به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۷:۴۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۱۵ ساعت ۱۳:۵۳
کد مطلب : ۴۰۷۶۹

اولین جلسه انتخاب ریاست دانشگاه تهران

گروه فرهنگي: معاون آموزشی دانشگاه تهران از برگزاری اولین جلسه شورای منتخبین انتخاب ریاست دانشگاه تهران خبر داد و گفت: صبح امروز اولین جلسه شورا با حضور 51 نفر از اعضای این شورا، وزیرعلوم و سرپرست دانشگاه تهران برگزار شد.
اولین جلسه انتخاب ریاست دانشگاه تهران
قمصری گفت:‌ صبح امروز اولین جلسه شورای منتخبین انتخاب ریاست دانشگاه تهران برای تصمیم‌گیری به منظور گزینه‌های پیشنهادی ریاست دانشگاه تهران با حضور وزیر علوم برگزار شد و در این جلسه دکتر فرجی دانا به بیان دیدگاه‌هایشان و مشورت با اعضای این شورا تا حدود ساعت 12 پرداختند. وی با بیان اینکه ریاست این شورا مطابق معمول براساس هیئت رییسه سنی تعیین شد گفت:‌ سه نفر از اساتید پیشکسوت به عنوان هیئت رییسه انتخاب شدند که بر همین اساس آقای دکتر میرزایی، کیایی و خلیلی ریاست جلسه را برعهده گرفتند. از آنجایی که من فقط در ابتدای جلسه گزارشات را ارائه دادم و جلسه را ترک کردم اطلاعی از تصمیم‌گیری‌های بعدی برای ریاست جلسه ندارم.

معاون آموزشی دانشگاه تهران با اشاره به اینکه تا زمانی که من در جلسه بودم سخنی از گزینه‌های پیشنهادی مطرح نبود، گفت: امروز اولین جلسه تشکیل شده و گمان نمی‌کنم تصمیم نهایی امروز اتخاذ شود. به همین منظور با نظر اعضای شورا طبیعتا زمانی برای جلسات بعدی تعیین خواهد شد. قمصری با اشاره به نحوه انتخاب اعضای این شورا گفت: در هفته گذشته نامه‌ای به روسای دانشکده‌ها ابلاغ شد که براساس آن از میان اساتید و دانشیاران نظرسنجی به عمل آید و متناسب با جمعیت اعضای هیئت علمی نمایندگانی انتخاب شوند که بر همین اساس پردیس فنی با 9 نماینده، پردیس کشاورزی با 6 نماینده، پردیس علوم با 6 نماینده، پردیس هنرهای زیبا با 3 نماینده و دانشکده حقوق و علوم سیاسی با 3 نماینده به ترتیب بیشترین نماینده‌ها را به خود اختصاص دادند. وی افزود: با توجه به تعداد جمعیت اعضای هیئت علمی این نمایندگان از سوی تمامی اعضای دانشکده‌ها اعم از مربی، استادیار و ...صرف نظر از شکل استخدامی آنها انتخاب کرده‌اند.
مرجع : ايسنا