به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۰۹:۵۴
 
۱۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۰۹ ساعت ۱۸:۳۲
کد مطلب : ۴۰۰۲۹
استعفا نمی‌کنم، همچنان خدمت می‌کنم!

مگر براي هر حادثه​ای،​ مدير باید استعفا کند!

دعا می​کنیم که چنین حوادثی دیگر رخ ندهد
گروه سياسي: فاجعه روی فاجعه اما دریغ از یک استعفا! داغ جان باختگان فاجعه خیابان جمهوری هنوز تازه است که در یکی دیگر از زیر مجموعه های شهرداری تهران اتفاقی جدید افتاده و داغ تازه ای بر دل شهروندان تهرانی گذاشت. این بار فاجعه را اتوبوس های شهری رقم زدند.نه کسی علاج فاجعه قبل از وقوع می کند و نه کسی بعد از وقوع مسئولیت می پذیرد.
مگر براي هر حادثه​ای،​ مدير باید استعفا کند!
صندلی ها زیر پای مدیرانی که استعفا نمی دهند کهنه و خرد می شوند، مدیران اما از غم کشته شدن  8شهروند خم به ابرو نمی آورند. بعضی ها هم مثل «پیمان سنندجی»، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران می گوید:«دعا می کنیم که چنین حوادثی دیگر رخ ندهد». او همچنین می​گوید باید «مردم یا مسئولین» از او بخواهند تا استعفا دهد. سنندجی گفت:« در شهر تهران 2000 دستگاه اتوبوس فرسوده وجود دارد که این موضوع بارها هم اعلام شده است. این اتوبوس ها عمرشان بیش از 10سال است و ممکن است در برخی وقایع ممکن است منجر به حادثه شود.»

او ادامه داد: «ما دعا می کنیم که حوادثی مانند ماجرای اتوبان آزادگان دیگر رخ ندهد. ولی وضعیت بد ناوگان چیزی نیست که در جریان یک تصادف مشخص شود. شرکت واحد اتوبوسرانی بارها بارها اعلام کرده است که وضعیت ناوگان چگونه است. هم به شورای شهر در این زمینه گزارش داده است، هم به شهرداری و هم به مقامات بالاتر. اتوبوسهای جدید باید از طریق وزارت کشور به ما داده شود که در سالهای 90، 91 و 92 هیچ اتوبوسی به شهر تهران داده نشده است. علیرغم اینکه سهمیه تعیین شده است و برابر سهمیه باید به ما اتوبوس می دادند. تعدادی اتوبوس از طریق منابع مالی خود شهرداری تهران تهیه و وارد سیستم اتوبوسرانی تهران شده است که الان در حال کار هستند. ولی قطعا این تعداد جایگزین آن حجم از اتوبوسهای فرسوده نخواهند بود. منابع شهرداری تهران محدود است و نمی تواند همه اتوبوسهای فرسوده را جایگزین کند.»

او همچنین گفت: «ما جلسات متعددی با وزارت کشور داشته ایم و گزارشهایی در این زمینه به وزارت کشور ارائه کرده ایم. آنها برای ما سهمیه در نظر گرفته بودند و باید اتوبوس جدید به ما می دادند که ما بتوانیم با اتوبوسهای فرسوده آنها را تعویض کنیم. سازمان اتوبوسرانی دو منبع تغذیه دارد؛ یکی وزارت کشور است که باید برابر تعهداتش به ما اتوبوس بدهد. دومی شهرداری است که شهرداری فقط به ما کمک می کند.»
سنندجی اضافه کرد: «برابر مقررات دولت موظف است به شرکت واحد و شرکتهای خصوصی تحت نظارت ما اتوبوس با سوبسید بدهد. به عنوان مثال اگر اتوبوسی 100میلیون قیمت دارد 82ونیم درصد قیمت آن را دولت سوبسید می دهد و شرکت واحد یا شرکتهای خصوصی با 17ونیم درصد پول این اتوبوسها را خریداری می کنند. در قبال این موضوع تعهداتی داریم درزمینه نرخ کرایه یعنی کرایه را پایین نگه می داریم. اینکه اتوبوسها خصوصی هستند و پول از مردم دریافت می کنند و باید جایگزین شوند به خاطر پایین نگه داشتن نرخ کرایه ما نمی توانیم اتوبوس جدید بخریم.»

او ادامه داد: «مصوبه ای در دولت قبل تصویب شد که اتومبیلهای عمومی با عمر بیش از 10سال در شهرهای بزرگ و تهران تردد نداشته باشند ولی عملا به این مصوبه عمل نشد چون جایگزینی برای اتوبوسهای فرسوده وجود ندارد.» سنندجی در پاسخ به این سئوال که بخاطر این فاجعه نمی خواهد استعفا دهد، گفت:« مگر هر حادثه ای اتفاق افتاد باید مدیرعامل آن سازمان استعفا کند ؟ قرار نیست کسی استعفا کند . ما قبول مسئولیت کرده ایم برای اینکه خدمت کنیم اگر روزی خواستند خدمت نکنیم، دیگر خدمت نمی کنیم. اینکه استعفا دهیم موضوع تشخیص مردم و مسئولین است و اگر آنها تشخیص دهند ما استعفا می دهیم.در حال حاضر اما به خدمت ادامه می دهیم و استعفا نمی کنم.»
مرجع : تدبير

بی نام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۹ ۱۸:۴۱
مدیر واقعی فقط به میزش تکیه نمیکند مدیر باید مدیریت کند تا رانندگان معتاد و عصبی را استخدام نکند تا با جان مردم بازی کنند هرجا مدیریت واقعی باشد این حوادث رخ نمیدهد (222850)
نماینده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۹ ۲۰:۴۵
دقیقا حرف شما درسته
شماها که لالایی بلد هستید چرا خوابتون نمیبره؟؟؟؟
کی گفته فقط شهردار مسئوله ؟؟؟؟
نمایندگان شورای شهر هم مسئول هستن
خوب از خودتون شروع کنید
نمایندگان اصلاح طلب شورای شهر استعفا بدن

چرا ساکت شدید؟؟؟؟
خخخخخ (222908)
همشهری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۹ ۲۳:۵۳
نالایق هرگز استعفا نمیکند
منظورم مدیر ی که میدونه نالایقه
هر کس که ند که نداند که نداند (222948)
قاسمی بجد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۹ ۱۸:۵۷
بله ! این کمترین کاری هست که مدیران نا لایق میتونن انجام بدن ... حالا ما انتظار نداریم مثل مدیران ژاپنی خودکشی کنید !!! (222853)
قاسمی بجد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۹ ۱۹:۰۰
اگر پیامبر اسلام هم قرار بود در جنگ ها و نبردهای بین مسلمانان و کفار بشینن و فقط دعا کنند مسلما پیروز نخواهند شد ! متاسفم از اینکه جان مردم کشور من اینقدر مفت و ارزان هست و هیچ ارزشی ندارد ... کاش کمی وجدان داشتیم! (222854)
مسلمان ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۹ ۱۹:۰۲
سلام،اگرقراربود که هرمدیرومسؤل و وزیر و وکیلی ،درقبال مسؤلیت های قانونی و وجدانی خود، درحوادث و ویرانی های سال های گذشته ؛استعفا کند،یامجازات شود،دیگر کسی به دنبال پست ومقام نمی دویدو بیشترِمقامات هم مستعفی بودند! (222855)
parivash
Germany
۱۳۹۳/۰۲/۰۹ ۱۹:۰۴
دیروز خواهر من از داراباد بسمت جنوب تهران در اتوبوسی بود میگفت راننده انقدر سریع رانندگی میکرد نیمی از مسافران از ترس از اتوبوس پیاده شدند (222856)
مجید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۹ ۱۹:۲۱
اگر بنا بود بدنبال هر حادثه یا مشکلی مدیران حداقل استعفا کنند در ایران مدیری باقی نمی ماند در مملکت ما پر است از مدیران نا توان که به زور رانت به پست رسیده و به میز ها چسبیده اند . (222867)
باقلا فروش
Germany
۱۳۹۳/۰۲/۰۹ ۱۹:۲۵
اگر امثال شما مسئولیت ناوگان فرسوده را نپذیرند روسای شما مجبورند فکری اساسی بکنند اما بعضی چنان خودرا به میزو صندلی فروخته و دوخته اند که فقط منتظر حکم اخراج(اردنگی)برای رفتن هستند. (222869)
دوکی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۹ ۲۰:۴۱
3 نظر نوشتی با 2 تا اسم مختلف
یادت باشه دفعه بعدی حداقل فیلتر شکنت رو خاموش کنی (222906)
یکی
Germany
۱۳۹۳/۰۲/۰۹ ۱۹:۲۹
عجب قحط الرجالی شده در این مملکت که یک مسئول تا چندین نفر رو به کشتن نده نه استعفا میده نه اخراج میشه.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (222871)
یکی
Germany
۱۳۹۳/۰۲/۰۹ ۱۹:۳۰
استعفا نشانه شعور بالای یک مدیر در درک عظمت ملتش میباشد. (222873)
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۹ ۱۹:۴۴
كاش يه مو از تن نخست وزير كره تو بدن اينا هم بود. (222879)
سلام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۹ ۱۹:۵۲
مدیران ومسئولان مقصر در فاجعه مرگ ماهی های فشافویه هم باید استعفا دهند (222882)
مجید از قم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۹ ۲۰:۰۷
اگه خدمت کردنت اینه عدمت به ز وجود! (222894)
مردم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۹ ۲۰:۱۵
من بنا به تشخیص خودم در مورد کلیه اهمال های انجام شده از جناب اقای سسندجی می خواهم استعفا داده و از خانواده های داغدار طلب بخشش کند شاید خداوند به خاطر این کار مقداری از گناهان اورا ببخشد . مگه مااز مملکت بی خدا ودست پرورده امریکا کمتریم و (222898)
میثم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۹ ۲۰:۲۰
مثل نخست وزیر کره... (222900)
رحیم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۹ ۲۰:۴۳
مگر برای هر حادثه ای مدیر باید استعفا دهد!!!!!! آقا انتظار داره بهش جایزه هم بدهن!!!! نه بابا جون حادثه به این کوچکی که استعفا نداره باید لابد بهت ترفیع و جایزه هم بدن!!!!!!!!! (222907)
بچه mis
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۹ ۲۲:۴۹
اسکانیای مذکور۵سال کارکرد داره.من راننده اتوبوسرانی اهوازم.مشکل درساعت کار راننده وخصوصی بودن .چون راننده باسرعت حداقل ۱۰۰کیلومتر میرفته تا به مسافرا برسه.تواهوار اتوبوس بدون ترمز میدن دست راننده واگر قبول نکه اخراجه.ازساعت ۵صبح تاده شب یکریز توخط باید باشی.بعد به راحتی اخراجی.راننده هیچ تقصیری نداره.چون باید به همه حق حساب بدهید . . . (222936)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۹ ۲۳:۴۳
ببین کیا پست گرفته اند که چند نفر رو به کشتن میدن باز هم نمیفهمن فاجعه است و میگن دعا میکنیم دیگه این اتفاقا پیش نیاد. (222946)