به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۵۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۱۳ ساعت ۱۳:۴۱
کد مطلب : ۴۰۴۹۲

نمایش آثار موزه لوور پیش از انتقال به ابوظبی

گروه فرهنگ وهنر: موزه‌ی «لوور» پاریس مجموعه‌ای فرعی را که قرار است از دسامبر 2015 به موزه‌ی ابوظبی منتقل شود، به‌نمایش عموم گذاشت.
نمایش آثار موزه لوور پیش از انتقال به ابوظبی
این نمایشگاه که با عنوان «تأسیس موزه لوور ابوظبی» با همکاری مسوولان این موزه راه‌اندازی شد، قرار است یکی از نمایشگاه‌های دائمی موزه‌ی جدیدی باشد که به‌زودی با همکاری مشاوران موزه‌ی پاریس ساخته خواهد شد. به گزارش شبکه‌ی خبری «اسکای‌نیوز» امارات، از برجسته‌ترین اشیایی که قرار است به موزه‌ی ابوظبی منتقل شود، یک النگوی طلاست که با سرهای شیر تزیین شده است. این اثر حدود سه‌هزار سال قبل در ایران ساخته شده است. همچنین تابلوهایی از «پابلو پیکاسو»، «هنری ماتیس» و «جیووانی بلینی» هم به‌نمایش گذاشته خواهند شد.

حامیان این طرح امید دارند با انتقال این مجموعه به ابوظبی، این شهر به مرکز فرهنگی مهمی در منطقه تبدیل شود. موزه‌ی جدیدی که در فضایی به مساحت 64هزار مترمربع ساخته خواهد شد، یکی از سه موزه‌ای است که کشور امارات قصد دارد در جزیره‌ای در نزدیکی شهر ابوظبی بسازد. موزه‌ی لوور پاریس، پربازدیدکننده‌ترین موزه در جهان است، به‌طوری که سالانه نزدیک به 10میلیون بازدیدکننده دارد. امارات توانست در تفاهم‌نامه‌ای با کشور فرانسه در سال 2007 با پرداخت 400میلیون یورو (معادل 553میلیون دلار آمریکا) به‌مدت 30 سال، امتیاز میزبانی بخش فرعی نمایشگاه لوور را به‌دست آورد.

براساس این تفاهم‌نامه، موزه‌ی لوور در زمینه‌ی مالکیت کارهای هنری، فعالیت در موزه‌ها و همچنین آموزش مسوولان موزه‌های امارات در آینده با کشور امارات همکاری خواهد کرد.
مرجع : ايسنا