به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۷:۵۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۱۲ ساعت ۱۲:۵۵
کد مطلب : ۴۰۳۱۴

باید بازار را از دست واسطه‌ و دلال بگیریم

گروه اقتصادي: یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزایش قیمت در بازار ارز را ناشی از افزایش قیمت حامل‌های انرژی عنوان و تاکید کرد که متولیان اقتصادی با ورود و نظارت در بازار ارز می‌توانند دست دلالان را از بازار ارز کوتاه کنند.
باید بازار را از دست واسطه‌ و دلال بگیریم
غلامعلی جعفرزاده در مورد افزایش قیمت در بازار ارز گفت: بخشی از این افزایش قیمت‌ها منطقی و براساس روندی است که در مورد افزایش قیمت حامل‌های انرژی و بی‌ثباتی در این زمینه شاهد بوده‌ایم و با توجه به اینکه ما مجبوریم در مورد برخی مسائل لحظه‌ای تصمیم بگیریم طبیعی است که این شوک به بازار وارد می‌شود. وی با بیان اینکه دولت استراتژی واحد اقتصادی ارائه نکرده است، افزود: متاسفانه موضوع اقتصاد مقاومتی در سه قوه هنوز در حد سخنرانی باقیمانده و عملیاتی نشده است در حالی که زمان به سرعت می‌گذرد اما اتفاق جدی در حوزه اقتصاد نیفتاده است.

نماینده رشت در مجلس با تاکید بر ضرورت وجود استراتژی واحد اقتصادی در کشور یادآور شد: ما باید بازار را از دست واسطه‌ها بگیریم. جعفرزاده درباره شوک قیمتی در بازار ارز که در سال‌های گذشته اتفاق افتاد، خاطر نشان کرد: این شوک ارزی کار خود دولت بود و این کار تعمدا برای افزایش درآمد دولت انجام شد اما این دولت، دولت عاقلی است و وارد چنین کارهایی نمی‌شود.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه بخشی از افزایش قیمت‌ها در بازار ارز طبیعی است و انتظار آن وجود داشته، گفت: متولیان اقتصادی می‌توانند در بازار ارز ورود کنند و نظارتی داشته باشند تا دست دلالان از بازار ارز کوتاه شود و خرید و فروش ارز به عنوان یک شغل کاذب پردرآمد مطرح نشود. وی در پایان تاکید کرد که هر قدر شرایط سیاسی کشور آرام‌تر باشد بازار هم از این شرایط تبعیت می‌کند، اما برخی افراد تندرو تمایلی ندارند که آرامش در بازار حاکم شود.