کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کساني که با اصلاحات مخالفند حرف حسابشان چیست؟

پزشکیان: اصل اصلاحات خدشه‌بردار نیست

ايسنا , 20 ارديبهشت 1393 ساعت 15:31

گروه سياسي: نماینده اصلاح‌طلب مجلس با تاکید بر این‌که اصل اصلاحات خدشه‌بردار نیست، گفت: آن‌هایی که می‌گویند با اصلاحات مخالف هستند ابتدا تبیین کنند حرف حسابشان چیست وبا چه چیزی مخالفت دارند.


مسعود پزشکیان درباره وضعیت اصلاح‌طلبان بعد از انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: بارها گفته‌ام اصلاحات به معنای اصلاحات لازمه یک جامعه،‌ یک انسان و یک کشور است، کسی که اصلاحات نکند باید در آن شک کرد. به عنوان مثال بحثی را که مقام معظم رهبری با عنوان چشم انداز و سیاست‌های کلی مطرح می‌کنند بدان معناست که باید بدانیم برای رسیدن به این چشم‌اندازها و سیاست‌های کلی نیاز به چه چیزی داریم؟ طبیعی است تمامی اقدامات برای رسیدن به هدف بدون اصلاحات غیر ممکن است. این نماینده اصلاح‌طلب مجلس تصریح کرد: اگر قرار است ‌کاری را انجام دهیم و بعد به آن هدف دست یابیم، چرا در مدت 35 سال نرسیده‌ایم؟ و این موضوع نشان می‌دهد که این‌گونه عمل کردن ما را به آن هدف مورد نظر نمی‌رساند، پس باید راهمان را اصلاح کنیم.

وی با بیان این‌که چرا این‌ها با اصلاحات مخالف هستند و یا حرف حساب‌شان چیست را واقعا نمی فهمم، خاطرنشان کرد: نمی دانم تقسیم‌بندی‌هایی که هر کسی از گروهی ارائه می‌دهد چیست، زیرا باید در نظر داشت هر شخصی با نگاه خود حرف می‌زند و وقتی آن حرف را مطرح کرد، نوعی سیاست و استراتژی برای آن تعریف می‌کند. نماینده تبریز در مجلس گفت: وقتی هدفی تبیین و تعریف می‌شود ناگزیر باید برای خود در سیستم، برنامه را تغییر داد تا به هدف رسید لذا اگر تغییر ایجاد نشود به هدف نخواهیم رسید. پزشکیان در ادامه اظهار کرد: وقتی عده‌ای می‌گویند ولایت‌مدار هستیم، ولی هر چه گفت باید توجه کنند که ولی می‌فرمایند شما باید به این چشم انداز برسید و برای رسیدن به این چشم انداز باید اصلاحات کنید و این اصلاحات هم در درون شخص، هم در مقررات و قوانین و هم در رفتار و جامعه است.

وی با تاکید بر این‌که حالا این دسته افراد با چه چیزی دعوا دارند که قابل فهم نیست، گفت: صحبت این است که کسانی که به اسم اصلاحات هستند باید اصلاحات را نهادینه و علمی کنند و وقتی علمی حرف‌ زنند براساس آن راه صحیح مشخص خواهد شد؛ در این صورت نمی‌توان گفت اصلاحات غلط است و ما نمی خواهیم اصلاحات باشد زیرا صحبت کردن و عمل کردن پایه علمی دارد.

این نماینده اصلا‌ح طلب مجلس با خطاب قرار دادن آن هایی که با اصلاحات مخالف هستند، اظهار کرد: فقط می‌توان به آدم‌هایی که با اصلاحات مخالف هستند، گفت با چه چیزی مخالفند؛ زیرا راه غلط نیست، شاید افرادی که در مسیری قرار گرفته‌اند اشتباه می‌روند. این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: اگر اصلاحات را قبول ندارند، خوب حرف هم نزنند، نگویند ما می‌خواهیم اول باشیم، بدون اصلاحات که نمی‌توان اول شد؛ در حالی که تنها رفتارها و تاکتیک‌ها قابل تغییر هستند. پزشکیان با اشاره به این که برای رسیدن به قله فقط یک راه وجود ندارد و راه های مختلفی می‌تواند ترسیم شود، خطاب به دولت تاکید کرد: اگر دولت اصلاحات نکند شکست خورده است، و این اصلاحات می‌تواند در هر زمینه‌ای از قبیل فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، روابط خارجی و ... باشد.

وی با اعتقاد به این‌که آن‌هایی که مخالف هستند، اول بگویند با چه چیزی دعوا دارند تا بعد مشخص شود منظورشان چیست، اظهار کرد: نباید بگویند با اصلاحات مخالف هستند بلکه بگویند با فلان شخص و ... مخالف هستند، بنابراین معتقدم هر دولتی که بر روی کار می‌آید باید اصلاحات کند. این نماینده اصلاح‌طلب مجلس تاکید کرد: اصل اصلاحات خدشه‌بردار نیست؛ زیرا در اصل نمی‌شود اصلاح طلب نبود و اگر اصلاح طلبان این اصول را بپذیرند قطعا پیشرفت خواهند کرد، در واقع هر کسی این اصول را بپذیرد پیشرفت می‌کند و این اصول زاییده پیشرفت، رشد، شکوفایی و نوآوری است و کسی می‌تواند نوآور باشد که اصلاحات کند.

وی در مورد انتخابات مجلس و آینده اصلاح‌طلبان و نحوه ورود آن‌ها به این عرصه گفت: اگر با این نگاه هر کسی خود را مطرح کند، رأی می‌آورد، اما اگر با این نگاه و رفتار خود را مطرح نکند و اسم خود را اصلاحاتی یا اصول‌گرا بگذارد، به نظر من رأی نمی‌آورد، لذا مردم به کسانی که نوآور و خلاق هستند و باکیفیت کار می‌کنند و کارآمد هستند رای می‌دهند. پزشکیان عدالت، کارآیی، هزینه و اثربخشی و کیفیت را از شاخص‌های اصلاحات عنوان کرد و افزود: با این تفسیر هر شخصی در هر جایی که هست اگر در خود تغییر ایجاد کند می‌تواند ضمن کاهش هزینه موجب افزایش کیفیت شود در واقع باید هزینه را کاهش داده و در مقابل موجب افزایش کیفیت شود.

وی با بیان این‌که نگاه اصلا‌ح‌طلبی نگاه جامع‌تری است، تصریح کرد: اگر یک‌دفعه بخواهیم انقلاب کنیم تا همه چیز درست شود این دیگر به معنای اصلاحات نیست و این همان معنای انقلاب را می‌دهد و انقلاب هم معلوم نیست چه نتیجه‌ای دارد. در نتیجه اگر فردی انقلاب را با اصلاحات اشتباه کرد و اسم آن را اصلاحات گذاشت باید نسبت به آن آدم نقد کرد و اگر این کار را نکنیم از بین خواهیم رفت.


کد مطلب: 41376

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/41376/پزشکیان-اصل-اصلاحات-خدشه-بردار-نیست

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir