به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۰:۲۵
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۲۰ ساعت ۱۵:۳۴
کد مطلب : ۴۱۳۹۱
عضو بنیاد باران:

خوارج انقلاب مجددا دست بکار شده‌اند

گروه سياسي: یک عضو بنیاد باران با اشاره به اینکه "سران جریان افراطی، قبل از انقلاب نیز با امام خمینی(ره) مخالفت می‌کردند"، ابراز عقیده کرد: این جریان که در قم ریشه دارد، امروز رسالت خود را در تخریب چهره‌ای فاضل و فقیهی بزرگ از بیت امام(ره) یعنی حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی می‌داند.
به گزارش ایسنا، محمود زمانی قمی با اشاره به لغو سخنرانی یادگار امام در همایش تبیین شخصیت امام خمینی(ره) در بروجرد که به دلیل حاشیه‌سازی‌های عده معدودی صورت گرفت، اظهار کرد: در این جریان، ما مجدداً چهره خشن و کریه افراطی‌گری را مشاهده کردیم. وی همچنین با اشاره به لزوم برخورد با این جریان‌ها افزود: ریشه این جریان به سال 76 بازمی‌گردد. در دوره‌ای که آقای خاتمی با آقای ناطق نوری برای انتخابات ریاست جمهوری رقابت می‌کردند، این عده فیلمی موهن ساختند و با بیان آنکه خاتمی ضدعاشورا و ضد امام حسین(ع) است، به باورهای دینی مردم جسارت کردند و بدین وسیله به تخریب رقیب خود پرداختند. از آن دوره این جریان با چره‌های متنوع‌تری در کشور فعالیت کرده است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: ریشه افراطی‌گری در بی‌توجهی، ‌کم‌توجهی و عدم برخورد مسئولان است. اگر با این جریان در حوادث مشابهی که توسط آنها بوجود آمده بود برخورد مسئولانه می‌شد، اکنون دیگر شاهد این اتفاق نبودیم.
استاندار ایلام و چهارمحال و بختیاری در دولت اصلاحات با بیان اینکه "افکار عمومی بر این باور است که افراطیون در اعمال خود آزادند"، تاکید کرد: باید به این نکته اشاره کرد که رشد افراطیون به ضرر همه است. حمله به رئیس مجلس در قم نشان داد که افراطی‌گری نه اصلاح‌طلب و نه اصولگرا را نمی‌شناسد و حمله به همه را جایز می‌داند.

زمانی ‌قمی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه "دولت یازدهم اکنون مورد هجمه سنگین جریان افراطی است"، اظهار کرد: این جریان با تجمع غیرقانونی در خیابان، برگزاری همایش و همچنین توهین به یادگار امام(ره) فعالیت خود را از سرگرفته و لبه تیغ تیز آنها متوجه دولت اعتدال و امید است. در این راستا دولت باید با تمام توان برای به حاشیه راندن افراطیون وارد صحنه شود. این عضو بنیاد باران همچنین با اشاره به اینکه "اطلاع‌رسانی درباره پشت پرده این جریان بسیار ضروری است"، گفت: دولت باید از اهرم‌های قانونی استفاده کند و برای مقابله با فتنه افراطیون چاره‌ای بیندیشد. در این راستا شورای تأمین استان‌ها ابزار قانونی مناسبی است که در اختیار دولت قرار دارد و سلب مسئولیت از این اهرم‌ها نه شایسته است و نه قابل قبول.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: خوارج انقلاب اکنون سناریوی پیاده شده در چند سال قبل در زمان سخنرانی حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی در سالروز رحلت امام(ره) را تکرار کرده‌اند. من امیدوارم همه دست‌اندرکاران به خطر رواج افراطی‌گری حساسیت نشان دهند. زمانی قمی در پایان تصریح کرد: قابل قبول نیست که تنها هیأتی مسئول برای پیگیری این حوادث ایجاد شود و بعد هم گزارش این هیأت توضیحاتی خنثی باشد یا گاه حتی موجب ترغیب این جریان خودمحور شود.