به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۰۹:۵۴
 
۳۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۲۱ ساعت ۰۸:۳۰
کد مطلب : ۴۱۴۴۱
سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس:

مشاوری که حقوقش 330 میلیون تومان بود!

گروه اقتصادي: سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس مي‌گويد: من دو ابلاغ یا حکم ریالی برای دو مشاور در این خودروسازی‌ها را دیدم که به غیر از فساد برداشت دیگری از آن نمی‌شود. این دو نفر فقط در حد مشاوره بودند که یکی از آنها 270 میلیون تومان و دیگری 330 میلیون تومان دریافتی داشت!
مشاوری که حقوقش 330 میلیون تومان بود!
محمدعلی اسفنانی در گفتگو با پورت پرس، با یادآوری اینکه یک روزی افتخار کردیم که اولین کارخانه خودروسازی در ایران آغاز به کار کرد گفت: این در حالی بود که کشورهای بزرگ آسیایی مانند کره جنوبی و ژاپن حتی یک کارگاه خودرو سازی کوچک هم نداشتند. اما امروزه آن دو کشور از نقطه صفر به نقطه اوج رسیده‌اند و ما از آن نقطه آغاز رویایی به شرایط اسف‌باری رسیده‌ایم!

نماینده فریدن در مجلس با تاکید بر اینکه متاسفانه وضعیت صنعت خودروسازی بسیار اسف بار است گفت: نه تنها کیفیت خودروهای داخلی نامناسب است، بلکه هیچ دستگاهی در قبال اشکالات خودروها پاسخگو نیست.  وی با اشاره به اتوبوس اسکانیا که آتش گرفت گفت: صدها کامیون "هوو" و "دانگ فانگ" بی کیفیت چینی مردم را زیر چرخهای خودش له مي‌کند، هزاران خودرو سواری بی کیفیت آتش میگیرد، واژگون مي‌شود و یا به دلایل نقص فنی تصادفهای بدی مي‌کند، اما کسی جوابگو نیست. اسفنانی با تاسف از اینکه قیمت خودروها سرسام آور شده است گفت: متاسفانه قیمت خودرویی که 10 سال قبل تولید شده، از قیمت خودرو صفر کیلومتر در همان سال بالاتر شده است!

وی با تاکید بر اینکه در کشور ما فقط به منفعت خودرو ساز توجه مي‌شود گفت: توجه بیش از اندازه به بخش تولید کننده خودرو که در انحصار 3 یا 4 شرکت است، به زیان مصرف کننده تمام مي‌شود.
سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس با اعلام اینکه تاسف آور این است که بدانیم چه سوءاستفاده هایی در صنعت خودروسازی اتفاق می‌افتد گفت: امروزه رقم‌های وحشتناکی در خودروسازی‌ها رد و بدل مي‌شود که هیچ دلیل منطقی برای آن وجود ندارد. وی افزود: من دو ابلاغ یا حکم ریالی برای دو مشاور در این خودروسازی‌ها را دیدم که به غیر از فساد برداشت دیگری از آن نمی‌شود. تصور کنید که این دو نفر فقط در حد مشاوره بودند که یکی از آنها 270 میلیون تومان و دیگری 330 میلیون تومان دریافتی دارد.

اسفنانی گفت: سوال من به عنوان یک حقوقدان این است که پرداخت این رقم ها چه توجیهی دارد؟ این افراد چه مشاوره ای به این شرکتهای خودروسازی مي‌دهند که باید این مبالغ را بگیرند؟ مگر این مشاوره ای که به این خودروسازی ها داده اند، چقدر برای کارخانه سود داشته که باید این مبالغ را بگیرند؟ آن هم با این همه فاجعه ای که در صنعت خودرو سازی کشور ما به وجود مي‌آورند.

اسفنانی گفت: من واقعا نمی‌دانم در این صنعت خودرو‌سازی کشورمان چه خبر است. من تاکنون فقط دو نمونه از حکم مشاوره های صنعت خودروسازی را دیده‌ام و اگر تمامی احکام مشاوره و دیگر هزینه های صنعت خودروسازی‌ها بررسی شود، تازه متوجه مي‌شویم که این قیمت های نجومی خودروها برای چیست و چرا باید مردم این خودروهای بی کیفیت را تا بدین اندازه گران بخرند.

وی با اشاره به اینکه تحقیق و تفحص از صنعت خودرو به عنوان یک قسمت کار بر عهده مجلس شورای اسلامی بود افزود: قوه مقننه فقط کار بررسی و نظارت دارد و بقیه کار بر عهده قوه قضاییه است و باید نشان بدهد که در مبارزه با این مباحث جدی است.

سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۲۱ ۰۸:۴۴
خسته نباشید خدا قوت الله رحمت ایلا سن (226556)
اميد222
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۲۱ ۰۸:۵۲
3هزارميليارد،17هزارميليارد،120هزارميليارد(جديدترين بدهکار بانکي)لطفا با ما مردم ايران اختلاس زير 100هزار ميليارد صحبت نکنيد ممنون (226557)
nasser
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۲۱ ۱۱:۳۶
خوشم اومد (226601)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۲۱ ۰۹:۱۴
حالا با تمام تفاسیر و تحقیق و تفحص مجلس و نارضایتی صاحب نظران و مردم چرا در این مملکت کسی پاسخگو نیست در خصوص خودرو و قیمت با لا کیفیت پایین و هزار مشکل دیگر میدونید چرا ؟ چون همه دارند با هم میخورند
حرفهایی که از طرف مسئولین گفته میشود در حد شعار است اب خنک ریختن روی مردم است (226563)
مصلحتیان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۲۱ ۱۰:۱۸
مصلـــحـــــــــــــت در این است که مبارزه با فساد فقط در حد حرف وشعار وپاسگاری باقی بماند!! (226582)
اكبر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۲۱ ۰۹:۲۸
حالا شماها جلوي اين كارها را بگيريد ويا صحبت مي شود (226571)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۲۱ ۱۰:۱۰
آقا این روز ها چه خبر آقا جان خودتان آبرو کشورمان رفت هر کجا درست میگذاری فساد و اختلاس و این جور چیزها هست او از استان فارس این از خودروسازی و ..... (226580)
شهروند دهلرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۲۱ ۱۰:۱۲
خودروسازان از قیمت خودرو ناراضی هستن و میگویند هزینه ها بالاست و این قیمتها کفاف هزینه ها را نمیده، با این دستمزدها معلوم شد که واقعا هزینه ها بالاست، در این کشور هم که اصولا پدیده ای تحت عنوان نظارت و رسیدگی و بازرسی وجود ندارد. (226581)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۲۱ ۱۰:۳۶
خدا خیرش بده خلاصه یه نفر حرف دل مردم زد این نماینده واقعی مردم است و نه کسانی که در مجلس به ظاهر نماینده مردم هستند ولی به دنبال غرایز شخصی و منافع خودشون هستند (226584)
معلم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۲۱ ۱۰:۴۵
ایول دمش گرم
اندازه سی سال خدمت من در آموزش و پرورش حقوق گرفته.
حقوق من معلم یک میلیون است دولت زوش به ما معلمان می رسه (226588)
اشکان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۲۱ ۱۰:۵۱
اگر بجای اینهمه تحلیل وقت گیر از وضعیت وحال روز مردم ایران یک تحقیق وتفحص مو شکافانه صورت بگیرد یا میگرفت مسولین محترم خیلی بهتر برنامه ریزی میکردند ولی افسوس دو صد من گفته ونیم کردار (226591)
زجرکشیده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۲۱ ۱۱:۰۲
سالهاست فغان همه مردم از کیفیت پایین خودروهای ساخت داخل و قیمت های بالای آنها و بخور بخور در این کارخانه ها شنیده می شود ولی دریغ از یک رسیدگی حتی سطحی (226592)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۲۱ ۱۱:۳۵
مردم ازاین همه فسادوبی عدالتی خسته شده اندچرااین سریالهای زنجیره ای یه جایی قطع نمیشه (226600)
ا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۲۱ ۱۱:۰۴
علت اصلی این وضعیت خودروسازها، مدیریت دولتی آنهاست.
دولت مرحمت کند از این صنعت خارج شود، بخش خصوصی می داند که چطور خود را نجات دهد. در بحش خصوصی کسی حق مشاوره بدون دریافت بهره ای بیشتر از آنچه پرداخت کرده نمی دهد. (226593)
هادی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۲۱ ۱۱:۱۱
پول چو از کیسه مردم بود، خرج اتینا شدن آسان بود! (226597)
مهر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۲۱ ۱۱:۱۱
فعلاً قوه قضاییه مشغول پاسخگویی به رسانه های غربی درباره یک واقعه موهوم بنام بند 350 است. لطفاً توی نوبت وایستید! (226598)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۲۱ ۱۱:۵۵
حکومت عدل علی!
آیا اسلام آنها هم اینگونه بود؟
ابدا ابدا
ابدا
ابدا
چرا اینهمه مردم را رنجور و ضعیف می خواهید ؟
مگر این مسوولین ایرانی نیستند/
مگر نه از جنس مردم بودند؟
تا کی باید مردم زیر بار این همه بدبختی له شوند؟
ایران خودرو و سایپا هر دو فقط سنگ قبر می سازند؟
انحصار تا کی؟
آیا کسی هست به کمک مردم بیاید؟
یا فقط شعار می دهیم؟
عمل کی؟ (226604)
بی نام
۱۳۹۳/۰۲/۲۱ ۱۲:۳۱
من به این نتیجه رسیدم که آقایان خاص همگی دستشون توی جیب همدیگه هست و اگر هم بخوان نمی تونند دست همدیگرو رو کنند چون زنجیروار دست همگی توی یه کاسه هست . (226614)
م مینو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۲۱ ۱۲:۵۴
ادامه خودرو سازی حماقت محض است باید پذیرفت که اولویت نخست ما باید در کشاورزیباشد به ویژه صنایع تبدیلی و تولید فرآورده های نو و صد البته تولید با ماشین آلات مدرن همه صنعت خودرو با حشم و خدمش که بچه لوس دولتهای مختلف است نیم میلیون اشتغال ندارد حتی اگه کارخانه روتعطیل کنن با بیست درصد تعرفه به همه کارگرای خودرو سازی میشه حقوق مکفی داد تازه مردم هم خودروسوار میشن بنزین هم کم مصرف میشه و .... (226623)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۲۱ ۱۳:۰۶
باز هم سهم یه نفر و ندادن اعتراض کرد (226631)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۲۱ ۱۳:۲۴
ولی در عوض در امر اختلاس و دزدی از همه جلوزده ایم. مثبت اندیش باش برادر (226646)
امید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۲۱ ۱۳:۵۸
یکی ازدوستانم چندروزپیش ازایران خودرو ماشین تحویل گرفته ناریخ تولید لاستیک2007 هرچی اعتراض کرده فایده نداره متاسفم. (226676)
Shemiran123@yahoo.com
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۲۱ ۱۵:۱۲
اونها هم از جنس شما هستند،شما هم از جنس اونها (226726)
omid
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۲۱ ۱۶:۳۸
دلواپسا کجایید؟؟ (226760)
غضنفر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۲۱ ۲۰:۰۹
اقا من بی سوادم لطفا عامیانه مصلحت را تعریف کنید (226835)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۲۱ ۲۲:۲۰
اواخر دوره احمدی نژاد یادمه که یکی مشاور سایپا شده بود که مدرکش تدوین فیلم بود نمیدونم الانم هست یانه (226863)
هارای
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۲۱ ۲۲:۴۷
در این مملکت دیگر به هیچکس و کاری امیدی نیست ، مسئول شدن معنی فرصتی برای چاپیدن پیدا کرده، اعتماد به صفر رسیدهو.... (226869)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۲۱ ۲۳:۴۰
در نمایشگاههای فروش خودرو انواع خودروهای صفر تولید داخل وجود دارد اما در نمایندگیهای این شرکتها باید چندین ماه منتظر ماند تا خودروی ثبت نام شده ات را تحویل بگیری.چرا؟ جواب مشخص است باند بزرگی در این شرکتها با همکاری نمایندگیهای فروش تمام تولیدات را بصورت شراکتی به نمایشگاه داران واگذار می کنندسود پنجاه پنجاه. (226878)
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۲۱ ۲۳:۵۷
مشاور که نبوده اند. جاده صاف کن و کار چاق کن بوده اند یا اینکه بابت رفع قضا و بلا و رفع چشم زخم به آنها این رقم پرداخت می شده است، مگر بچه اید، چشم حسود ممکن است به این تولیدکنندگان بزرگ جهانی خودرو!!! ضررهای میلیاردی وارد کند.
ضرر چند میلیاردی بهتر است یا پرداخت های اینچنینی؟!!
من پیشنهاد می کنم از این ببعد از رفع کننده های قضا و بلای چینی استفاده کنند تا هم ارزان تر تمام شود هم به تجارت خارجی کمک شود. در ضمن یک درخت هم در چین پیدا شده که فقط حاجت خودروسازها را قبول می کند. فراموش نشود! (226882)