به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۱۳ ساعت ۱۳:۲۳
کد مطلب : ۴۰۴۶۵
نجات سرنشینان وانت محبوس‌شده در سیل

سیلاب در ۱۰شهرستان و روستای کشور

گروه جامعه: سخنگوی سازمان امداد و نجات در تشریح حوادث ۷۲ ساعته گذشته از امدادرسانی به هزار و ۶۶۱ نفر و همچنین امدادرسانی به سیل زدگان استان های شمال شرقی کشور خبر داد.
سیلاب در ۱۰شهرستان و روستای کشور
حسین درخشان در تشریح گزارش ۷۲ ساعته سازمان امدادونجات با اشاره به ۲۰۲ عملیات امدادی گفت: در ۷۲ ساعت گذشته2347 نفر در حوادث مختلف دچار حادثه شدند. وی با اشاره به آسیب دیدگی 2326 نفر افزود: امدادگران با ورود به محل های حادثه به1661 نفر امدادرسانی کردند و جان ۶۶۵ نفر را از مرگ نجات دادند. به گفته سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال ۵۶۰ نفر با مراجعه حضوری به پایگاه های امدادی از خدمات درمانی و بهداشتی امداد‌گران بهره‌مند شدند. وی در ادامه با اشاره به مصدومیت بیش از هزار نفر تصریح کرد: ۷۹۵ نفر از مصدومین با درمان سراپایی مداوا شدند و ۳۲۲ نفر دیگر پس از اقدامات اولیه درمانی به منظور دریافت خدمات بهداشتی و مراقبتی بهتر به بیمارستان ها و مراکز درمانی منتقل شدند.

سیلاب در ۱۰ شهرستان و روستای کشور
سخنگوی سازمان امداد و نجات همچنین در تشریح گزارش سیلاب طی ۷۲ ساعته گذشته در سه استان خراسان رضوی خراسان شمالی و خراسان جنوبی گفت: شهرهای نجف شهر و شهرآباد، شهرستان‌های مانه و سوملقان، تربت جام، سربیشه و بیرجند و روستاهای قلعه خان، عزیزآباد، خیرآباد و ماهی رود متاثر از سیلاب شدند. وی در ادامه به تخلیه آب ۱۹ واحد مسکونی اشاره و تصریح کرد: امدادگران به صد نفر از سیل زدگان امدادرسانی کردند و ۲ نفر از مصدومین را به مراکز درمانی منتقل کردند.

درخشان در خصوص مهمترین عملیات سیلاب نیز بیان داشت: ساعت ۱۵:۳۰ دقیقه روز گذشته یک دستگاه وانت پیکان در روستای ماهی رود بخش دره در موج اول سیلاب گرفتار و خودرو خاموش می شود. هنگامی که سرنشینان در حال خارج شدن از خودرو بودند دچار موج دوم سیلاب می شوند. وی با بیان اینکه این وانت پیکان ۱۰ سرنشین داشت خاطرنشان کرد: با تلاش امدادگران ۸ نفر از سرنشینان نجات داده می شوند و متاسفانه ۲ نفر جان خود را از دست می دهند.
مرجع : ايسنا