به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۰۰:۳۱
 
۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۱۲ ساعت ۱۲:۲۳
کد مطلب : ۴۰۳۰۴
تندروها نمی‌خواهند دولت وعده‌هایش را محقق کند

دولت احمدي​نژاد، اقتصاد کشور را نابود کرد

گروه سياسي: یک عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم گفت: عده‌ای از تندروهای این مملکت نمی‌خواهند دولت وعده‌هایش را محقق کند و این دسته از افراد به تندروی‌های خود شکل و شمایل مذهبی می‌دهند که این خطرناک است.
دولت احمدي​نژاد، اقتصاد کشور را نابود کرد
حجت‌الاسلام فاضل میبدی با بیان این‌که اگر مردم به این دولت اعتماد نداشتند پای صندوق‌های رای نمی آمدند و به این دولت رای نمی‌دادند، گفت: این در حالی است عده‌ای به دنبال این هستند که با انجام تبلیغات این طور جلوه دهند که اعتمادی بین این دولت و مردم وجود ندارد در حالی که چنین تبلیغاتی خطرناک است. وی افزود: این دسته از افراد باید بدانند، وقتی از طریق تبلیغاتشان به دنبال سلب اعتماد بین دولت و مردم هستند در واقع باعث می‌شوند مردم از کل نظام سلب اعتماد کنند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه لازم است تا سیاست خشونت را کنار بگذاریم تا ادامه اقتصاد و سیاست خارجی‌مان به درستی تبیین شود، گفت: وقتی اقتصاد،‌ سیاست خارجی و ادبیات سیاسی ما به درستی تعریف نشده و خشن است طبیعی است که نسل جوان ما اعتمادش را نسبت به آینده از دست می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: در این برهه زمانی باید سرمایه‌گذاری خارجی در کشور انجام شود مبادلات خارجی بهتر از این باشد، ولی در صورتی که اینها نادرستند اعتماد هم به وجود نمی آیند. از سوی دیگر متاسفانه عده ای منافع‌شان در این است که اختلاف ایجاد کنند طبیعی است اینها به دنبال منافع خود هستند و می‌خواهند اعتماد بین مردم و دولت کم شود. اما مردم هنوز به دولت آقای روحانی اعتماد دارند و امیدوارند که به وعده‌هایی که داده جامه عمل بپوشاند.

فاضل میبدی با بیان اینکه عده‌ای از تندروهای این مملکت نمی‌خواهند دولت وعده‌هایش را محقق کند و این دسته از افراد به تندروی‌های خود شکل و شمایل مذهبی می‌دهند که این خطرناک است افزود: البته مردم تا یک زمانی صبر می‌کنند، اما دولت آقای روحانی روی اصول استوارش ایستاده و می‌خواهد به وعده‌هایش عمل کند. اگرچه موانعی در کار است که نمی‌گذارد بخشی از وعده‌هایی که دولت باید به آن عمل کند محقق شود از جمله اینکه در حال حاضر می‌بینیم از سوی قوه قضاییه همکاری خوبی با دولت وجود ندارد همچنین این عدم همراهی در مورد مجلس شورای اسلامی هم به چشم می‌خورد و صدا و سیما نیز چنین روندی دارد.

وی گفت: دولت قبلی یکسری شعارهای توخالی،‌ پوپولیستی و توده‌گرایی را سر داد و یک عده از افراطیون تندرو به دنبالش بودند و در نهایت باعث شد که اقتصاد کشور ما نابود شود. در حالی که به نظر من این دولت،‌ دولتی است که می‌خواهد خردمندانه عمل کند. این فعال سیاسی اصلاح طلب در ادامه اظهار کرد: قطعا در کشورهای جهان سوم و کشورهایی که آزادی کامل و دموکراسی واقعی در آن وجود ندارد بین مردم و دولت اعتماد صد در صدی نیست و وقتی این اعتماد صد در صدی حاصل می‌شود که در جامعه دموکراسی واقعی وجود داشته باشد و احزاب واقعی و روزنامه‌های مستقل فعالیت کنند. در این صورت رابطه دولت و ملت محکم‌تر می‌شود.

وی معتقد است: وقتی شما با پدیده‌ای مواجه هستید که طی آن صدا و سیما یک طرفه عمل می‌کند و صدای ملت و دولت نیست و فقط صدای خودش است در واقع شاهد این هستیم که صدا و سیما مثل یک حزب عمل می‌کند و رسانه ملی نیست و همه اینها از جمله مواردی است که نمی‌تواند در جامعه اعتماد ایجاد کند.
مرجع : ايسنا