به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۱۴:۴۱
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۲۳ ساعت ۱۱:۰۵
کد مطلب : ۴۱۶۸۲

دولت به سکوت در برابر تخریب‌ها پایان دهد

گروه سياسي:​ یک عضو هیات مدیره بنیاد باران از وزرای دولت یازدهم خواست تا به سکوت‌شان در برابر نقدها و تخریب‌هایی که علیه دولت صورت می‌گیرد، پایان دهند.
دولت به سکوت در برابر تخریب‌ها پایان دهد
حسن رسولی با بیان این‌که ارایه نقد صحیح سود سه جانبه‌ای را برای بهبود فضای کشور در پی دارد، گفت: بدنه جریان نقدکننده‌ی اخلاق‌محور، ممارست می‌کند و نسبت به توانمندسازی خود وهوادارانش در تحلیل دقیق وقایع و رویدادهای سیاسی کمک شایانی خواهد کرد. وی ادامه داد: جریان نقد شونده با دریافت پیام منتقد به کاستی های خویش در حوزه مواضع و عملکردش توجه می‌کند و به نوعی محصول این نقد که مصداق عینی امر به معروف است متوجه جریان نقدشونده می‌شود و ثمرات آن به هر دو طرف سرایت می‌کند.

عضو هیات مدیره بنیاد باران سومین اثر نقد منصفانه را کمک به افکار عمومی در گزینش سخن صحیح دانست و عنوان کرد: در این صورت مخاطب همه بیانات را دریافت می کند و بنا به تعبیری در قرآن کریم از احسن گفته‌های بیان شده می‌تواند تبعیت ‌کند. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به این‌که اگر در جریان نقد رعایت عدل و انصاف صورت نگیرد، نقد چهره تخریبی و تحقیری به خود می‌گیرد، اظهار کرد: در این صورت چنین نقدی نه تنها شامل هیچ‌کدام از دستاوردهای مثبت ذکر شده نمی‌شود، بلکه موجبات توسعه خصومت و بدبینی را در جامعه فراهم می‌کند.

رسولی افزود: آنچه در امروز در مواضع شخصیت‌های کلیدی جریان اصولگرا همچون علی لاریجانی و حداد عادل مشاهده می‌کنیم فاصله گرفتن از حملات تند بخش افراطی اصولگرا یعنی جبهه پایداری است. وی با بیان این‌که چهره‌های کلیدی اصولگرا خواهان حرکت در مسیر تعادل بخشی و ایجاد تعادل سیاسی در فضای کشور هستند، اضافه کرد: به عبارتی عقلای این جریان برخلاف دوره هشت‌ساله دولت احمدی نژاد، به ویژه چهار سال اول که بدون قید و شرط از مواضع و رفتارهای غیرقابل دفاع آن دولت حمایت می‌کردند و بر اثر آن حمایت‌های حساب نشده امروز قادر به پاسخگویی افکار عمومی نیستند، به نظر می‌رسد در شرایط کنونی مسیر خویش را از جریان تندرو و افراطی پایداری جدا کرده‌اند.

رسولی افزود: امیدوارم با این سیاست راهبردی شاهد رخت‌بربستن تهمت، افترا و تخریب از فضای گفتمانی بین جریانات سیاسی و شخصیت‌های کلیدی کشور باشیم. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: در این صورت فضای عقلانی، اخلاقی و خردمندانه‌ای به واسطه نقدها به وجود می‌آید که تضمین کننده منافع ملی است.

عضو هیات مدیره بنیاد باران با اشاره به این‌که کارگردانان اصلی این تخریب‌ها در بین شخصیت‌های محوری و بدنه شناخته شده جریان نقدکننده وجود ندارد، خاطر نشان کرد: امروزه حزب موتلفه، جامعه روحانیت، جامعه مدرسین، و چندین حزب و انجمن سیاسی شناخته شده اصولگرا در این جریان تخریب نه تنها مشارکت نمی‌کنند، بلکه بنا بر تشخیص درست خویش تخریب کنندگان را مورد نهی و مذمت قرار می‌دهند.

وی یادآور شد: مصداق این امر اقدام اخیر دکتر حداد عادل بود که معرکه گیری مخالفت دولت نسبت به مراسم کاخ سعدآباد را که توسط همسر متدین رئیس جمهمور برگزار شد، رد کرد. رسولی با تاکید بر این‌که نهادینه شدن رفتارهای حزبی و سیاسی نقش موثری در پایان دادن به این اقدامات تخریبی ایفا می‌کند، تصریح کرد: البته معتقدم هر چند تخریب کنندگان به ظاهر وانمود می‌کنند که دارای سازمان سیاسی متعارفی هستند، ولی این گونه اقدامات توسط مراکز غیرسیاسی و با استفاده از منابع عمومی کشور اداره می‌شود.

عضو هیات مدیره بنیاد باران سکوت رئیس جمهور در مقابل تخریب‌های صورت گرفته را قابل دفاع توصیف کرد و افزود: اما سکوت سایر اعضای دولت به ویژه وزرا نسبت به تهاجمات تخریبی علیه دولت قابل قبول نیست. رسولی افزود: البته در حوزه فرهنگی رفتار وزیر ارشاد در دفاع از رئیس جمهور و دولت قابل ستایش است، اما سکوت معنادار سایر یاران دولت در برخی حوزه‌ها به‌ویژه سیاست خارجی حرکتی است که قابل چشم پوشی نیست.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان این که رئیس جمهور نباید به طور متناوب برای پاسخگویی به تخریب کنندگان و اقناع افکار عمومی و تداوم آرامش به صحنه بیاید، خاطر نشان کرد: در صورتی که سایر اعضای دولت مسئولیت‌های ملی و منطقه‌ای خویش را انجام می‌دهند باید توجیه منطقی برای سیاست‌های دولت بیاورند و این گونه دچار انفعال نشوند. عضو هیات مدیره بنیاد باران با اشاره به این‌که زمانی که بدنه دولت دچار کم کاری می‌شود، رئیس جمهور ناگزیر به موضع گیری است، افزود: موضع گیری‌های پی در پی بزرگان کشور هر چند موردی، ممکن است از دولت رفع اتهام کند، اما بهره برداری بی رویه از جایگاه ریاست جمهوری به مصلحت نظام و دولت نیست.
مرجع : ايسنا