به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۱۴:۰۷
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۲۳ ساعت ۱۵:۱۱
کد مطلب : ۴۱۷۳۴

توضيح سايپا درباره تصادفات بالاي پرايد

گروه جامعه: شرکت سایپا در خصوص خبر "پراید دارای بیشترین قربانی در حوادث رانندگی" توضیحاتی ارایه کرد.
توضيح سايپا درباره تصادفات بالاي پرايد
در نمابر این شرکت آمده است: همانگونه که مستحضرید خودروهای پراید و ایکس 100 پر تیراژ ترین خودروهای تولید شده در کشور می​باشند و در حال حاضر بیش از 5 میلیون از این خودروها در راههای درون و برون شهری کشور تردد نموده و حدود یک سوم خودروهای کشور را تشکیل می‌دهند لذا بدیهی است به تبع فراوانی بالا، تعداد تصادفات بیشتری نسبت به سایر خودروها داشته باشند و اعلام تلفات این خودروها بدون اشاره به تعداد بالای آن صحیح نیست.

از سال 1389 خودرو پراید از خط تولید خارج و محصولات ایکس 100 سایپا که مقاوم شده و پلت فرم ارتقاء یافته پراید میباشد جایگزین آن گردید که کاملاً با پراید متفاوت است و به اذعان مسئولین محترم، درصد تلفات خودروهای ایکس 100 در تصادفات بسیار پایین تر از خودروهای پراید می​باشد(که این موارد در آمار آن سازمان نیز اثبات شده است ) لذا می​طلبید مسئولین محترم پزشکی قانونی در گزارش خود آمار تلفات خودروهای ایکس 100 را جدا از خودروهای پراید اعلام می‌نمودند.

چنانچه درصد تلفات و تصادفات پراید و ایکس 100 با در نظر گرفتن تعداد تولید شده و در حال تردد این خودروها در مقایسه با آمار تلفات و تصادفات سایر خودروها در جدول قرار گیرد مطمئناً در صد تلفات پراید در رده اول قرار نخواهد گرفت، کما اینکه در حال حاضر بیش از 35 درصد خودروهای در حال تردد کشور را پراید و ایکس 100 تشکیل میدهند ولی طبق آمار اعلامی آن سازمان فقط 13.6 درصد تلفات به این خودرو مربوط است در حالی که 86.4 درصد تلفات به سایر خودروها که جمعاً کمتر از 65 درصد خودروهای کشور را تشکیل داده اند مرتبط است.

طبق آمار پلیس راهنمایی و رانندگی کمتر از 2 درصد تصادفات عامل خودرویی دارد و بیش از 98 درصد به عوامل انسانی ، جاده و ... مرتبط است لذا می‌طلبد مسئولان ضمن حمایت از تولید ملی در خصوص فرهنگ سازی و اصلاح علل اصلی تصادفات و تلفات اقدام کنند. در حالی که تولیدات داخلی تحت الشعاع مشکلات بین‌المللی قرار گرفته است حمایت از تولیدات داخلی باید بیش از پیش در دستور کار مسئولین کشور قرار گیرد.
مرجع : ايسنا