به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۲۴ ساعت ۰۸:۲۰
کد مطلب : ۴۱۶۷۷

آئودی R8 LMX: با چراغ‌های لیزری/ تصاوير

گروه فناوري: نسل کنونی آئودی R8 وارد آخرین سال حضور خود در بازار می‌شود. این شرکت نیز در حال تست نمونه جدید و بازطراحی شده این خودرو است. بااین‌حال آلمانی‌ها هنوز از آئودی آر 8 ناامید نشده‌اند.
آئودی R8 LMX: با چراغ‌های لیزری/ تصاوير
با شروع تابستان امسال طرفداران با مدل جدیدتر این خودرو با نسخه‌ای قوی‌تر از موتور V-10 این خودرو با نام LMX روبه‌رو خواهند شد. علاوه بر موتور قدرتمندتر؛ آئودی با ویژگی‌ها و مشخصات جدیدی در طراحی داخلی و خارجی این خودرو پا به عرصه رقابت خواهد گذاشت. رنگ بدنه خاص آبی، چراغ‌های جدید، المان‌های تعبیه‌شده از جنس فیبر کربن در طراحی داخلی و خارجی و تریم چرمی داخل اتاق تنها بخشی از ویژگی‌های مدل جدید آئودی آر 8 است. مهم‌ترین ویژگی اضافه‌شده در این مدل فناوری چراغ‌های لیزری جلوی خودرو است که قبلاً تنها در مدل آر 8 ای-ترون مسابقه‌ای این خودرو مورداستفاده قرار گرفته بود.

باوجوداینکه آئودی قصد دارد تنها 99 دستگاه از این خودروی محبوب خود تولید کند این اولین استفاده از چراغ‌های لیزری جلو در دنیا در میان اتومبیل‌های شهری است. در این زمینه آئودی توانست از رقیب خود ب‌ام‌و که قرار بود از این چراغ‌های لیزری در مدل i8 اسپرت خود استفاده کند جلو افتاد. ب‌ام‌و i8 اسپرت قرار است اواخر سال جاری میلادی عرضه شود.

نمای خارجی
در نگاه اول LMX دقیقاً مشابه آئودی R8 استاندارد است. اما هنگامی‌که در جزئیات دقیق شوید متوجه خاص بودن و متفاوت بودن آن می‌شوید. اولین چیزی که همه نگاه‌ها را متوجه خود می‌کند رنگ جدید آبی و خاص این خودرو با پرداختی کریستالی و بال عقب بزرگ‌تر است. بال عقب از جنس پلیمر فیبر کربن (‍CFRP) با جلوه‌ای مات بوده. لبه کنترل‌کننده بال جلو، درپوش موتور نیز از همین جنس هستند. رینگ‌های 19 اینچی خاص این خودرو نیز توسط متخصصین همین شرکت در بخشی ویژه طراحی شده‌اند.

علاوه بر این ورودی هوای کلاسیک این خودرو در جلو و عقب نیز روکش خاکستری تیتانیومی دارند. لوله خروجی اگزوز نیز براق و مشکی استدر مورد چراغ‌های این خودرو شایان‌ذکر است که فنّاوری آن توسط دپارتمان موتوراسپرت آئودی توسعه پیدا کرده و قادر است طیف نوری سفیدرنگی با 2 برابر شعاع و قدرت چراغ‌های مرسوم LED تولید کند. این چراغ‌های لیزری به‌طور خودکار در سرعت 60 کیلومتر بر ساعت فعال شده و برای ممانعت از محدود شدن دید راننده‌های روبه‌رویی این مدل از آئودی مجهز به سیستم حس‌گرهای هوشمند بر پایه دوربین است.













نمای داخلی
آئودی بر خلاف مدل‌های گذشته در LMXد تنها از تون رنگ قالب مشکی مات استفاده کرده. روکش چرم Nappa صندلی‌ طرح‌های لوزی‌شکل با دوخت آبی رنگ دارند. پشتی صندلی‌ها در تضاد با رنگ کلی مشکی داخل کابین؛ آبی و هم رنگ بدنه هستند. دوخت آبی رنگ در امتداد ترمز دستی و بر روی بخشی از روکش چرم داخل درب‌ها نیز قرار گرفته است.







عملکرد
R8 LMX از موتور تقویت شده V-10 5.2 لیتری با 570 اسب بخار نیرو استفاده می‌کند. این مقدار 45 اسب بخار بیشتر از نیروی موتور استاندارد v-10 در مدل‌های قبلی آئودی است. شتاب 0 تا 100 این خودور تنها در 3.4 ثانیه بوده که 0.4 ثانیه بیشتر از R8 استاندارد قبلی است و حداکثر سرعت آن به 320 کیلومتر در ساعت می‌رسد.

نیروی محرک تولید شده توسط گیربکس 7 سرعته S-Tronic انتقال پیدا می‌کند و سیستم ترمز نیز مجهز به دیسک‌های کربن سرامیکی 15 اینچی است.

مشخصات فنی
نوع موتور: V-10 ؛ 5.2 لیتری
توان خروجی: 570 اسب بخار
تورک: 539 نیوتون متر
شتاب 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت: 3.4 ثانیه
حداکثر سرعت: 320 کیلومتر بر ساعت
قیمت: 290 هزار دلار

نگاه کلی
با وبژگی های متعدد و از همه بهتر توان بالای 570 اسب بخاری؛ R8 LMX نه تنها پرقدرت‌ترین R8 تولید شده توسط آئودی است بلکه یک پایان خوب برای خودرویی که قرار است در سال 2016 با مدلی جدید جایگزین شود خواهد بود. با این حال قیمت بالای اعلام شده و تولید محدود از جذابیت این خودروی اسپورت در میان دیگر رقبای موجود در بازار می‌کاهد.
مرجع : بازارخبر