به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۴:۰۴
 
۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۲۵ ساعت ۰۸:۵۵
کد مطلب : ۴۱۹۶۶
لابي شديد صهيونيست‌ها براي جلوگيري از توافق هسته‌اي

کلینتون: عدم توافق با ایران بهتر از یک توافق بد است

گروه بين الملل: وزیر امور خارجه پیشین آمریکا گفت که «شخصا» درباره اینکه ایران با یک توافق جامع برای از بین بردن توانایی‌های خود در زمینه دستیابی به بمب اتمی موافقت کند «شك» دارد.
کلینتون: عدم توافق با ایران بهتر از یک توافق بد است
به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، هیلاری کلینتون، که در کمیته یهودیان آمریکا سخنرانی می‌کرد در عین حال اظهار داشت دولت اوباما متعهد شده که به دیپلماسی در این زمینه فرصت دهد. وزیر خارجه پیشین آمریکا گفت که مذاکره کنندگان آمریکایی لازم است «سرسخت» بوده و با «چشمانی باز» عمل کنند ولی مذاکرات جاری میان ایران و شش قدرت جهانی در وین فرصتی برای کاهش توانایی احتمالی ایران در ساخت بمب اتمی است.

وی تصریح کرد: «برای رسیدن به این نقطه، ما باید سرسخت، دارای چشمانی باز و آماده برای کنار کشیدن و افزایش فشار در صورت نیاز باشیم. عدم توافق بهتر از یک توافق بد است». به گفته کلینتون، «هر توافقی که امنیت ملی آمریکا یا اسرائیل را به خطر اندازد باید طرد شود». وزیر امور خارجه پیشین دولت باراک اوباما خواستار آن شد که به دیپلماسی فرصت داده شود و «اگر جواب نداد، فرصت‌هایی برای اعمال تحریم‌های بیشتر در آینده وجود خواهد داشت».

به گزارش آسوشیتدپرس، کلینتون که نگاه وی به انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا است، سخنرانی‌اش در جمع این سازمان مهم یهودی یکی از قوی‌ترین دفاع‌های او از دوران خدمتش در وزارت امور خارجه آمریکا و برجسته کردن عملکردش در زمینه کنترل بلندپروازی‌های اتمی ایران و تقویت روند صلح میان اسرائیل و فلسطینی‌هاست.

کلینتون از دوران تصدی‌گری خود در وزارت امور خارجه و همکاری با باراک اوباما در زمینه ایجاد مانع در مسیر دستیابی ایران به سلاح اتمی به عنوان نمونه‌ای از عملکرد خود یاد کرد. او گفت که «در زمان آغاز به کار در وزارت امور خارجه، کاخ سفید با چالش ظهور ایران و شبه نظامیان متحد آن در خاورمیانه روبرو بود که تهدیدی برای اسرائیل به شمار می‌رفتند».

وزیر امور خارجه پیشین آمریکا اظهار داشت: «برای رو در رو شدن با این میراث، پرزیدنت اوباما و من می‌دانستیم که انتخاب دشواری در پیش داریم:‌‌ یا مسیر قبلی را ادامه دهیم که از نظر سیاسی امن ولی از نظر عملی، غیرقابل اطمینان بود؛ یا اینکه روش پیشین را دور ریخته و یک استراتژی جدید در پیش بگیریم». کلینتون گفت که ترکیبی از فشار و تعامل با ایران این کشور را به پای میز مذاکره کشاند، مذاکره‌ای که در «مرحله حیاتی» خود دارد.

جنوبی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۲۵ ۱۰:۲۰
همین حالا تمام انزی را تعلیق کنیم باز بهانه پشت بهانه میارید .مشکل امریکا هستی نیست آنها خواهان نظامی هستند که به آنها چشم بگه .هسته ای فقط و فقط بهانه است وسلام (227527)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۲۵ ۱۶:۲۱
مگه نميگي بهانه است پس بهانه نده دستشون...همين شماها با اين افكارتون مملكتو و ملتو به مرز نابودي بردين...من نميدونم اگر شما رهبري رو قبول داريد ايشون تيم مذاكره كننده رو تاييد ميكنه..حالا شما چي ميگين ..چرا خودتون جلوتر از همه انداختين (227628)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۲۵ ۱۶:۲۲
انشاءالله كه هرچي نقشه شومه برگرده به خودشون......موفق باشي ظريف (227630)
چ.د
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۲۵ ۲۰:۰۱
در پناه همين حرفهاي توهمي شماها، روسيه غارتمان كرده. حالا هم دايه مهربانتر از مادر شده،وبعدازاخاذي طبق معمول سنگ روي يخمان مي كند. (227653)
پاسخ به جنوبی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۲۵ ۲۰:۳۴
رییس جمهور روحانی: "عده‌ای به نام اینکه باید در برابر ابرقدرت‌ها بایستیم جیب و اموال مردم را غارت کرده‌اند." (227660)
پرژوا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۲۵ ۲۱:۵۵
. . .چرا آمریکا با داشتن سلاح اتمی در حکومت "مسلمان" ولی منطقی پاکستان کوچکترین مشکلی ندارد؟!..
آیا اینها نشان از این ندارد که آمریکا و غرب نه تنها با اصل ایران و ایرانی(سوال اول) بلکه حتی با اسلام معتدل(سوال دو) نیز کوچکترین مشکلی نیز ندارند؟!.....آیا نباید غرب از حکومتی که هر روز شعار علنی و افراطی "مرگ" بر آمریکا و ایالت 52اش میدهد و پرچم هایشان را میسوزاند نگران باشد؟!...یک سوزن هم به خود بزنیم!!... (227669)
روح الله - مشهد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۲۵ ۱۲:۴۸
تازمانی که سرپست بودی که همه چیزخوب بود حالا باید فلان کرد وبهمان کرد؟؟ خواهش من اینه که چون درکشورشما نظام حزبی حاکمه به حزبتون خیانت نکن!! وای بر دموکراتها که کاندیداشون تو باشی برای دوربعدی (227550)
فروید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۲۵ ۲۰:۴۹
ایشون یکی از کاندیداهای احتمالی دور بعدریاست جمهوری آمریکا هستن و چون سر شهرک سازی با اسرائیل و لابی اونها مشکل پیدا کردن و داستان لوینسکی و غیره پیش اومد الان برای به دست آوردن دل اسرائیلیها این حرفها رو میزنه چون در کشورشون تنها کسانی رئیس جمهور میشن که از حمایت لابی صهیونیستی برخوردار باشه که بر کسی پوشیده نیست... (227662)
ريابكوف روسي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۲۵ ۱۳:۵۰
"اميدوارم حكومت ايران به تيم مذاكره كننده هسته اي اش دستورات لازم را داده باشد!!!!!!! "
آقاي رييس جمهور محترم واقعيتها را به ملت بگوييد اين يعني دخالت بي شرمانه در امورات داخلي ايران توسط وارثان گريبايدوف معدوم !!!! (227573)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۲۵ ۱۶:۱۹
تا زماني كه ميري براي كشوري ارزوي مرگ ميكني نبايد توقع داشته باشي اونا براي جنابعالي ارزوي خوشي داشته باشن...چيزي كه عوض داره گله نداره....سياست ادم سياسي مي خواد نه شعار و احساسات...كاش ياد ميگرفيتم در مواقعي كه نبايد حرف بزنيم حرف نميزديم (227627)
جمشید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۲۵ ۱۴:۲۳
مشکل زمانی بوجود آمد ،که خودمان دیگر کشورها را برکشور وملتمان ترجیح دادیم. (227588)
دقیق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۲۵ ۲۰:۴۵
آفرین درد هممون همینه... (227661)
فرزاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۲۵ ۱۶:۳۹
این هم آخر عاقبت توافق ژنو...!!!
.
.
.
هیچ!!! (227632)
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۲۵ ۱۸:۰۱
چرا عاقل کند کاری که بازآرد پشیمانی؟ ای کاش همون اول درست رفتار میکردیم تا الان مجبور نباشیم منت کشی کنیم. اما به نظر من کشور در صورت به نتیجه نرسیدن مذاکرات نابود خواهد شد. (227639)
اشکان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۲۵ ۱۹:۱۳
واقعا باید عبرت گرفت از تاریخ واینکه کلمات بفرما وبشین وبتمرگ چه اثد این تاثیرات متفاوتی در ارتباط اجتماعی وبین الملل بازی می کند چه میشد احمدی نژاد که مست ریاست جمهوری تمدن ایرانی شده بود به جای فریاد هاش که این همه گرفتاری وقطعنامه های پی در پی شورای امنیت علیه ملت ایران بوجود آورد کمی هم به منافع این ملت ونیازهای واقعی اش فکر میکرد تا این همه بن بست در مسیر رشد وزندگی این ملت ایجاد نکند (227648)