به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۱۱ ساعت ۲۲:۰۹
کد مطلب : ۴۰۲۶۰

توضیحات آموزش‌‌وپرورش درباره مرگ«سایه»

گروه فرهنگي: قائم مقام وزیر آموزش و پرورش گفت: متاسفانه هر چند تلاش​ها برای نجات جان «سایه» به نتیجه نرسید اما آموزش و پرورش از تلاش های وزارت امور خارجه و دولت در پیگیری درمان این دانش آموز تشکر می​کند.
توضیحات آموزش‌‌وپرورش درباره مرگ«سایه»
سید محمد بطحایی در باره روند اعزام و درمان دانش آموز مراغه​ای که در آلمان جان باخت گفت​: پدر و مادر این دانش آموز هر دو فرهنگی و از معلمان شهر مراغه هستند که شرایط مورد نیاز برای تدریس به فرزندان ایرانیان خارج از کشور را دارا بودند و با توجه به اعلام نیاز مرکز امور بین الملل وزارت آموزش و پرورش برای همکاری این زوج فرهنگی در مدارس کشور و از آنجایی که بنا به اعلام پزشکان کشور مبنی بر این که ممکن است درمان این دانش آموز در خارج از با موفقیت همراه باشد، مقرر شد این زوج فرهنگی به منظور تدریس و ادامه درمان فرزندشان به مدارس ایرانی کشور آلمان اعزام شوند.

بطحایی در خصوص همکاری سایر ارگان های دولت اظهار داشت: هر چند مشیت الهی بر این تعلق گرفت که همه تلاش​ها برای نجات این دانش آموز نخبه بی نتیجه بماند اما آموزش و پرورش لازم می​داند از تلاش​ها و پی گیری​های وزارت امور خارجه و بخش امور کنسولی در تسریع و تسهیل مقدمات این اعزام به کشور آلمان تشکر کند. وی در پایان ضمن تسلیت به این خانواده فرهنگی اظهار امیدواری کرد که آموزش و پرورش هرچه سریع تر از خدمات این زوج فرهنگی در کلاس های درس بهره مند شود.
مرجع : مهر