به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۳:۵۰
 
۴۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۲۶ ساعت ۱۹:۰۲
کد مطلب : ۴۲۱۱۸
نماینده‌ ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان:

آنها که منافعشان به خطر می‌افتد، دلواپسند

گروه سياسي: نماینده‌ ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان با اشاره به برگزاری همایش‌هایی تحت عنوان دلواپسیم در کشور گفت: آنهایی که اوضاع و احوالشان و در مجموع منافع شخصی‌شان با برطرف کردن تحریم‌ها به خطر می‌افتد، دلواپس هستند.
آنها که منافعشان به خطر می‌افتد، دلواپسند
آیت الله «سیدکاظم نورمفیدی» در خطبه‌های این هفته‌ی نماز عبادی سیاسی این شهر افزود: این افراد چون تحریم‌ها برای آنان منافعی دارد، حق دارند که دلواپس باشند، اما نباید این دلواپسی را به نفع کشور جلوه و بروز دهند. به‌گفته‌ی وی، نباید سربازان امام زمان(عج) را که در میدان جنگ و مذاکره قرار گرفته‌اند، دلواپس کنیم، بلکه به فرموده‌ی مقام معظم رهبری باید از آنان حمایت کنیم. وی تصریح کرد: باید شرایطی فراهم کنیم تا آنان بتوانند به راحتی کارهایشان را انجام دهند و تمام فکر و ذهنشان به امور مربوط به کشور باشد و در آنان دلواپسی ایجاد نکنیم. وی ادامه داد: اگر ما در میز مذاکره با گروه 1+5 موفق هم نشویم، حداقل این را به آنان ثابت کردیم که بدنبال بمب اتم نیستیم بلکه بدنبال استفاده از فنآوری‌های جدید و دانش و انرژی هسته‌ای هستیم.

نماینده‌  گلستان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه امروز شرایط مذاکره حساس‌تر شده است، گفت: وقتی تیم مذاکره‌کننده‌ی ما سرباز هستند و یک فرمانده مانند مقام معظم رهبری دارند، باید از آنان همانند دوران جنگ تحمیلی حمایت کنیم تا این نبرد هم به نفع ما به پایان برسد. نورمفیدی یادآور شد: این میدان مذاکره از میدان نظامی هم سخت‌تر و سنگین‌تر است و باید مردم همانند دوران جنگ و بلکه بیشتر، از این تیم مذاکره‌کننده حمایت و پشتیبانی کنند. به‌گفته‌ی خطیب جمعه‌ی گرگان، نباید کاری کرد تا تیم مذاکره‌کننده ناامید شوند، البته تذکر دادن خوب است، اما اگر حرکت‌هائی بدون دلیل، منطق در جهت تخریب تیم مذاکره‌کننده باشد، نه تنها خوب نیست، بلکه به صلاح نظام و کشور هم نیست.

وی خاطرنشان کرد: اگر این افراد براستی دنبال‌رو رهبر معظم انقلاب هستند، باید ببینند برخورد رهبری با این مذاکرات و تیم مذاکره‌کننده چطور است؟ آیت الله نورمفیدی با اشاره به فرارسیدن فصل گرما و افزایش مصرف آب در خانواده‌ها گفت: با توجه به اینکه امسال به نام «فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی» از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده است، باید دقت و توجه بیشتری به مسأله‌ی فرهنگ صحیح استفاده از انرژی به خصوص آب داشته باشیم و آن را در جامعه بسط و گسترش دهیم. نماینده‌ی ولی فقیه در گلستان افزود: اسلام برای مصرف هم حد و مرزی قائل است و حتی اگر فردی خیلی متمکن باشد، باید در هزینه‌ها و مصرف خود حد و مرزی داشته باشد. وی یادآور شد: متأسفانه مصرف کشور به خصوص در مصرف انرژی از قبیل آب و برق بی‌رویه است و این مسأله در آینده، کشور را با مشکلات عدیده‌ای مواجه می‌کند.

به‌گفته‌ی آیت الله نورمفیدی، متأسفانه میزان مصرف در کشور بحدی است که مصرف ما با چین با بیش از یک میلیارد نفر جمعیت برابر است. وی خاطرنشان کرد: امسال کشور با مشکل جدی و شدید بی‌آبی روبرو است، بطوریکه مخازن زیرزمینی ما تمام شده و مخازن سدها هم پائین‌تر رفته و اگر مردم به اندازه، مصرف داشته باشند، باید بتوانیم شرایط امسال را خوب پشت سر بگذاریم. وی با اشاره به اینکه آب را نمی توان تولید کرد، گفت: مسأله‌ی اصلاح الگوی مصرف یکی از پایه‌های اقتصاد سالم است و البته باید در مصرف نان و انرژی‌ها هم صرفه‌جوئی داشته باشیم. نماینده‌ی گلستان در مجلس خبرگان رهبری خطاب به مدیران ارشد استانی و ادارات و نهادها گفت: مسأله صرفه‌جوئی تنها مربوط به مردم و منازل نیست، بلکه باید شما نیز در این خصوص صرفه‌جوئی داشته باشید و از ریخت و پاش‌های اضافی در محل کار خود جلوگیری کنید.

آیت الله نورمفیدی افزود: آب را نباید هدر دهیم، چون پیش‌بینی می‌شود، جنگ آینده جهان بر سر آب باشد. خطیب جمعه گرگان در خطبه‌ی اول این هفته نماز جمعه گرگان با اشاره به بخشی از نهج‌البلاغه از سخنان گهربار امیرالمومنین(ع) گفت: براساس این سخنان، باید بدانیم که فتنه‌های دوران خفا دارند و به مرور زمان خودشان را نشان می‌دهند، فتنه تاریک است و حالت پیچیدگی خاصی دارد. آیت الله نورمفیدی اظهار کرد: آثار این فتنه‌ها مانند سنگ سخت است و در دوران غیبت امام زمان(عج) فتنه‌ها پیدا می‌شوند که می‌توان در این خصوص به «عرفان‌های نوظهور» و «مدعیان دروغین امام زمان (ج)» اشاره کرد. وی در پایان خود و دیگران را به تقوی الهی توصیه و دعوت کرد.
مرجع : ايسنا