند (222582)
همشهری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۸ ۱۹:۱۰
علی دایی چاق شده
مگر کی که بزرگش میکنید با هیئت مدیره جدید در بیفته دست بردارید
هیچ جای دنیا مربی اینقدر بی حد و حساب با مدیر و هیئت مدیره درگیر نمیشه
دایی ممکن مدیر خوبی باشه ولی به هیچ عنوان سر. مربی خوبی نیست (222600)
۱۳۹۳/۰۲/۰۹ ۰۰:۱۷
همشهری عزیز مگه دایی میخواد فوتبال بازی کنه که چاق شده شما بهتره در باره تیم خودتون نظر بدهید (222673)
۱۳۹۳/۰۲/۰۸ ۲۰:۱۵
بهار جان کلا صفحه ورزشیت مرخصه اون از رپرتاژ آگهی که علیه کی روش به جای تحلیل به خورد مردم داده بودی این هم از خبرت در خصوص اصلاحات در استقلال و پرسپولیس.مرد حسابی خادم حاضر در لیست آبادگران ( در انتخابات مجلس هفتم) می خواهد بانی اصلاحات در استقلال و پرسپولیس باشه؟ با این هیات مدیره انتصابی؟ یادت رفته که دایی از نزدیکترین کسانی است به سید محمد خاتمی؟ اخوی بهار این ازغذی ( امیر رضا خادم) همانقدر به درد ورزش می خوره که آن ازغدی ( رحیم پور) به درد فلسفه و اندیشه. راستی دادکان نبود که تیم را به رحیم (222619)
کاوه فارسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۸ ۲۱:۱۸
این کار وزارت ورزش بسیار پسندیده بود اما به نظر من که الان نزدیک بازیهای جام جهانی هستیم نباید اینچنین چالشی را انقدر سریع بازبینی و تصمیم گیری میکردند. (222638)