به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۲۱ ساعت ۱۱:۱۸
کد مطلب : ۴۱۴۶۰
برگزاری مجمع عمومی سیفژ در پکن

معلم یکی از اعضاء هیات مدیره سیفژ شد

گروه فرهنگ وهنر: مجمع عمومی سیفژ در پکن، رئیس و اعضای جدید هیئت مدیره خود را برگزید که در میان هیات مدیره نام علی معلم تهیه‌کننده و منتقد ایرانی دیده می‌شود.
معلم یکی از اعضاء هیات مدیره سیفژ شد
در دومین روز از نشست مجمع عمومی سیفژ در پکن، اعضای حاضر در اجلاس با شرکت در جلسه انتخابات (که ریاست آنرا فرشته طائرپور از ایران و آقای سولن از ماداگاسکار) برعهده داشتند، دکتر هو کمینگ رئیس هیئت مدیره سازمان سینمای کودک چین را بعنوان رئیس جدید سیفژ و هفت نفر از اعضای نامزد شده را بعنوان هیئت مدیره آتی سیفژ برگزیدند.
فرشته طائرپور با اشاره به مجمع برگزار شده در تاریخ 18 اردیبهشت ماه، ضمن تایید این خبر و اعلام اسامی انتخاب شدگان توضیح داد: محسن چینی‌فروشان همچنان بعنوان دبیرکل دفتر مرکزی سیفژ که از چند سال پیش در تهران مستقر است، در کنار هیات مدیره جدید و رئیس منتخب، به همکاری خود با سیفژ ادامه خواهد داد.

اعضای هیات مدیره جدید سیفژ که برای دو سال آینده اداره این سازمان بین المللی را برعهده دارند عبارتند از: کریستینا مندوزا از امریکا، فیت ایزیاکپره از نیجریه، ولادیمیر دیاگیلف از اکراین، مایکی کانتولا از فنلاند،سولافا حجازی از سوریه، وینود گاناترا از هند و علی معلم از ایران. سازمان بین المللی سیفژ که نزدیک به 60 سال است در عرصه فیلم‌های کودکان و نوجوانان فعالیت می‌کند، در حال حاضر بیش از 80 عضو از 42 کشور جهان دارد که با نسبتی حدود 37 درصد از آسیا، 38 درصد از اروپا، 14 درصداز آمریکا، 10 درصد از افریقا و 1 درصد از اقیانوسیه ترکیب آنرا تشکیل داده‌اند.

در میان کشورهای عضو سیفژ، ایران با توجه به فعالان عرصه سینمای کودک، بالاترین تعداد اعضا را به خود اختصاص داده است. طی بیست و سه سال گذشته، فرشته طائرپور، امیر اسفندیاری و محسن چینی فروشان توانستند با کسب آرای مجمع عمومی، در هیات رئیسه این سازمان پذیرفته شوند. در اجلاس اخیر سیفژ، محسن چینی فروشان، فرشته طائرپور، فریال بهزاد، پوران درخشنده، رسول صدرعاملی، هانیه عسکری، الهام شیروانی حضور داشتند و علاوه بر آرای خود، وکالت چند نفر از اعضای غایب ایرانی (امیر اسفندیاری، منوچهر شاهسواری، ابراهیم فروزش، سید مهدی شجاعی) و دو عضو از کانادا (راک دیمرز و روبرت روی) را نیز برعهده داشتند.
مرجع : ايسنا