به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۸۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۱۹ ساعت ۱۸:۱۹
کد مطلب : ۴۱۲۸۰
چهارمين تجمع بي مجوز يكشنبه برگزار مي‌شود؟

سومين تجمع غيرقانوني دلواپسان برگزار شد

گروه سياسي: گروهي از افراد موسوم به دلواپس كه خبرگزاري فارس آنها را نمازگزاران تهران خواند بعد از اقامه نماز جمعه با حضور در راهپیمایی «جمعه دلواپسی، هشدار به تکرار توافق ضعیف» اعتراض و نگرانی خود را نسبت به تکرار توافق ضعیف هسته‌ای اعلام کردند.
سومين تجمع غيرقانوني دلواپسان برگزار شد
اين عده بعد از اقامه نماز جمعه با حضور در راهپیمایی «جمعه دلواپسی، هشدار به تکرار توافق ضعیف» اعتراض و نگرانی خود را نسبت به تکرار توافق ضعیف هسته‌ای اعلام کرده و با در دست داشتن پلاکاردهایی از تیم مذاکره کننده هسته‌ای و دولت خواستند از حقوق و منافع ملت در مذاکرات هسته‌ای دفاع کنند. آنها با سر دادن شعارهای «توسعه هسته‌ای حق مسلم ماست»، «دلواپسی ملت استقلال کشور است»، «دلاور هسته ای احمدی روشن است»، «نه سازش نه تسلیم نبرد با آمریکا» و «ایرانی باغیرت دلواپس عزت است» از تیم مذاکره کننده هسته‌ای و دولت خواستند با قدرت از دستاوردهای هسته‌ای کشورمان در مذاکرات دفاع کنند. دلواپسان! همچنین در راهپیمایی خود با آتش زدن پرچم آمریکا انزجار خود را نسبت به زورگویی‌ها و دخالت‌های آمریکا نسبت به ملت ایران و تضییع حقوق ملت ایران اعلام و در پایان نیز با قرائت بیانیه‌اي هسته‌ای به تجمع خود پايان دادند.

گفتني اينكه، سیدحسین هاشمی، استاندار تهران ظهر امروز درباره اینکه آیا «دلواپسان» برای برگزاری تجمع از استانداری مجوز دارند، اظهار بی اطلاعی می‌کند و به سايت «پیام نو» گفته بود: «صدور مجوز برای راهپیمایی و تجمع با فرمانداری است اما در صورت صدور مجوز نامه ای به استانداری ارسال می‌شود که در این باره تاکنون نامه ای دریافت نکردیم.»

سیدرضا تقوی، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه هم درباره برگزاری هرگونه مراسم، راهپیمایی و تجمع قبل و بعد از نماز جمعه اظهار بی اطلاعی مي‌کند و می‌گوید: «ما تنها برگزار کننده نماز جمعه هستیم و برگزاری هرگونه مراسم قبل و بعد از نماز جمعه به ما ارتباطی ندارد». ایرج ندیمی، نماینده مجلس شورای اسلامی نیز  درباره تجمع های برنامه ریزی شده و بدون مجوز «دلواپسان» مي‌گوید: «این آقایان اگر مي‌گویند سال ۸۸ تجمعات بدون مجوز و غیرقانونی بوده است الان چه مي‌گویند».

«دلواپسان» در حالی به اعتراضات خود نسبت به توافقات صورت گرفته توسط تیم مذاکره کننده ادامه مي‌دهند که رهبر معظم انقلاب، با تاکید بر اینکه شایسته نیست کسی تیم مذاکره‌کنندگان هسته‌ای ایران را سازشگر بداند، گفت: «این‌ها فرزندان این انقلاب هستند و مسئولیت دشواری را بر عهده دارند»، مسئولیت دشواری که جریان های افراطی اصولگرایی اعتقاد چندانی به آن ندارند. درخواست های «دلواپسان» که به رهبری جبهه پایداری این روزها قصد دارد گرد و خاکی در فضای سیاسی کشور داشته باشند، چندان مشخص نیست. آنها نه پیشنهاد مي‌کنند و نه راهکار ارائه مي‌دهند. آنها فقط ناراضی هستند و انتقاد مي‌کنند، انتقادهایی که مبنای منطقی ندارد و باعث شد تا «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه‌ در واکنشی به آنها بهترین پاسخ را دهد «ما ملت دلاوریم نه دلواپس».

گفتني اينكه اين گروه كه وابستگان به گروه پايداري و حاميان دولت احمدي‌نژاد هستند، طي چند روز اخير يك همايش در سفارت سابق آمريكا و يك تجمع در ميدان فاطمي و خيابان وليعصر عليه دولت روحاني برگزار كردند كه هيچ كدام، مجوز نداشته و به صورت غيرقانوني برگزار شدند و تجمع امروز نيز سومين تجمع از اين نوع بوده است و گفته مي‌شود قرار است روز يكشنبه هم بدون مجوز در مقابل مجلس، عليه سياست‌هاي خارجي و فرهنگي دولت يازدهم چهارمين تجمع غيرقانوني و بدون مجوز خود را برگزار نمايند.