به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۶:۳۳
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۲۱ ساعت ۱۱:۵۹
کد مطلب : ۴۱۴۷۷
آنگلا مرکل و فرانسوا اولاند اعلام كردند؛

آمادگی برای برقراری تحریم‌های جدید علیه روسیه

گروه بين‌الملل: صدراعظم آلمان در ديدار با رئیس‌جمهور فرانسه گفت: در صورت اختلال در انتخابات تحریم‌های جدیدی علیه روسیه آغاز خواهد شد.
آمادگی برای برقراری تحریم‌های جدید علیه روسیه
آنگلا مرکل و فرانسوا اولاند، پس از دیدار و گفت‌وگو در شهر اشترالزوند آلمان توافق دو کشور بر سر برنامه‌ای در ارتباط با اوکراین را اعلام کردند و بیانیه‌ای در این باره منتشر شد. آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، پس از این گفت‌وگو گفت: «در صورتی که انتخابات ریاست جمهوری در اوکراین در روز بیست‌و‌پنجم ماه مه شکست بخورد، ما آماده‌ایم تحریم‌های جدیدی علیه روسیه برقرار کنیم.»

سران دوکشور بر این نظرند که در صورت شکست انتخابات ریاست جمهوری در اوکراین، این کشور با بحران شدیدی روبرو خواهد شد. آنها بر این نظرند که "در چنین شرایطی دو کشور پیشنهادهای شورای اتحادیه اروپا در تاریخ ششم ماه مارس را در باره اوکراین به کار خواهند بست.»

کشورهای اتحادیه اروپا در ششم ماه مارس سال جاری توافق کرده بودند که هرچه بیشتر وضعیت اوکراین بی‌ثبات شود، تحریم‌های اقتصادی روسیه باید افزایش یابد. کشورهای غربی روسیه را متهم می‌کنند که با حمایت از شورشیان طرفدار روسیه به بی‌ثبات کردن وضعیت اوکراین کمک می‌کنند.

خلع سلاح، منع خشونت و گفت‌وگوی ملی

آلمان و فرانسه هم نظرند که از پانزدهم ماه مه سال جاری باید زیر نظر سازمان امنیت و همکاری اروپا، سلاح‌های همه نیروهای غیرنظامی در اوکراین جمع‌آوری شود. رهبران دو کشور همچنین تاسف عمیق خود را از حوادث رخ داده در اودسا و ماریوپل که در جریان آن بسیاری کشته شدند اعلام کردند. آنها از فعالان سیاسی دو طرف می‌خواهند از خشونت پرهیز کرده و با آغاز گفت‌وگوی ملی از وخیم‌تر شدن بیشتر اوضاع جلوگیری کنند.

فرانسه و آلمان از روسیه نیز خواسته‌اند با دور کردن نیروهای نظامی خود از نزدیکی مرزهای اوکراین به ثبات و آرامش در این کشور کمک کند. سران دوکشور بار دیگر بر غیرقانونی بودن انتخاباتی تاکید کردند که قرار است امروز یک‌شنبه از طرف نیروهای شورشی هوادار روسیه در شرق اوکراین برگزار شود.

آنها اعلام کردند که دولت موقت اوکراین قرار است در روزهای آتی پیشنهاد فرانسه و آلمان را به کار بندد و برنامه‌های خود را برای اصلاح قانون اساسی این کشور منتشر کند. قرار است در قانون اساسی جدید اوکراین بر حقوق اقلیت تاکید شده و اختیارات قانونی بیشتری برای خودمختاری مناطق مختلف این کشور تضمین شود. مرکل و اولاند همچنین از ماموران امنیتی در اوکراین نیز خواستند از خشونت بپرهیزند.