کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کارگردان برنده اسکار در 36سالگی درگذشت

ايسنا , 24 ارديبهشت 1393 ساعت 10:38

گروه فرهنگ و هنر: جسد مالیک بندیلول، کارگردان برنده اسکار فیلم در جستجوی شوگرمن در سن 36 سالگی در خانه‌اش در استکهلم پیدا شد.


مالیک بندیلول، کارگردان جوان سوئدی در حالی سه‌شنبه شب در خانه‌اش در استکهلم مرده پیدا شد که پلیس هنوز نتوانسته دلیل مرگ وی را مشخص کند و هیچ جرم مشکوکی در رابطه با مرگ مشکوک این سینماگر کشف نشده است. بندیلول تنها یک فیلم را در طول دوران کوتاه فعالیت سینمایی خود با نام در جستجوی شوگرمن کارگردانی کرد که البته با همان فیلم علاوه‌بر کسب جایزه اسکار بهترین مستند، جوایز بهترین مستند بافتا، انجمن کارگردانان آمریکا، انجمن تهیه‌کنندگان، نویسندگان و تدوین‌گران سینمای آمریکا و همچنین انجمن بین‌المللی مستندسازان را نیز کسب کند.

مستند موزیکال در جستجوی شوگرمن روایتگر داستان واقعی زندگی رودریگوئز، خواننده و ترانه‌سرای آمریکایی است و به چگونگی تبدیل وی به یک قهرمان در آفریقای جنویی در جریان آپارتاید می‌پردازد. مستند در جستجوی شوگرمن اولین اکران خود را در جشنواره فیلم ساندنس 2012 تجربه کرد و جایزه ویژه مخاطبین و همچنین جایزه ویژه هیئت داوران را بدست آورد.

بندیلول که متولد سوئد بود، پیش از تحصیل در در رشته خبرنگاری و روی آوردن به فیلم‌سازی در دهه 90 به بازی در سریال‌های تلویزیونی می‌پرداخت.


کد مطلب: 41821

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/41821/کارگردان-برنده-اسکار-36سالگی-درگذشت

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir